Toon posts:

internet op pc werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Excuses voor deze 2e post (ik had eerder problemen met mijn wireless verbinding, nog steeds trouwens ;))

Ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd met win2k, ik heb de onboard netwerk kaart (3com Gigabit LOM) geinstalleerd en deze staat bij netwerkadapters in Apparaatbeheer. Echter, als ik mijn ethernetkabel in mijn pc doe dan krijg ik geen verbinding met internet (ook geen IP) Internet werkt wel, want als ik de kabel in mijn laptop doe, dan heb ik gelijk internetverbinding.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Misschien vindt je modem/provider het niet zo leuk als je vaak met verschillende MAC adressen probeert te verbindne?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Uiteraard heb je DHCP, statisch IP, etc. al geprobeerd/gecheckt? Inpluggen, uitvinden dat het niet werkt en dan meteen posten is natuurlijk niet de goede volgorde. Laat even weten wat je al gedaan hebt?

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een statisch IP geprobeerd, zonder succes.
DHCP? Ik weet niet precies wat dit is.

Ik heb mijn computer vaker opnieuw geinstalleerd en toen waren er geen problemen. Gewoon kabeltje erin en ik had verbinding.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Op mijn goedkopie sweex router gaat er een lichtje branden, als de kabels goed zitten, is dit bij jou ook het geval? Niet per ongeluk de Wan kabel omgewisseld met een andere?

Heb je al Ipconfig/release en dan ipconfig/renew gedaan in CMD?

start-->uitvoeren-->CMD

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik geen router nu. De kabel komt direct van mijn modem.

Ik heb een 3Com Connection assistent gebruikt net en die geeft aan:

" ping DHCP server failed. "

Als ik ipconfig /release doe, geeft ie:

" Er is geen enkele adapter die aan DHCP is gebonden die een DHCP-adres heeft. ... "

ipconfig geeft een IP-adres en Subnetmask, maar geen standaardgateway.

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-03 22:50
Afhankelijk van je provider krijg je een bepaalde IP toegewezen. Een IP uit de 169.xxx.xxx.xxx reeks is nooit goed, deze geeft namelijk aan dat jou DHCP (systeem dat IP adressen toewijst) geen IP kan toewijzen. Dit kan zijn omdat de kabel niet verbonden is, of (zoals bij UPC) het mac adres nog niet geregistreerd is en het geregistreerde mac adres in je modem blijft hangen.

Zorg ervoor dat je netwerkkaart ingesteld staat op het automatisch verkrijgen van een IP adres, Subnetmask, Gateway en de DNS servers. Deze instellingen kan je vinden in de eigenschappen van je Netwerkkaart -> eigenschappen van je Internet Protocol (waar overigens wel een vinkje voor moet staan)

Vaak wil het ook zo zijn dat Windows geen kabel verbonden ziet, maar je modem wel. Dit kan te maken hebben met de duplex instellingen. DIe kun je wijzigen bij de eigenschappen van je NIC (netwerkkaart) rechtsboven onder de knop "Configuren" waar je vervolgens moet kiezen voor het tabblad "geadvanceerd". De waarde van duplex/ verbindings snelheid kun je zetten op 100mbit half-duplex.

Mocht je er nog niet uit komen, check dan of een andere NIC/ Computer wel een IP krijgt van je modem krijgt. BTW, sommige internet service providers geven hun klanten een vast IP.
Kan de support lijn van je provider je trouwens niet verder helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!! Ik was de hele tijd aan het switchen (met de kabel) tussen mijn laptop, (waarop internet het wel doet, om te zoeken naar oplossingen op internet) en mijn pc. Dit werkte dus niet..

Toen de kabel in mijn pc gedaan en mijn modem gereset en opgelost ;) Ik dacht dat ik dit al had gedaan, maar blijkbaar niet of in een verkeerde volgorde ofzo

Nu ga ik straks proberen om mijn wireless verbinding in orde te maken (wat eigenlijk mijn oorspronkelijke probleem was)

Lekker dagje zo.. :)
Pagina: 1