Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Extra puntje bij nieuwe post

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Is het mogelijk om, vooral in /4, de "waarschuwing" bij nieuwe posts uit te breiden met iets van:
[q]
Let op:
  • ...
  • ...
  • ...
  • Vermeld wat je al geprobeerd hebt. Omschrijf de exacte foutmelding. Vertel wat er niet werkte aan de door jou geprobeerde oplossingen
  • Vermeld wat je, en waar je al gezocht hebt. Vertel waarom de zoekresultaten niet voldoen aan je wensen.
Ik zie namelijk steeds vaker in P&W en W&G dat er topics geopend worden en het probleem "gedumpt" wordt begeleid door de tekst "ik heb al gezocht, maar kon niks vinden".

Ik begin het tamelijk storend te vinden, vooral de laatste tijd, dat mensen overal maar topics voor openen zonder zelf enige inzet te tonen.

Een paar recente voorbeeldjes (openingsposts dus):
[rml][ C#] Floating point internationalization[/rml]
[rml][ C#] Dragable Win App[/rml]
Testprocedures voor websites
Javascript bouncing window IE error
[rml][ HTML] n00b vraag.. File openen vanuit HTML[/rml]

Nu zijn die topics misschien niet echt "slotjeswaardig", maar ik vind wel (zonder op de man te willen spelen overigens) dat hier best wat meer inzet getoond mag worden van de TS.

Ook vind ik het aantal W&G -> P&W (en omgekeerd) moves nogal irritant de laatste tijd. Ligt het aan mij of worden het er steeds meer?

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 07-12-2005 16:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je hebt gelijk, maar zou er iemand zijn die die dingen leest? Ik lees het ook eigenlijk niet moet ik zeggen. Ik denk dat je hier toch meer hebt aan sturenf optreden van de modcrew. Wat je zegt staat immers al in het beleid etc. wat mensen geacht worden te lezen. Er zullen altijd mensen die zich hier niet aan houden, in mijn ogen kun je dat alleen oplossen door sturend (en later corrigerend) op te treden.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
P_de_B schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:46:
Je hebt gelijk, maar zou er iemand zijn die die dingen leest? Ik lees het ook eigenlijk niet moet ik zeggen. Ik denk dat je hier toch meer hebt aan sturenf optreden van de modcrew. Wat je zegt staat immers al in het beleid etc. wat mensen geacht worden te lezen. Er zullen altijd mensen die zich hier niet aan houden, in mijn ogen kun je dat alleen oplossen door sturend (en later corrigerend) op te treden.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik op "verstuur bericht" heb geklikt en me toen het angstzweet uitbrak omdat ik vergeten was te kijken naar de "waarschuwing/let op"-message voor het BUG forum :X Goddank ken ik ze aardig uit m'n kop en had ik dus (bij mijn weten) niets over het hoofd gezien. :P

Maar ik ben dus niet de enige die er zo over denkt?
Misschien kunnen die regels (tijdelijk) dik, rood en (knipperend :+ ) bovenaan de pagina komen dan?

Overigens zouden die puntjes dan wel even herzien moeten worden denk ik, want ik heb in mijn OP ook maar gewoon wat uit mijn duim gezogen. Er is vast een mooiere/betere/nettere manier om die puntjes te laten zeggen wat we bedoelen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 07-12-2005 17:00 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

'ik heb gezocht op google en ik kon niets vinden wat leek op mijn probleem <probleem>'

Ik heb aan het punt voldaan \o/

M.a.w.: Met een regeltje extra tekst los je het niet op, wat je wilt is een omslag in de manier waarop got gebruikt wordt door mensen, en volgens mij komt dit soort dingen juist steeds minder vaak voor?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
moto-moi schreef op woensdag 07 december 2005 @ 17:50:
M.a.w.: Met een regeltje extra tekst los je het niet op, wat je wilt is een omslag in de manier waarop got gebruikt wordt door mensen
Eens, en ik denk dat je dit alleen door actief te sturen kunt bereiken. Dus als mensen iets 'verkeerd' doen ze gewoon -vriendelijk- wijzen op de regels. Gaat dit een paar keer fout kun je in wat hardere bewoordingen zeggen wat het beleid is in een bepaald forum.
, en volgens mij komt dit soort dingen juist steeds minder vaak voor?
Voor mijn gevoel komt het nog regelmatig voor in onder andere de devschuur.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Met de redenatie zoals die door moto-moi tentoon wordt gespreid kan je net zo goed al die waarschuwingen weglaten, terwijl ze volgens mij wel degelijk op een deel van de mensen invloed hebben (nee, dat is moeilijk te onderbouwen...).

Maar als je "Vermeld wat je, en waar je al gezocht hebt. Vertel waarom de zoekresultaten niet voldoen aan je wensen." verandert in "Vermeld met welke zoektermen je waar gezocht hebt, en waarom ze je niet hebben geholpen.", dan helpt je dat van een van mijn grootste ergernissen af, of levert daar een bijdrage aan: namelijk het neerplempen van de "ik heb gezocht" disclaimer. Ervanuitgaande dat de insert_topic waarschuwing helpt, maar het lijkt me dat we dat doen, want dat ding is er al :) .

[ Voor 13% gewijzigd door JHS op 07-12-2005 19:10 ]

DM!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
P_de_B schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:05:
Eens, en ik denk dat je dit alleen door actief te sturen kunt bereiken.
Geef me eens mod-rechten dan? :P >:)
Nou ja... het was het proberen waard (dit topic dan)... We zien wel weer ;)
JHS schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:09:
dan helpt je dat van een van mijn grootste ergernissen af, of levert daar een bijdrage aan: namelijk het neerplempen van de "ik heb gezocht" disclaimer
Daar gaat het me dus om. Volgens mij heeft 75% van de GoT-ters die "disclaimer" standaard op z'n clipboard :D

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 07-12-2005 19:13 ]

Over mij

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Geen reactie van P&W beleidsmensjes; blijkbaar vinden die het niet nodig :P

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.