.EU sunrise rush

Pagina: 1
Acties:

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:53
Zoals velen waarschijnlijk wel weten is vandaag de registratie begonnen van .EU domeinen voor merkhouders.

Het lijkt erop dat de meeste grote bedrijven direct hebben gedaan wat ze moeten doen: Philips, Shell, AirFranceKLM en Amazon hebben keurig hun domein aangevraagd. De meeste zelfs in de eerste paar minuten na 11.00 waarna registratie mogelijk was.

Tweakers.net heeft overigens nog geen aanvraag ingediend, terwijl ze vziw wel merkhouder is.

Een bepaald verschijnsel doet me wel zorgen baren voor de dagen dat de registratie voor het brede publiek mogelijk wordt. http://whois.eu is al zo traag als stront en komt regelmatig met foutmeldingen. Ook niet zo vreemd als ik zie dat alle aanvragen er minimaal dubbel instaan, met als record amazon.eu welke via 18 (achttien!) verschillende registrars geclaimed is voor Amazon.

Het zou me niets verbazen als het systeem dagen/weken plat gaat op het moment dat .EU voor iedereen opengesteld wordt. Zouden de grote domeinkapers proberen voor hun hele collecties ook de .EU domeinen te registreren op dat moment?

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 08:52

MrDry

Desperados!

Volgens mij is dat erg lastig. Ook prijzig overigens. Alle aanvragen worden gescreend. Een afgekeurde domeinnaam kost 25 euro. Lijkt me dus niet echt rendabel voor domeinkapers.

Het hele ballotage systeem is ook ingevoerd om te voorkomen dat domeinkapers er met de namen vandoor gaan.

* MrDry heeft al 2 aanvragen lopen voor fase 2....

Quod licet lovi, non licet bovi

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Over amazon: op zich wel slim voor een particulier (dus niet amazon) om zijn/haar kans te vergroten op een domein om dus bij meerdere registars een aanvraag in te dienen voor hetzelfde domein. Maar goed :)

Bij mij ligt whois.eu al plat. Qua domein kapingen hebben ze officieel gezegd dat het wordt aangepakt, maar ik vraag het me af :)

• Calvin&Hobbes
  • Laatst online: 01-12-2025
Even wat (domme) vraagjes tussendoor:
Wannneer ben je merkhouder, moet je je daarvoor ergens anders registreren?
Als je je .eu naam registreert kun je dan doorlinken naar je eigen site?

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-02 23:28
Hier ook een vraag van mijn kant, ik heb interesse in een niet-geregistreerde merknaam, en hierbij moet je documenten inleveren. Wat voor documenten?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Calvin&Hobbes schreef op zondag 11 december 2005 @ 16:11:
Even wat (domme) vraagjes tussendoor:
Wannneer ben je merkhouder, moet je je daarvoor ergens anders registreren?
Een merk deponeer je inderdaad ergens. Merk deponeren en merkenrecht zijn leuke zoektermen. :)
Als je je .eu naam registreert kun je dan doorlinken naar je eigen site?
Ja, dat is het hele nut van een domeinnaam. ;) Dat werkt gewoon hetzelfde als bij de oude TLD's. Of je er een dikke bak achterhangt of doorverwijsd naar jeISP.tld/~jeabonaampje mag je dan zelf weten. :)

{signature}

• Calvin&Hobbes
  • Laatst online: 01-12-2025
Thnx dat was me even niet duidelijk dacht dat domeinregistratie een soort van copyright was want het direct registreren bij euroid (10 euros) is goedkoper dan via xs4all (54 euros)
# het recht op een merk ontstaat niet door het eerste gebruik. De gebruiker van een teken, dat daadwerkelijk een merk is, maar niet als zodanig is gedeponeerd, geniet geen bescherming. Met andere woorden : zonder depot, geen recht.
# daarenboven wordt het uitsluitend gebruiksrecht van het merk verkregen door het eerste depot verricht bij het Benelux-Merkenbureau: 'wie het eerst komt, het eerst maalt'.
Echter dat deponeren kost 240 euro voor de Benelux voor 10 jaar maar een EU domein is natuurlijk niet alleen de benelux :? Wordt een duur grapje!

[ Voor 11% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 11-12-2005 16:52 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:53
Bij EURid kun je niet direct domeinen registreren. De vermeldde kosten zijn slechts de kosten die ze doorberekenen aan de registrars, welke zelf hun tarieven vaststellen.

Een merknaam mag in een willekeurig lid van de EU geregistreerd zijn om gebruikt te kunnen worden voor de aanvraag van een .EU domein. Het is dus niet nodig om eerst overal in de EU het merk te registereren en zo kapitalen te besteden ;)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat niet weg neemt dat je merk echt goed beschermen een duur grapje blijft. :P

{signature}

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
54 euro per jaar voor een domein bij Xs4all :X Die is haast grappig qua prijs :). Ik zou gewoon een echte hosting provider pakken als keuze voor jouw registratie.

Grappig detail waar ik vandaag achter kwam: hosters kunnen max 5 aanvragen per seconden doen om iedereen een eerlijke kans te geven (dus lijn/server snelheid van de provider wordt zo erbuiten gehouden). Ook erg slim :)

[ Voor 41% gewijzigd door We Are Borg op 11-12-2005 17:27 ]

Pagina: 1