Hallo,
Ik heb een website gemaakt en daar wil ik op een pagina foto's in elkaar laten overlopen( mbv blending)
De bedoeling is om dit in verschillende velden van een tabel te laten gebeuren. Dus in feite meerdere slideshows.
Ik heb wel ergens een leuk script gevonden waarmee de blending methode gebruikt (deze vind ik veel mooier dan de fade methode, afgezien van dat de blending methode niet in FF werkt), maar dit is alleen voor een slideshow.
Ik heb verder wel iets verstand van JS, maar niet zo heel veel. Ik ben er verder wel een tijd mee bezig geweest om te proberen er een functie bij te maken, maar tot dusver zonder succes.
Wat ik zou willen is dat er bijvoorbeeld verschillende array's aangemaakt worden (slideimages1, slideimages2 enz...) en dat deze dus in de verschillende velden geladen worden.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Misschien is het iets simpels, maar ik kom er niet uit
Alvast bedankt.
Hieronder het betreffende script.
edit: script aangepast
Ik heb een website gemaakt en daar wil ik op een pagina foto's in elkaar laten overlopen( mbv blending)
De bedoeling is om dit in verschillende velden van een tabel te laten gebeuren. Dus in feite meerdere slideshows.
Ik heb wel ergens een leuk script gevonden waarmee de blending methode gebruikt (deze vind ik veel mooier dan de fade methode, afgezien van dat de blending methode niet in FF werkt), maar dit is alleen voor een slideshow.
Ik heb verder wel iets verstand van JS, maar niet zo heel veel. Ik ben er verder wel een tijd mee bezig geweest om te proberen er een functie bij te maken, maar tot dusver zonder succes.
Wat ik zou willen is dat er bijvoorbeeld verschillende array's aangemaakt worden (slideimages1, slideimages2 enz...) en dat deze dus in de verschillende velden geladen worden.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Misschien is het iets simpels, maar ik kom er niet uit
Hieronder het betreffende script.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
| <script language="JavaScript1.1"> <!-- var slidespeed=3000 var slideimages1=new Array("img/GIFS/nornaal/5.gif","img/GIFS/nornaal/6.gif","img/GIFS/nornaal/7.gif","img/GIFS/nornaal/wit.gif"); var slidelinks1=new Array("","","","") var slideimages2=new Array("img/GIFS/nornaal/15.gif","img/GIFS/nornaal/wit.gif","img/GIFS/nornaal/14.gif","img/GIFS/nornaal/16.gif"); var slidelinks2=new Array("","","","") var newwindow=1 imageslide(slideimages1) imageslide(slideimages2) function imageslide(slideimages){ var imageholder=new Array() var ie=document.all for (i=0;i<slideimages.length;i++){ imageholder[i]=new Image() imageholder[i].src=slideimages[i] } } function gotoshow(slidelinks){ if (newwindow) window.open(slidelinks[whichlink]) else window.location=slidelinks[whichlink] } //--> </script> <body> <a href="javascript:gotoshow(slidelinks1)">[img]"img/GIFS/5.gif"[/img]</a> <a href="javascript:gotoshow(slidelinks2)">[img]"img/GIFS/nornaal/lumc.jpg"[/img]</a> <script language="JavaScript1.1"> <!-- var whichlink=0 var whichimage=0 var blenddelay=(ie)? document.images.slide1.filters[0].duration*500 : 0 slideit(slide1,slideimages1) slideit(slide2,slideimages2) function slideit(slide,slideimages){ if (!document.images) return if (ie) document.images.slide.filters[0].apply() document.images.slide.src=imageholder[whichimage].src if (ie) document.images.slide.filters[0].play() whichlink=whichimage whichimage=(whichimage<slideimages.length-1)? whichimage+1 : 0 setTimeout("slideit(slide)",slidespeed+blenddelay) } //--> </script> </body> |
edit: script aangepast
[ Voor 52% gewijzigd door Theske op 13-12-2005 09:53 ]
Proud member of the Cosmic Cows