labels op cd plakken slecht?

Pagina: 1
Acties:

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 12:52
Ik heb zo'n setje om labels op cd-roms te plakken. Bij audio-cd's gaat het prima maar data cd's zijn vaak heel moeilijk leesbaar... Moet ik andere labels kopen, andere cd-r's of gewoon maar helemaal geen labels opplakken?

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Plak je het label wel aan de goeie kant dan ;)

Vaag dat het bij audio cd's wel kan en bij data cd's niet, misschien dat het met de snelheid te maken heeft?

Audio cd's worden op 1x gelezen, data-cd's over 't algemeen op >1x.

Verwijderd

Het is niet verstandig labels te gebruiken. Deze krimpen vaak waardoor ook de cd krom wordt.

Gewoon een speciale stift voor cd's gebruiken.

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Vroeger gebruikte ik die labels altijd totdat de verhipte dingen begonnen te bobbelen op m'n cd's. Was wel erg vervelend aangezien mijn cdrom ze gelijk niet meer stabiel kon laten draaien. Heb met veel moeite alle labels eraf gehaald.
Nu gebruik ik zo'n speciale stift. Is niet zo mooi als een label maar je moet wat.

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:34
Op vrijdag 19 januari 2001 15:38 schreef T het volgende:
Vaag dat het bij audio cd's wel kan en bij data cd's niet, misschien dat het met de snelheid te maken heeft?

Audio cd's worden op 1x gelezen, data-cd's over 't algemeen op >1x.
Neuh, dat is niet vaag. :) Die labels zitten nooit 100% in het midden, en een kleine afwijking zorgt er al voor dat de cd niet goed te lezen is. En op 1x (audio dus) valt dat nog wel mee, maar bij de cd-rom spelers van tegenwoordig (>32x) raakt de cd uit balans, en is ie moeilijk te lezen.

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.