Site wordt niet goed weergegeven in firefox.

Pagina: 1
Acties:

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:04
Ik ben bezig om een webbased game te maken, maar de layout wordt niet goed weergegeven in Firefox.
Waar ligt dit aan? In Firefox mis ik namelijk de balk die net boven het menu zit, in Internet Explorer zie ik die balk wel.

Het gaat om deze balk Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dijk8014/images/layout/bar_1.gif

De site is zowel Xhtml als Css valid.

Site: http://home.planet.nl/~dijk8014/
css: http://home.planet.nl/~dijk8014/style.css

Ik hoop dat jullie hier het antwoord weten, want ik heb dezelfde vraag al op 2 andere fora gevraagd, maar daar heeft geen één een werkend antwoord kunnen geven.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:33
HTML / XHTML etc.. .hoort niet in p&w thuis, maar in w&g.
p&w->w&g.

https://fgheysels.github.io/

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06
Heb je zelf enig idee waar het hem in zou kunnen zitten?

Motor onderhoud bijhouden

• ZpAz
willem169 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:28:
Heb je zelf enig idee waar het hem in zou kunnen zitten?
Nee helaas niet :(

Mischien iets in de CSS?:)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 12:58
Misschien niet de oplossing die je zoekt, maar ipv in de stylesheet het op te lossen er gewoon een table van te maken met een background erin?

-edit- Btw in IE gaat het menu al een fractie over de balk heen. Staat het menu wel helemaal goed?

[ Voor 27% gewijzigd door Freezerator op 07-12-2005 15:33 ]

Verwijderd

Pas dit eens aan in je CSS :

background:url(images/layout/bar_1.gif) no-repeat;

Maak hiervan :

background:url("images/layout/bar_1.gif") no-repeat 50% 50%;

• ZpAz
Freezerator schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:31:
Misschien niet de oplossing die je zoekt, maar ipv in de stylesheet het op te lossen er gewoon een table van te maken met een background erin?
Ik heb slechte ervaringen met table's, die krijg ik nooi goed staan. En tables zijn ook wat 'achterhaald' Divjes met css is veel netter.:)

Verwijderd

ZpAz schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:39:
[...]

Ik heb slechte ervaringen met table's, die krijg ik nooi goed staan. En tables zijn ook wat 'achterhaald' Divjes met css is veel netter.:)
Table(s) zijn ook voor tabulaire data. Niet voor een layout. Layout met div(s) is netter, en ook beter voor in de toekomst. div(s) kunnen wat moeilijker zijn met centreren en zulks. Maar je kan ze wel exact positioneren met coordinaten etc.

Verwijderd

ZpAz schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:25:
Ik ben bezig om een webbased game te maken.....
Heb je mijn oplossing al geprobeerd?

• ZpAz
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:48:
[...]

Heb je mijn oplossing al geprobeerd?
Ja maar dat werkt ook niet :'(
De balk is dan nog steeds niet te zien..

Nog meer tips?:)

Verwijderd

volgens mij staat die image in een lege div, misschien moet je er een   in zetten?

Verwijderd

background: #000000 url("links/naar/je/afbeelding.jpg") no-repeat 50% 50% width:?px height?px;

Misschien dit? Werkt bij mij namelijk wel in FireFox

• ZpAz
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:32:
volgens mij staat die image in een lege div, misschien moet je er een   in zetten?
Deze tip is al eerder gegeven, :) en werkte niet.
En de header staat ook in een lege div? en die zie je ook?:)

edit:

zie net dat lauwies een post heeft gemaakt, zal het even testen:)

[ Voor 14% gewijzigd door ZpAz op 07-12-2005 16:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:32:
Goeie opmerking. Lege ruimte's kan je het beste opvullen met entitiy's

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:34:
background: #000000 url("links/naar/je/afbeelding.jpg") no-repeat 50% 50% width:?px height?px;

Misschien dit? Werkt bij mij namelijk wel in FireFox
Niet letterlijk overnemen natuurlijk ;) Even de kleur, link en de maten aanpassen

• ZpAz
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:35:
[...]

Niet letterlijk overnemen natuurlijk ;) Even de kleur, link en de maten aanpassen
Werkt helaas ook niet :'(

Verwijderd

En anders zou ik het gewoon als volgt doen :

<div id="divid">
[img]""[/img]
</div>

Is ook valid volgens 't w3c als Xhtml 1.1

Verwijderd

als ik in #div_bar_1 een clear:both; toevoeg, staat ie er meteen.

Verwijderd

of op de harde manier :

<div id="divid" height="" width="">
</div>

En ook in je css de height en width laten staan

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:39:
als ik in #div_bar_1 een clear:both; toevoeg, staat ie er meteen.
clear:both;

Deze ken ik nog niet, wat doet het?

Verwijderd

De elementen boven #div_bar_1 zijn beide floating en liggen over #div_bar_1 heen. Voeg aan je stylesheetdefinitie voor #div_bar_1 het volgende toe et voila! Het vullen van div's met whitespaces is onnodig.

code:
1
  clear: both;

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 16:46 . Reden: Oops, was Goose-2- me net voor! _/-\0_ ]

Verwijderd

Uit de CSS2.1 specificatie:
9.5.2. Controlling flow next to floats: the 'clear'; property 8)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 16:49 ]

Verwijderd

mooi eigenlijk dat we altijd zeggen dat Firefox 'het' niet doet ... Eigenlijk is het precies andersom, Firefox doet exact wat de code zegt, alleen IE heeft een veel te ruime interpetatie ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:44:
Uit de CSS2.1 specificatie (p.129) :
Controlling flow next to floats: the ’clear’ property 8)
Dus eigenlijk zeg je ermee dat het een element is waar niets overheen mag zweefen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:46:
mooi eigenlijk dat we altijd zeggen dat Firefox 'het' niet doet ... Eigenlijk is het precies andersom, Firefox doet exact wat de code zegt, alleen IE heeft een veel te ruime interpetatie ...
Dat is waar, daarom ben ik ook voorstander van FireFox. IE heb lak aan het w3c, zonde!

Verwijderd

ZpAz, werkt de oplossing?

• ZpAz
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:42:
De elementen boven #div_bar_1 zijn beide floating en liggen over #div_bar_1 heen. Voeg aan je stylesheetdefinitie voor #div_bar_1 het volgende toe et voila! Het vullen van div's met whitespaces is onnodig.

code:
1
  clear: both;
Bedankt deze werkt:D

Zitten nu nog een paar schoonheidsfoutjes in maar daar kom ik hoop ik wel uit:) En anders horen jullie het wel ;)

Verwijderd

Succes met je game! :)

• ZpAz
Bedankt.:) Duurt nog wel een hele tijd voor dat hij af is maar ja:)
Ben er ook niet 24h/d mee bezig.

Ben er eigenlijk alleen mee bezig als ik tijd over heb en niet aan het gamen ben ;)

Pagina: 1