Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vervanging van Lotus Notes databases?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
We gebruiken op dit moment Lotus Notes voor mail en wat productinformatie. De productinformatie dus in Lotus databases. Deze hebben diverse mensen lokaal op de laptop en mensen passen de database aan en repliceren. In totaal een 5GB aan data. (Veel documenten/PDF's)

"Probleem" is dat we over gaan/moeten op Exchange. Het vraagstuk is nu: wat doen we met de databases? Welke oplossing is hiervoor beschikbaar? Vooral het (lokaal) repliceren kunnen we eigenlijk niet missen. Vooral het lokaal beschikbaar maken van databases vind ik bv bij sharepoint niet terug.

Is er iemand die een oplossing heeft hiervoor? Welke richting kan ik op?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:02

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Wie heeft het besluit genomen dat Exchange gebruikt moet gaan worden? Heeft die persoon weet van de te verwachten problemen op dit gebied? Mijn idee zou zijn om deze problemen lekker op het bordje te leggen van die persoon, inclusief een heel stevige budget-aanvraag om deze problemen op te lossen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:06:
Wie heeft het besluit genomen dat Exchange gebruikt moet gaan worden? Heeft die persoon weet van de te verwachten problemen op dit gebied? Mijn idee zou zijn om deze problemen lekker op het bordje te leggen van die persoon, inclusief een heel stevige budget-aanvraag om deze problemen op te lossen.
Tja, de beslissing om over te gaan op Exchange kunnen we niet beinvloeden. Deze is op hoger niveau genomen en geld is niet echt een issue. We zullen over moeten. [punt]

Zijn er oplossing die ongeveer hetzelfde werken, als de Notes databases? Het zijn verder niet echt spannende databases. Heeft MS niet iets in die richting?

Verwijderd

Mocht je Lotus Notes willen vervangen zou ik zeker Sesamstraat overwegen. Die integreert met Exchange en is minimaal net zo flexibel als Notes als het gaat om inrichten. Omzetten is in een paar dagen gedaan. Check www.sesamstraat.nl

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 23-02-2015 09:21 . Reden: spam ]

Verwijderd

10 jaar later? Echt? :o

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De spam komt net te laat: tussen december 2005 en januari 2015 is het geheel vanaf 0 overgeschreven in een lagelonenland.

(Welkom op GoT, maar dit forum is niet bedoeld voor spam).

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 23-02-2015 09:21 . Reden: Edit: nee, niet serieus nagebouwd ;-) ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.