Toon posts:

[MSDOS] mappen kopieeren naar andere schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik had in de search al even gekeken maar zag alleen de term xcopy waarmee dit miscshien zou kunnen, maar daar doet deze dos niet aan. Ook mag ik geen 'jokertekens' gebruiken

ik kan dus bijv niet doen

copy c:\docume~1\gast\*.* d:\test

ik meot dit allemaal doen, omdat windows er helemaal mee opgehouden is en ik nog heel veel belangrijke bestanden naar d wil kopieren voordat ik c ga formatteren. en het dus een hels karwei zou zijn als ik dit bestand voor bestand moet doen, zoals de help van ms-dos mij doet geloven

weet iemand misschien hoe het wel kan?

ik heb namelijk het gevoel dat dit geen echte dos is, ook vanwege geen gebruik van jokertekens enzo. Daarnaast heeft hij eigenschappen van windows zoals het eerst moeten typen van een spatie na een aanhalingsteken, omdat hij er anders niet komt te staan. Ik hoop dat jullie kunnen helpen, want anders ben ik nog een dag of 2 bezig voordat ik weer iets kan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je beter kunt doen is vanuit de dir kopieren ipv uit de root. Dus ipv dat je vanuit C: het copy commando uitvoert dit doen vanuit c:\docume~1\gast\ en dan copy *.* D:\

Let wel dat subdirs kopieren rottig gaat, gebruik daarvoor Xcopy (desnoods even een DOS bootdiskje downloaden).

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
even gezien het feit dat je niet in windows kan, geef deze een error tijdens het opstarten of??

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:34

Zerora

Ik Henk 'm!

Waarom een workaround als je ook kan proberen om je probleem op te lossen??

Wat bedoel je met "Windows is er mee opgehouden" ??

[ Voor 27% gewijzigd door Zerora op 07-12-2005 15:00 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je moet iets meer info geven:
- Welke windows stond er op?
- Welke bestandsindeling FAT32 of NTFS?
- Hoe kom je momenteel in dos?, via windows-installatie cdrom?

Zoals Terw_Dan zegt gebruikt een Dos bootdiskje zie daarvoor ook www.bootdisk.com

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
een tip (en waarschijnlijk open deur) voor de volgende keer is om belangrijke bestanden sowieso op een andere partitie te zetten dan je windows partitie. Je kan 'mijn documenten' verplaatsen naar een andere partitie door bij de eigenschappen van de map te kijken.

Verder zou je afhankelijk van de bestandsindeling van D ook een linux live cd (knoppix bijvoorbeeld) kunnen gebruiken, dan heb je nog een gui.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Topicstarter
als je de computer gewoon opstart krijg je na een tijdje:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand beschadigd is of niet kan worden gevonden:
\windows\system32\config\system

U kan proberen dit te repareren via de orginele windows-setup cd en dan in het gegeven scherm de R van repareren kiezen.

Als ik hiervoor kies dan kom ik dus in die beperkte dos modus.

Ik weet dus verder ook niet hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen, vandaar dat ik in dos wilde gaan werken.

de optie xcopy kent hij niet, maar hij kent de term move bijv. ook niet

als ik copy /? doe, dan zegt hij dat ik alleen losse bestande kan verplaatsen

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-03 11:41

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-03 10:51

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wat is kapoieren? :?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:09:
als je de computer gewoon opstart krijg je na een tijdje:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand beschadigd is of niet kan worden gevonden:
\windows\system32\config\system

U kan proberen dit te repareren via de orginele windows-setup cd en dan in het gegeven scherm de R van repareren kiezen.

Als ik hiervoor kies dan kom ik dus in die beperkte dos modus.

Ik weet dus verder ook niet hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen, vandaar dat ik in dos wilde gaan werken.

de optie xcopy kent hij niet, maar hij kent de term move bijv. ook niet

als ik copy /? doe, dan zegt hij dat ik alleen losse bestande kan verplaatsen
Dat je weinig kunt kan kloppen, het is namelijk geen dos waar je inzit, maar de recovery console van windows. Probeer hier eens fixboot te draaien, daarmee lukt het beter. Lukt het niet om windows te repareren dan kun je beter in DOS xcopy gaan gebruiken.

• Kahbouter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-01 17:07
Als het XP betreft kan je ook "de eerste R" overslaan en kiezen voor nieuwe installatie (met <Enter>?). Windows Setup gaat dan zoeken naar bestaande Windows-installaties. Waarschijnlijk vindt ie wel een C:\Windows. Dan kan je daar nog kiezen voor Repair. Setup knikkert dan de Windows-map weg en installeert deze opnieuw. Alle settings ed. blijven bewaard, zo ook je Mijn Documenten.

De beste oplossing is natuurlijk een schone install, maar op deze manier kun je ook een heleboel ellende fixen.

Systeempje

Verwijderd

Topicstarter
het is nu redelijk aan het lukken, ik werk nu aan de hand van dat document van microsoft, hoe dom als ik was had ik daar helemala niet aan gedacht! bedankt! het gaat nu hopel+ijk wel lukken, en anders kom ik nog wel ff terug

Verwijderd

let er wel even op dat als je een ntfs partitie hebt, je niet met dos bestanden kunt verplaatsen (of je moet een dos ntfs writer gekocht hebben). en nu met linux oplossingen aankomen voor het ntfs probleem lijkt me ook weinig zinvol gezien de weinige kennis van commandline os's
Pagina: 1