Toon posts:

Pc start opnieuw na starten spel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden en daarmee mijn problemen zijn en worden verholpen!

Dit is mijn computer:
Moederbord: Gigabyte 8I915P Duo i915 s775
Processor: Intel P4 ... 2.8GHz 800 S775
Videokaart: Club3D GeForce 6600 GT 128MB (PCI geloof ik)
Geheugen: 2x DDR PC3200 256MB Kingston (is dualmemory, check moederbord)

Al goed; het probleem komt eigenlijk alleen voor als ik spellen wil spelen. En dan de nieuwste. iig als ik een oud spel opstart zoals bijv. Unreal Tournament, dan werkt deze helemaal perfect... niets mis mee. MAAR nu het volgende: Als ik een nieuw spel wil opstarten (ik noem: Serious Sam II, Vietcong2, Heroes of the Pacific) dan kom ik gewoon in het menu en werkt alles nog top. Dan start ik het spel en zodra die beeld moet gaan geven dan klapt 'ie er uit en start mijn computer opnieuw op. Enige idee wat het kan zijn? Ik zit met mijn handen in het haar.

Ik heb al memtest gedraait, maar daar kwam niets uit... Nieuwste drivers geinstalleerd... nieuwe bios en ga zo maar even door. Daarnaast heb ik 3 coolers (1 voeding (duh 8)7), 1 achterkant en 1 voorkant...

Help _/-\o_

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Welke voeding heb je in je systeem (merk, wattage). Een 6600GT (PCI-e) heeft behoorlijk wat prik nodig.

[ Voor 34% gewijzigd door Nitroglycerine op 07-12-2005 14:15 ]

Hier kon uw advertentie staan

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Wat voor voeding gebruik je? Aan 350 Watt heb je met zo'n opstelling niet genoeg. Zeker niet met een goedkope voeding.

@Nitroglycerine: GMTA. O-)

[ Voor 18% gewijzigd door agent327 op 07-12-2005 14:16 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
Is het een legaal spel? Wat voor foutmelding krijg je? of start je comp spontaan opnieuw op? Het kan een hitte probleem als nog zijn omdat je slechte airflow hebt dus check even je airflow! En verder heb je je videokaart niet geflashed en dergelijke? Ow en wat voor voeding heb je trouwens want daar kan het ook nog wel is aan liggen.

Spuit 11 :o

[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 07-12-2005 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welke voeding heb je in je systeem (merk, wattage). Een 6600GT (PCI-e) heeft behoorlijk wat prik nodig.
Dit is mijn behuizing: "6013-1 Wit Midi 400Watt". 400 Watt dus.
Wat voor voeding gebruik je? Aan 350 Watt heb je met zo'n opstelling niet genoeg. Zeker niet met een goedkope voeding.
Tja, zie vorig antwoord :s
Is het een legaal spel? Wat voor foutmelding krijg je? of start je comp spontaan opnieuw op? Het kan een hitte probleem als nog zijn omdat je slechte airflow hebt dus check even je airflow! En verder heb je je videokaart niet geflashed en dergelijke? Ow en wat voor voeding heb je trouwens want daar kan het ook nog wel is aan liggen.
Ja, zijn allemaal legale spellen. Geen foutmelding. Hij klapt er gewoon uit en mijn beeldscherm wordt zwart en mijn computer start opnieuw op. Hoe check ik een airflow? :? Voor de rest niets veranderd getweaked of whatsoever nee.

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04-2025
Het kan zijn dat het een driver probleem is. Dat het spel iets in je video kaart of geluidskaart aanspreekt wat niet correct werkt. Ik zou eens proberen al je drivers te updaten

Windsoft

• DaannO
Door je hand in de kast te houden. Wat zijn de temps van je proc en je videokaart dan?

Verwijderd

Topicstarter
Haha ik dacht nu komt het! "Hand in kast houden" hehe...

Ik zal dat vnvd even doen, zit nu op werk. Overigens heb ik net 300 proggies gedownload om van alles te kunnen meten... dus dat gaan we ook maar eens doen! Maar zou het met warmte te maken hebben dan, omdat er net gezegd dat mijn voeding maybe mickey mouse is...

behuizing bestaat uit:
  • witte miditower
  • 400Watt voeding
  • 4 x 5,25" inbouwplekken
  • 2 x 3,5" inbouwplekken (intern)
  • 1 x 3,5" inbouwplek (floppydrive)
  • 2 USB poorten aan de voorkant.
  • Afmetingen: 420x182x500mm (hxbxd)
Prijs is 39,95

Verwijderd

virus???

• DaannO
40 euro voor een kast met voeding zal wel geen a voeding zijn. in andere woorden de kans is groot dat je een brakke voeding hebt. Dus ik zou een nieuwe voeding maar is gaan aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Al goed, ff alles testen qua warmte en anders idd maar andere voeding...

Wat is een beetje redelijke kast voor mijn specificaties? Any suggestions?

• DaannO
chieftek of dergelijke. maar moet je even op computer sites kijken.

Verwijderd

Ikzelf heb goede ervarign met Tagan voeding. Een zeer stabiele voeding die een beetje in de midrange prijsklasse zit. (een nieuwe kast hoeft niet direct noodzakelijk te zijn, je kan ook alleen de voeding vervangen. Reken voor een Tagan voeding op een prijs vanaf 50 euro, afhankelijk van het vermogen)
ALS je besluit om een nieuwer voeding erin te zetten misschien is dat dan een tip.

Verder kan ik eigenlijk alleen maar bedenken dat het aan de voeding kan liggen. Er van uit gaande dat je pc stabiel is onder 'normaal' pc gebruik (beetje i-netten, chat, officeprogsels enz.....) Op het moment dat er zware eisen aan je videokaart gesteld worden (grote belasting door zwaar 3-d spel) gaat de stroomvoorziening een grote (crusiale) rol spelen.

Probeer ook eens een benchmark te doen voor je processer EN je videokaart. Een benchmark is erop gemaakt om specifieke onderdelen zwaar te belasten dus als de boel er dan ook uitknalt dan wordt de voeding als boosdoener wel aannemelijker.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 14:46 ]

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Kast is in principe geen probleem, koop voor rond de 50 tot 70 euro een betere en misschien ook iets zwaardere voeding.

Wanbeleid is ook beleid.

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 21:01
Kijk eens bij:
rechtermuisknop deze computer --> eigenschappen --> tabblad geavanceerd --> opstart en herstelinstellingen

Kijk dan of 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uitgevinkt is. Als het aangevinkt is, haal dan het vinkje weg, druk op OK en start het spel opnieuw op. Krijg je dan een blauw scherm? Kijk dan even wat voor info dit blauwe scherm geeft.

[ Voor 5% gewijzigd door RooN op 07-12-2005 14:57 ]

smile an everlasting smile

Pagina: 1