[feature] meuk tracker filteren op besturingssysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Beste mensen van Tweakers.net,

Sinds een tijdje heb ik een Mac. ik kijk regelmatig naar de meuktracker maar ik zou graag willen zoeken op bijvoobeeld programma's ALLEEN voor de Mac of ALLEEN voor Windows XP. Is het mogelijk dat dat komt? Ik krijg het op dit moment niet klaar, vandaar.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Nee volgens mij alleen op catergorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De enige oplossingop dit moment is door te zoeken in de Meuktracker naar "Mac OS" en "Windows XP". Het weergeven van programma die specifiek bedoeld zijn voor een besturingssysteem is een veelgevraagde feature, die zal denk ik ook in de toekomst ingebouwd worden. Op dit moment zijn de developers druk bezig met andere zaken te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Ik kan iig niet wachten tot die functie er is:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Om het maar weer eventjes omhoog te schoppen...

Ik gebruik de meuktracker vooral om leuke (freeware, GPL) software te vinden als alternatief voor software waar ik nu nog cracks voor gebruik (ja ik geef het toe). Ik vind het erg leuk om verschillende tooltjes te ontdekken via de meuktracker. Maar de laatste tijd zijn de hoeveelheid MacOS entries in de meuktracker behoorlijk veel meer geworden. Is opzich goed, meer info is meer plezier zeg ik altijd. Maar nu kan ik dus niet meer zien voor welk OS het is, dan lees ik weer over een stukje software wat ik wel weer eventjes wil proberen, zie ik onderaan: Mac OSX... vrij teleurstellend denk ik. En ik weet zeker dat de MacOS gebruikers dit zelfde probleem hebben maar dan andersom.

Het is niet noodzakelijk om voor elk Windows, MacOS en *NIX versie een aparte categorie te maken maar 3 grote zijn voldoende: Windows, Mac en Overig (de rest inclusief de exotische operating systems die wel eens voorbij komen).
Om dan meteen nog verder te gaan, een filteroptie om shareware en adware te filteren zou ik ook erg blij mee zijn.

Het is denk ik wat lastig om dit te verwerken in de frontpage, maar een vermelding in de RSS feed is ook al een stap in de goede richting. Gewoon een paar extra velden toevoegen zou hoogstens een paar extra regeltjes in de feedgenerator zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

Qwerty-273

Meukposter

Een nieuwe feature die al een aantal weekjes actief is op de frontpage zit verstopt in de title van de meukpost. Als je op de frontapge ( www.tweakers.net ) met je muisaanwijzer boven een meuklink zweeft zie je daar vervolgens "datum + tijd" "Naam + versienummer" en vervolgens de besturingssystemen (al samengevoegd tot een aantal hoofdgroepen).

Daar kan je al snel 'zien' of hij interresant voor je is of niet. Daarnaast kan je natuurlijk de bovengenoemde zoek methodes gebruiken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met het idee om een of andere filter en het uitbreiden van de zoekmogelijkheden loop ik al langer meer rond, maar nog niet echt aan toegekomen om dat uit te werken. Het hele idee is geweldig, maar op dit moment is de devkracht op andere vlakken keihard nodig. Zoals * Robin hierboven uitlegt is er wel een vlotte oplossing gemaakt door het besturingssysteem in de onmouseover-geval te vermelden.
Pagina: 1