Asus A8N-SLI Premium i.c.m. RAID10

Pagina: 1
Acties:

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02 15:36
Wie heeft er ervaring met een Asus A8N-SLI Premium (met de Silicon Image 3114R RAID-controller) waarop een RAID10 of RAID01 configuratie draait? zo ja: kun je me wat vertellen over de performance en dergelijke? werkt dat een beetje soepel? voor's en tegen's wellicht ten opzichte van enkele schijf?

Alvast dank voor de reacties!!

Hoi..

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Waarom zou je de silicon chip gebruiken als de nForce4 zelf ook RAID01 ondersteunt? De NF4 heeft support voor sata2, de silicon niet.

• plieshout
Correct me if i'm wrong...de silicon chip heeft volgens mijn info (asus-site en boekje) wel degelijk SATA300-ondersteuning.

Maar om het wat ingewikkelder te maken: ik wil graag RAID10 draaien en niet RAID01 (i.v.m. hogere snelheden). Alleen de Silicon-chip ondersteunt RAID10 (tenzij mijn info me in de steek laat). Dus vandaar de vraagstelling op bovenstaande manier, want mocht RAID10 zwaar tegenvallen dan is mijn alternatief RAID01 via de Nforce chip (die dus weer wel raid01 ondersteunt maar geen raid10).

Ik zal het dus ff anders samenvatten:
Wie heeft er ervaring met een Asus A8N-SLI Premium bordje waarop een RAID10 via de Silicon Image 3114R RAID-controller draait of een RAID01 via de Nforce-chip? zo ja: kun je me wat vertellen over de performance en dergelijke? werkt dat een beetje soepel? voor's en tegen's wellicht ten opzichte van enkele schijf?

Mocht iemand trouwens beter weten dan bovenstaand betreffende de compatibiliteit met de 2 controllers dan hoor ik het ook graag.

Hoi..

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:48
Ik denk dat in raid 01 op nforce4 sneller is dan raid 10 op silicon aangezien de laaste op de PCI-bus zit aangesloten.

• plieshout
Als dat inderdaad zo is dan zou ik de voorkeur geven aan raid01 via de nforce-chip. daarom heb ik de vraag hier ook staan of iemand ervaringen heeft met 1 van 2 of misschien zelfs beide...welbedankt voor je reactie ondertussen.

Hoi..

• Ruudjewee
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-03 19:08
Wat is eigenlijk het verschil tussen raid10 en raid 01, ik dacht dat dit hetzelfde was.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Ruudjewee schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:00:
Wat is eigenlijk het verschil tussen raid10 en raid 01, ik dacht dat dit hetzelfde was.
RAID FAQ

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
plieshout schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:32:
Correct me if i'm wrong...de silicon chip heeft volgens mijn info (asus-site en boekje) wel degelijk SATA300-ondersteuning..
Ik heb zelf de Deluxe versie van dit moederbord met eenzelfde chip en deze heeft bij mijn ervaring geen ondersteuning voor SATA300. Ook op de website van Asus staat nergens dat dat wel zo zou zijn. Op de site van Silicon Image staat ook dat de chip een doorvoer van 150 MB/s heeft.

• plieshout
Roeltjuh schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:23:
[...]

Ik heb zelf de Deluxe versie van dit moederbord met eenzelfde chip en deze heeft bij mijn ervaring geen ondersteuning voor SATA300. Ook op de website van Asus staat nergens dat dat wel zo zou zijn. Op de site van Silicon Image staat ook dat de chip een doorvoer van 150 MB/s heeft.
True, via de Nforce chip heb je 4x SATA300, via de Silicon chip heb je nog eens 4x SATA150 tot je beschikking.(gisteravond laat achtergekomen)

Hoi..

Pagina: 1