Toon posts:

[CPU] Athlon FX-57 vs.Pentium 4 Extreme Edition HT

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi fellow tweakers,

Ik had net een discussie met een collega over de snelheden van een FX-57 en een P4 Extreme. Hij beweert bij hoog en laag dat de Pentium in praktijk sneller is. Echter geloof ik heilig in de AMD. Ik heb de stats bekeken, maar daaruit kan ik al geen echte conclusie trekken. Waar de pentium weer meer heeft compenseert de AMD dat weer op een ander gebied en vice versa. Ook wat benchmarks bekeken, maar die verschillen nogal, en zijn vaak niet meer dan cijfers, dus niet relevant genoeg om een eerlijke conclusie uit te trekken.
De vraag is nu dus, wat zal in de praktijk (met een zo identiek mogelijke setup) sneller zijn wat betreft rekenwerk en qua Gaming?

Alvast bedankt

btw... Ik ben een tweaker en hij een slashdotter. Misschien verklaard dat iets... >:)

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Lees eerst dit artikel eens (search :> )
nieuws: Jaaroverzicht en tests: Intel versus AMD

Verwijderd

voor gamen kun je zonder enig twijfel AMD zeggen :)

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:28:
voor gamen kun je zonder enig twijfel AMD zeggen :)
Ik heb de voorkeur voor AMD, maar er was volgens mij onlangs nog een test geweest waaruit bleek dat het maar wat weinig uitmaakt. Dat AMD zuiniger is en minder warm word klopt wel (AMD 64 tegenover P4)

[ Voor 6% gewijzigd door Lawrentium op 07-12-2005 13:34 . Reden: Typo ]

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 14:16
Als de link nu eens bekeken wordt zoals deze al is aangeven dan zou de discussie niet verder gevoerd hoeven te worden. AMD staat momenteel met kop en schouders boven INTEL uit.
EN al helemaal als je dan ook nog de kosten met elkaar gaat vergelijken.

Bij server en dan met name database gebruik is het verschil zelfs nog groter en kun je Intel niet eens meer concurerent noemen!

Hier de directe link voor de gaming benchmarks:
http://www.tomshardware.c...of_all_cpu_charts-23.html
(Klik ook verder zodat je alle benchmarks ziet, en trek dan je eigen conclusie, zie nu net wel dat de pagina omzeep is, de helft van de benchmarks zijn niet te zien)

De uitzonderingen op de regel zijn de door Intel gesponsorde benchmark programma's, maarja, daar heb je in de praktijk zo weinig aan. :)

[ Voor 14% gewijzigd door KBDE op 07-12-2005 13:52 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Zoek en gij zult vinden :)

Dit is al dermate vaak voorgekomen dat het een eigen topic niet waard is -> dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.