Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

na verwijderen spyware steeds problemen met startpagina

Pagina: 1
Acties:

• the tempter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-12-2022
vervelend probleem dus, het gaat om het volgende, na iets gedownload te hebben bleek het spyware te zijn 1 van de w32 serie.

Rechts onderin kwam een ballonnetje van windows met ": groot gevaar deze pc is geinfecteerd met spyware, mijn buroblad achtergrond werd een grote waarschuwing met dezeflde mededeling.
Dus ik met me wijze neus klik op dat baloonnetje en windows begint een anti spyware progje te downen(terwijl ik zonealarm gebruik)..... nou download klaar en het begon automatisch te scannen. Nu ben ik de naam van het programma kwijt, vergeten. Maar het logo was in ieder geval een spion(mannetje in regenjas met zionnenbril en hoed) met daaromheen een circel met streep erdoor heen.

nu was ik er niet van bewust dat je meteen een activatie code moest hebben om na de scan de troep te verwijderen. Dus ik pleur dat programma eraf en scan gewoon met zonealarm, wat ik natuurlijk vanaf het begin had moeten doen. Goed spyware verwijderd en weer internetten, althans, dat gedownloadde programma had ook een html waarschuwing????
ik zoeken bij internet opties om daar mijn normale startpagina weer te selecteren, maar het bleef zich voordoen. Html bestandje opgezocht en verwijderd, maar ophetzelfde moment dat ik het verwijder staat er meteen een nieuwe????? Met zoekfunctie alles wat ermee te maken had verwijdert en hij was echt weg, dus niet, iedere keer als ik IE opstart krijg ik deze melding
kan file:///c:/secure32.html niet vinden. Het html bestandje wat ik er dus af heb gegooit....

wie o wie heeft hier een oplossing voor want ik word er gek van :'(

Verwijderd

Probeer hitmanpro eens uit.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

heb jij ook al andere antispywaresoftware geprobeerd?
hitmanpro of iets dergelijks?
Ik denk dat er nog genoeg troep verborgen zit op je pc waardoor alles nog niet helemaal werkt zoals het namenlijk zou moeten.
Verder zou je ook even kunnen scannen met de antispywareprog van microsoft al vind ik die naarmate de ontwikkeling verder gaat wat tegenvallen.

neo was me voor :P

[ Voor 4% gewijzigd door Edwin van Cleef op 07-12-2005 13:14 ]

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

microsoft antispyware

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

bleek het spyware te zijn 1 van de w32 serie.
Dat is nou niet echt zinvol. Vrijwel alle malware die voor Windows 9x/2k/XP wordt geflagged krijgt de W32 tag mee, om aan te geven dat het voor Windows is. ;)

Lees Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten en Beveiliging en Virussen - FAQ (antwoorden) eens door voor wat tools. :)

Signature