Toon posts:

wireless netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb zojuist een sitecom wireless pci kaart gekocht om mijn PC aan te sluiten op het draadloos netwerk dat ik al had voor mijn laptop. (dell router)

De kaart zit erin en de software is geinstalleerd, maar ik krijg internet niet aan de praat. Mijn pc 'ziet' mijn router en daar kan ik ook verbinding mee maken. Onderin mijn Start-balk staat een pictogram van de wireless card en die geeft Status: good aan.

Als ik in het cmd scherm ipconfig intyp geeft ie wel een ip-adres en subnetmask, maar geen standaard gateway. Ook is het ip-adres anders dan die van mijn laptop, hoort dit?

Ik heb dus wel verbinding, maar dit is met maar 11mbs en hij ontvangt geen pakketten.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt!

Wouter

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Heb je wel de juiste WEP-key, als die niet goed is heb je wel verbinding, maar is er geen communicatie mogelijk.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Een Dell-router. Daar heb ik nog nooit van gehoord :?

Weet je zeker dat het een Dell router is? En zo ja, welke type precies?

@ CodeCaster

Ik denk dat de TS helemaal geen beveiliging heeft :X

Overigens vraagt Windows om die key alvorens je kunt connecten. De TS heeft wel verbinding, zegt ie.

[ Voor 41% gewijzigd door havana op 07-12-2005 13:01 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:19

K-Jay

Klaas Jan

Geen paketten ontvangen, wel verstuurd? Dat duidt meestal op een foute WEP-key. Probeer het eens zonder beveiliging.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch echt een Dell router :)

Het zou idd kunnen dat ik de verkeerde key heb, is er een manier om uit te vinden wat mijn key is?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

@havana:
Standaard hebben veel WireLess apparaten tegenwoordig toch wel standaard een ingebakken key, hoor ;)
En hij zegt dat ie een icoon heeft van z'n wireless kaart, SiteCom dus, en laat ik daar nu net mee aan het werk zijn... Die vraagt niet om een key.

offtopic:
@K-Jay: vet icon ;)

En als ik op Dell zoek naar wireless router krijg ik de TrueMobile serie, Dell verkoopt die dus weldegelijk.

Edit@ Hierboven: staat die niet geprint, onderop je router?

[ Voor 30% gewijzigd door CodeCaster op 07-12-2005 13:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie in dat programma van Sitecom de beschikbare netwerken, als ik mijne kies dan moet ik een key invullen. Hoe kan je die beveiliging uitzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, die code staat onderop. Deze heb ik ook gebruikt.

Het vreemde is dat als ik deze code invul bij het netwerk van de buren geeft ie geen melding dat die code fout is ofzo.. Dus ik weet niet zeker of hij wel klopt, misschien heb ik m veranderd in het begin.. effe vergeten :r

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

In je router. Maar je kunt het beter aanlaten, wil je niet de hele buurt laten meegenieten van jouw internetverbinding.

Edit: kijk dan even in je routerconfiguratie :?

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 07-12-2005 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets, ik mis het tabblad draadloze netwerken zoals in onderstaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.schoonepc.nl/i/n/dls3.gif

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dat komt waarschijnlijk door je SiteCom programma. Die neemt de Windows-functionaliteit over. Maar dit weet ik niet zeker.
Heb je nou al in je router gekeken voor de juiste WEP-key?

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-04 16:24

Phreak

KTM SuperDuke

Ip adres met Subnetmask zonder gateway adres.
Klinkt als APIPA adres.

Lijkt erop dat je idd een configuratie foutje hebt gemaakt in de draadloze router.
Pak even het boekje erbij en kijk even bij Quick-setup.
Misschien dat je iets fout hebt configureerd.

Blyatifull

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn router staat alleen een service key, wat waarschijnlijk de WEP key is. Toch geen succes ermee. Ik ga nu mijn router opnieuw installeren. Kijken of dat enig succes heeft. Misschien eerst eens non-secure.

Verwijderd

Topicstarter
Ook dit probleem is nu opgelost :)

Alleen 1 ding dat ik raar vind. De snelheid van mijn verbinding is 11,0 Mbps, terwijl de kaart 54 Mbps aan kan. Op mijn laptop haal ik 54 Mbps, dus waarom nu niet op mijn pc?

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-04 16:24

Phreak

KTM SuperDuke

Probeer eens op Configureren te klikken in die screenshot die je eerder plaatste.
Daar kan je volgens mij ergens de transfer speed op 802.11b en 802.11g zetten.

Volgens mij is 802.11g 54mbit.
Correct me if i'm wrong.

Misschien dat hij het dan wel op die snelheid doet.

Blyatifull

Verwijderd

Kan het zijn dat je netwerkkaart niet op DHCP staat en er dus een handmatig IP adres is ingevoerd (zonder gateway)
Pagina: 1