[Bios flash] proc load 100%

Pagina: 1
Acties:

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 10:44
Ik heb mijn bios geflashed met winflash in windows en kreeg ik blauw scherm en pc reboote (ik weet het heel dom) maar in ieder geval toen heb ik de bios vanuit dos weer terug geflashed naar oude versie.

En nu als ik in windows kom is de proc load 100% de computer is dus extreem traag. Ook al windows cd erin gehad voor herinstallatie, setup is ook extreem traag.

Ik heb al 3 bios versies geprobeert alle 3 zelfde verschijnselen.

Bij processor cache in bios staan none.
CpuZ geeft error aan, maar toont processor en cache wel, maar geeft verder geen info over geheugen en moederbord.

Geheugen al verwisseld voor geil value
Processor al verwisseld voor 3000 venice

Specs
Asus A8N SLI
amd 64 3000+ winchester
xfx 6600GT
maxtor 200 gb sata
2 x 512 Geil ultra X
(Geil 512 value ook geprobeert)

Iemand een idee?

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:18
Misschien al gekeken in je taskmanager waar die 100% heen gaat?

• Johann0r
Nergens, als ik bijvoorbeeld taakbeheer open vergt dat alles van cpu, maar hij blijft continue op de 100 % staan. Er iets geen proces oid dat dat veroorzaakt lijkt me.

Het windows logo bij het opstarten word al haperend zichtbaar, en dat balkje schokt en doet.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Mischien defecte bios chip.. maar dat durf ik niet te zegge.

Mijn Specs

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Heb je de instellingen van je bios ook even nagelopen? Clockspeeds etc. :)

[ Voor 13% gewijzigd door _the_crow_ op 07-12-2005 13:32 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Johann0r
Alles staat standaard, heb alles op auto ingesteld.

Ik had namelijk nieuwe geheugen gekocht, en dat wou die niet pakken dus ik dacht dat zal wel aan de bios liggen. Maar volgens mij kwam het doordat ik proc nog had overgeclockt en geheugen en alles nog anders stond ingesteld.

maar alles staat nu weer standaard. kan de bios chip ook beschadigt raken hierdoor? bij het opniuew flashen kon hij namelijk 2 blokjes niet updaten van de reeks.

Heb nog wel een asus SLI thuis liggen van een klant misschien moet ik even testen.

Verwijderd

Waarschijnlijk je bios toch niet goed geflashed? Ik zou een ander mobo proberen om te zien of de problemen zichtdaarmee verholpen is.

• Johann0r
Nieuwste bios geinstalleerd en hij doet het wonderbaarlijk weer. >:)

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
dat er een paar blokjes niet overschreven worden is overigens heel normaal

• Johann0r
De bios waarbij die dus vast gelopen was heb i kweer geinstaleerd, geel vreemd dat de andere biossen het niet deden, maar afijn
Pagina: 1