[perl] e-mail escapen

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-04 09:36
misschien basis perl kennis ofzo, maar ik snap er niks van. kan ook niks vinden erover>
Ik heb dit stuk code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$email = GetFormValue('emailadres');
print $email;
$fid = GetFormValue('projectId');

$msg = MIME::Lite->new(
    From    =>'info@2control.nl',
    To      =>"$email",
    Cc      =>'info@2control.nl',
    Subject =>'Uw 2control factuur',
    Type    =>'TEXT',
    Data    =>"Bijgaand uw factuur"
);

probleem is dus dat bij sommige adressen het mail adres niet goed word doorgegeven(denk ik, bij sommige crasht mn script maar bij de meeste mail adressen gaat t wel goed). Dan denkt ie waarschijnlijk dat het @ een array is.
voorbeeld: naamblala@provider.nl word naamblabla.nl
wel raar want mijn mail adres gaat wel gewoon goed door...
hoe los ik dat op? normaal moet je er een \ voorzetten en dan escapet hij hem. maar volgens mij gaat dat in dit geval niet echt op....

heb even strict aangezet voor de foutmeldingen, maar anders dan dat ik sommige vars niet gedeclareert heb krijg niks.

!edit

ben er nu achter dat de mime-lite module crasht op bepaalde mail adressen... hoe kan dat?

[ Voor 58% gewijzigd door sharkzor op 07-12-2005 13:53 ]

• JaWi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 21:58

JaWi

maak het maar stuk hoor...

Geen dubbele quotes rondom $email zetten; dan probeert Perl je address niet als array te interpreteren.

Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they hide is vital.

• sharkzor
JaWi schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:52:
Geen dubbele quotes rondom $email zetten; dan probeert Perl je address niet als array te interpreteren.
ja, snap ik (al ging t wel goed voor een hoop adressen).
maar ben er nu dus achter dat die mime-lite module op sommige adressen gewoon crashed.... snap er niks van

• JaWi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 21:58

JaWi

maak het maar stuk hoor...

"Op sommige adressen gewoon crashed"; welke adressen zijn dat dan? Wat versta je onder een crash? Houd Perl ermee op? Hangt je PC? Wat gebeurt er als je "use strict; use warnings;" aan je script toevoegd?

Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they hide is vital.

• sharkzor
JaWi schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:09:
"Op sommige adressen gewoon crashed"; welke adressen zijn dat dan? Wat versta je onder een crash? Houd Perl ermee op? Hangt je PC? Wat gebeurt er als je "use strict; use warnings;" aan je script toevoegd?
use strict en warnings laat niks zien.
perl draait in een asp web pagina (zonder asp... rare combo, zelf ook niet verzonnen)
ik krijg het al bekende 'pagina kan niet worden weergeven' (als strict enzo uitstaat). dat bedoel ik met crashen.
en ik kan hier natuurlijk niet echt mail adressen van klanten neer gaan zetten.
weet iig dat ik er niks van snap. het is een heel normaal adres met als domein @compaqnet.nl
Alleen de 1e letter is een hoofdletter, maar heb ook al mn eigen adres geprobeerd met hoofdletter en dat ging wel goed. evenals een hoop andere adressen. alleen sommige weigeren.