Logitech Harmony, specifieke zaken op tv wijzigen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Ik zit er over na te denken om een logitech harmony 680 te kopen. Vind de 880 idd mooier maar MCE moet ook lekker werken en dan kan je beter de 680 nemen lees ik overal.

Nou goed er moet een Z-680 setje, dvd speler, MCE2005 en een tv op aangesloten worden.

Bij die tv zit ik nog met een aantal vragen, het is een vrij uitgebreide tv. Dus ook met verschillende kleurprofielen (warm, normal e.d.) verschillende beeldformaten (4:3, 16:9 e.d.) en bijvoorbeeld ook sleeptimer.

Zijn deze 3 en overige specifiekere zaken mogelijk met dit ding? Kijk dat hij harder en zachter en volgende kanaal kan selecteren geloof ik wel, maar de rest is ook belangrijk voordat ik 80 euries aan een remote uitgeef.

Heb ook de quick tour op logitech geprobeerd te volgen alleen die loopt niet door, heb ook de search gebruikt maar daar kwamen deze vragen niet echt naar voren.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• urk_forever
  • Laatst online: 17-02 18:05
Kan je dat zelf niet inleren dan? Dat je de beide afstandsbedieningen tegen over elkaar legt en dan gewoon op het knopje duwt en dat die Logitech dat dan 'leert'?

Hail to the king baby!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja, je kunt alle functies van de afstandsbediening één op één overzetten naar de Harmony. Binnen de Harmony zijn namelijk onbeperkt menu's aan te maken per apparaat of per activity.
Een voorbeeld: mijn receiver heeft de mogelijkheid om over te schakelen van analoog naar digitaal. Zowel mijn dvd-speler als mijn cd-speler zijn voor het geluid analoog en digitaal aangesloten op de receiver. De schakeltoets voor analoog/digitaal input hoort dus bij het apparaat receiver, maar omdat ik die functie alleen bij de activiteiten 'dvd kijken' en 'tv kijken' nodig heb, is die benaderbaar onder de contextafhankelijke (activityspecifieke) menu's.
Wat dingen van mijn dvd speler zijn alleen relevant bij de activity 'dvd kijken' dus zitten die daar. In de menu's van de activity 'dvd kijken' zitten dus functietoetsen voor de tv, de dvd speler en de receiver bij elkaar. Zo hoef ik voor 'advanced' functies niet van apparaat te wisselen op de Harmony, maar kan ik gewoon door de functies binnen de activity bladeren.

Ga er vanuit dat je werkelijk alle functies die op originele afstandsbedieningen kunt vinden ook op de Harmony kunt krijgen. Zelfs functies die achter een toets delay zitten (als een toets ingedrukt houden de functie verandert) of functies die te benaderen zijn door binnen een bepaald interval twee toetsen na elkaar in te voeren die afzonderlijk iets anders zouden doen.

Oja, onderschat niet de functionaliteit die je al krijgt met de Harmony door alleen maar het merk en typenummer van het apparaat in te voeren in de Harmony Assistant op de computer. Handmatig toetsen overzetten is bijna niet nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Canaria op 07-12-2005 12:29 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Operations
Canaria schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:27:
Ja, je kunt alle functies van de afstandsbediening één op één overzetten naar de Harmony. Binnen de Harmony zijn namelijk onbeperkt menu's aan te maken per apparaat of per activity.
Een voorbeeld: mijn receiver heeft de mogelijkheid om over te schakelen van analoog naar digitaal. Zowel mijn dvd-speler als mijn cd-speler zijn voor het geluid analoog en digitaal aangesloten op de receiver. De schakeltoets voor analoog/digitaal input hoort dus bij het apparaat receiver, maar omdat ik die functie alleen bij de activiteiten 'dvd kijken' en 'tv kijken' nodig heb, is die benaderbaar onder de contextafhankelijke (activityspecifieke) menu's.
Wat dingen van mijn dvd speler zijn alleen relevant bij de activity 'dvd kijken' dus zitten die daar. In de menu's van de activity 'dvd kijken' zitten dus functietoetsen voor de tv, de dvd speler en de receiver bij elkaar. Zo hoef ik voor 'advanced' functies niet van apparaat te wisselen op de Harmony, maar kan ik gewoon door de functies binnen de activity bladeren.

Ga er vanuit dat je werkelijk alle functies die op originele afstandsbedieningen kunt vinden ook op de Harmony kunt krijgen. Zelfs functies die achter een toets delay zitten (als een toets ingedrukt houden de functie verandert) of functies die te benaderen zijn door binnen een bepaald interval twee toetsen na elkaar in te voeren die afzonderlijk iets anders zouden doen.

Oja, onderschat niet de functionaliteit die je al krijgt met de Harmony door alleen maar het merk en typenummer van het apparaat in te voeren in de Harmony Assistant op de computer. Handmatig toetsen overzetten is bijna niet nodig.
Ah dus het is ook geen 3 dagen werk om het voor elkaar te krijgen :) En me z-680, MCE2005 en dvd speler zullen wel helemaal geen probleem opleveren toch?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 14:59

TiMMieJ

PSN: Orixez

Bijna alles staat er in en werkt goed.
Andere toetsen zijn achteraf allemaal te bewerken en naar wens in te stellen.
Z-680, DVD, TV en MCE 2005 werken perfect met mijn harmony 525.
Nog wat fine tunen en je bent klaar. Enige vreemde vind ik tot nu toe dat de AB aan blijft staan maar dat moet ik nog ffs opzoeken.

• Operations
TiMMieJ schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:08:
Bijna alles staat er in en werkt goed.
Andere toetsen zijn achteraf allemaal te bewerken en naar wens in te stellen.
Z-680, DVD, TV en MCE 2005 werken perfect met mijn harmony 525.
Nog wat fine tunen en je bent klaar. Enige vreemde vind ik tot nu toe dat de AB aan blijft staan maar dat moet ik nog ffs opzoeken.
Ah okee en wat is dan het versie tussen de 525 en de 680 behalve 50 euro? Ik dacht dat de MCE niet werkte met de 525 maar wel dus.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 14:59

TiMMieJ

PSN: Orixez

Bij mij werkt dit perfect!
Op de harmony site kan je ze zelf vergelijken zie:

http://www.logitech.com/i...s/harmony/be/nl,CRID=2078

Het lijkt erop dat de 680 alleen meer interactieve displayknoppen heeft en "vooraf" MCE klaar is en de 525 moet je nog instellen.

• Operations
Toch zit ik met een probleem. Op mijn philips tv zit een uit knop (duh) maar om hem aan te zetten druk je gewoon op 1 t/m 9 ( 1 daarvan uiteraard) en wat is nou het probleem me Watch my TV zit nu niet automatisch de tv op EXT3 omdat ik als aanknop dus een cijfer moet ingeven. Iemand een idee hoe dit op te losssen? (O heb een Harmony 680 trouwens)

[ Voor 6% gewijzigd door Operations op 26-12-2005 12:25 ]

• Operations
schopie

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

TheGeneral schreef op maandag 26 december 2005 @ 12:24:
Toch zit ik met een probleem. Op mijn philips tv zit een uit knop (duh) maar om hem aan te zetten druk je gewoon op 1 t/m 9 ( 1 daarvan uiteraard) en wat is nou het probleem me Watch my TV zit nu niet automatisch de tv op EXT3 omdat ik als aanknop dus een cijfer moet ingeven. Iemand een idee hoe dit op te losssen? (O heb een Harmony 680 trouwens)
Ja, dan moet je de activity "Watch TV" uitbreiden met de toetssequentie die nodig is om de tv op EXT3 te krijgen. Ik heb dat ook gedaan om de tv op mute te zetten zodra ik de activity "Watch TV" en "Watch DVD" selecteer, de tv staat namelijk niet automatisch op mute als ik hem aanzet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Operations
Canaria schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:41:
[...]

Ja, dan moet je de activity "Watch TV" uitbreiden met de toetssequentie die nodig is om de tv op EXT3 te krijgen. Ik heb dat ook gedaan om de tv op mute te zetten zodra ik de activity "Watch TV" en "Watch DVD" selecteer, de tv staat namelijk niet automatisch op mute als ik hem aanzet.
Ja dat is gebeurd, althans die sequentie staat er tussen. Dus dat lijkt het probleem niet te zijn. En me tv gaat wel aan via de harmony AB met de ON knop dus dat is ook zonder 1 t/m 9 in te drukken dus het zou wel mogelijk moeten zijn.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:14

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Hier nog een vraagje over de Harmony 525

Bij de Activity 'watch a DVD' gebruik ik het volume van mn versterker.
Maar ik wil het volume van mn TV kunnen regelen (niet mute, dat blijft in beeld staan).
Dus ik voeg de functie volumeUP en volumeDOWN toe op de knoppen naast mn display.
Werkt allemaal prima.

Maar, in de Activity 'watch TV' staan nu ook de knoppen naast de display toegewezen aan volume up en down. En dat is overbodig. want ik kan het volume al regelen met de volume-knoppen.
Haal ik die functies hier weg, dan worden ze ook weggehaald bij 'watch a DVD'.

Mijn vraag: als ik voor een specifieke Activity een knop toewijs, waarom worden die knoppen dan ook toegewezen bij een andere Activity? (Dit geldt iig voor de knoppen links en rechts van het display).
Doe ik iets fout?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• The Chemist470
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-02 18:47
Ik bezit de 525 naar grote tevredenheid. Mijn vraag is alleen of ik ook een activity kan maken waar niets in staat (dus geen input keuze van tv, etc, etc) zodat ik zelf elk commando kan invoeren wat ik wil zonder dat er van die voorgeprogrammeerde reeksen inzitten. De 525 wil nl altijd de tv op een bepaalde input zetten, bij video en dvd is dat niet nodig, scart schakeld zelf automatisch naar het goede kanaal. Via harmony optie gaat die eerst naar ext 2, dan dvd aan, schakeld die nog eens naar ext 2. dit is niet logisch!! BVD

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb de 525 nu 1 dag en ben nog bezig alle mogelijkheden te ontdekken.
Wat ik al ontdekt heb:
- Je kunt het aan/uitzetten van apparaten ook uitschakelen bij het selecteren van een Activity ( Adjust power settings. bij Device options). Dit vond ik namelijk niet zo handig.
- Je kunt ook hetzelfde apparaat meerdere keren toevoegen. Voordeel hiervan is dat je ook macro's onder knoppen kunt stoppen. Het is omslachtig maar je kunt dan bijvoorbeeld voor elkaar krijgen om onder een specifieke knop 3 kanalen verder te zappen. Of bijvoorbeeld te zappen naar kanaal 28 (knop 2 en dan knop 8).

Wat me ook nog opviel, is dat bij enkele apparaten bij de lijst van Infrarood commando's er ook commando's tussenstaan die helemaal niet op mijn afstandsbediening zitten.
Ik kan het nu niet uitproberen, maar vanavond zal ik even kijken of dat wat doet :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Exocet op 10-01-2006 10:25 ]

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-01 17:55

Bruzski

watte ??

hoi kan iemand mij uitleggen onder welke instelling ik de automatische doorschakeling naar EXT3 en mijn automatische volume mute kan invullen?

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Bapau schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:21:
hoi kan iemand mij uitleggen onder welke instelling ik de automatische doorschakeling naar EXT3 en mijn automatische volume mute kan invullen?
Ik denk dat je dat via de wizard in de activity kan regelen. Dan krijg je een paar vragen welke apparaten gebruikt worden en welk kanaal ze moeten staan.

Mocht dat niet helpen kan je ook nog commando's toevoegen in de activity settings (dus bijvoorbeeld het mute signaal sturen naar de TV).

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Pagina: 1