[flash] tekst in perspectief zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• twisted2000
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2021
Hoi,

heeft er iemand misschien een idee hoe je tekst in flash in perspectief kunt zetten. Daarmee bedoel ik niet de tekst gewoon scheef trekken maar hij moet dus ook een verdwijnpunt hebben.

Heb al heel wat gezocht op inet maar nog niet echt n oplossing kunnen vinden. Indien iemand n oplossing weet, weet die dan ook of deze tekst dan ook nog dynamisch kan zijn, want dat moet er namelijk ook bij (dus maken in photoshop/ill, en importeren kan ook niet). Alvast bedankt,

Grts!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:34
Zover ik weet kan dat gewoon niet :). Tenminste, niet met dynamische tekst.

[ Voor 34% gewijzigd door McVirusS op 07-12-2005 11:38 ]

• Dark0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 15:18

Dark0r

WAT

Dynamische text in flash is wel mogelijk, volgens mij wordt die text geimport vanuit een .txt bestandje, die je dan weer makkelijk kan vullen via php. ik zal het even voor je opzoeken wat de code precies is. Voor dat logo probleem kan je het beste swish gebruiken denk ik, want daar kan je een perspectief aangeven (en een plek waar de tekst moet verdwijnen)

** in dit topic op flashfocus staat wat info over dynamische tekst in flash
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=4164

[ Voor 16% gewijzigd door Dark0r op 07-12-2005 11:45 ]

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Dark0r schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:44:
Dynamische text in flash is wel mogelijk, volgens mij wordt die text geimport vanuit een .txt bestandje, die je dan weer makkelijk kan vullen via php. ik zal het even voor je opzoeken wat de code precies is. Voor dat logo probleem kan je het beste swish gebruiken denk ik, want daar kan je een perspectief aangeven (en een plek waar de tekst moet verdwijnen)

** in dit topic op flashfocus staat wat info over dynamische tekst in flash
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=4164
ik kan me vergissen, maar volgens mij heb jij de klok horen luiden, maar weet niet... etc.

Ja, je kan text dynamisch inladen in Flash (maar dat wist McVirusS waarschijnlijk ook wel :P )
Ja, je kan, als je de text 'breekt', een perspectief vervorming op los laten

Nee, je kan geen dynamische text in perspectief zetten (behalve isometrisch perspectief)

• twisted2000
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2021
das erg jammer....misschien nog iemand n idee of dat met n ander programma wel kan (andere programmeertaal)....vast niet he :(

en dat tekst in flash dynamisch kan zijn wist k ook (alleen dan ook nog in perspectief was de hamvraag) maar toch bedankt voor je reactie ;)

[ Voor 37% gewijzigd door twisted2000 op 07-12-2005 12:11 ]

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Ik ben geen flash guru (sterker nog ik doe nooit iets met flash) maar is het niet mogelijk om een "textbox" te maken die je aan de ene kant gewone hoogte houdt en de andere kant de hoogte op 0 zet. Als je dan in die tekstbox je dynamische tekst propt moet het toch wel werken?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• McVirusS
MTWZZ schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:34:
Ik ben geen flash guru (sterker nog ik doe nooit iets met flash) maar is het niet mogelijk om een "textbox" te maken die je aan de ene kant gewone hoogte houdt en de andere kant de hoogte op 0 zet. Als je dan in die tekstbox je dynamische tekst propt moet het toch wel werken?
Dat kan dus niet, dat probeerde ik eigenlijk duidelijk te maken met m'n eerste post.

• McVirusS
twisted2000 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:09:
das erg jammer....misschien nog iemand n idee of dat met n ander programma wel kan (andere programmeertaal)....vast niet he :(

en dat tekst in flash dynamisch kan zijn wist k ook (alleen dan ook nog in perspectief was de hamvraag) maar toch bedankt voor je reactie ;)
Heel misschien kan het met PHP en GDLib, maar dit is niet echt heel makkelijk onder de knie te krijgen volgens mij. Weet niet eens zeker of het kan.

Verwijderd

je zou een dynamische textbox in een movieClip kunnen zetten en deze movieClip een x aantal x dupliceren, steeds op een level (depth) lager dan de oorspronkelijke movieClip. Met het dupliceren verander je steeds de grootte en de positie van de nieuwe (dus achterliggende) movieclip. Mijns inziens kun je dan wel een soort van perspectief simuleren.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

De enige werkbare methode die ik ken binnen flash is om je text inderdaad te breken (zoals al voorgesteld) je maakt dan dus van iedere letter een losse movieclip die je telkns een beetje skewd en kleiner zet. Niet erg praktisch, maar voor kortere stukken is het werkbaar

Stoer; Marduq

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-04 05:37

alienfruit

the alien you never expected

Misschien kan je gebruik maken van de BitmapData API van Flash 8?
Pagina: 1