Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Javascript bouncing window IE error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in javascript een bouncing window gemaakt die je hoog kan houden met je muis.

http://www.glucose-ontwerp.nl/hooghouden/

In Firefox en Safari geen probleem. Dus in IE ook niet zou je zeggen.
Edoch, niets is minder waar. OnClick In Internet Explorer staat het hele window in 1 keer stil en blijft er niets meer van het hele spelletje over.

Nou ben ik nog net níet zo'n javascript goeroe dat ik nu weet hoe ik met een browsercheck en andere syntax voor IE het wel voor elkaar krijg. :| Iemand tips en/of trucks?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat heb je al geprobeerd? Wat werkt er niet? Waar denk je dat de fout zit?...
etc.

Het is niet de bedoeling dat we jouw code gaan zitten debuggen hier. Dat mag je zelf doen.

Van mij mag in W&G en P&W de "new topic info" veranderd worden:
Let op:
• Lees de algemene FAQ inzake topicstarts zodat je weet wat er van een topicstart wordt verwacht.
• Lees Welkom in W&G: FAQ en Beleid even goed door voor je een topic opent.
• Gebruik eerst de search om te kijken of je vraag niet al eerder gesteld is.
• Gebruik de [code] tags als je code plaatst
• Wees duidelijk in je topicstart en probeer zoveel mogelijk relevante informatie te vermelden, des te beter kunnen anderen je helpen.
Vermeld wat je al geprobeerd hebt. Omschrijf de exacte foutmelding. Vertel wat er niet werkte aan de door jou geprobeerde oplossingen

[ Voor 94% gewijzigd door RobIII op 07-12-2005 10:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Leuk script, ik krijg een foutmelding op regel 62 (toegang geweigerd), maar in het hoofdscherm bestaat geen regel 62.
En het andere venster is flash en kan niet worden vergroot dus daarvan kan ik de code ook niet bekijken.
Dus of je moet ervoor zorgen dat wij simpel bij de code kunnen komen, of je moet het relevante stukje code hier even posten, want hier kunnen we 62 maal niets mee.

Verwijderd

Topicstarter
Excusez.
De functies die ik gebruik zijn de volgende.

In de index hoe ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<script type="text/javascript">

if (window.screen) {
    var aw = screen.availWidth;
    var ah = screen.availHeight;
    window.moveTo(0, 0);
    window.resizeTo(aw, ah);
  }

function popVoetbal() {
    var xpos = screen.width * 0.5 - 50;
    var ypos = 200;
    bal =window.open("bal.html","bal","top=200,left='+xpos+',height=100,width=100,alwaysLowered=0,alwaysRaised=1,channelmode=0,dependent=0,directories=0,fullscreen=0,hotkeys=0,location=0,menubar=0,resizable=0,scrollbars=0,status=0,titlebar=0,toolbar=0");
}
</script>

onLoad doet die dus "popVoetbal()"
in bal.html heb ik een functie moveBal() staan die o.a. het volgende doet:
code:
1
2
3
4
5
6
function moveBal() {
                window.focus();
    window.moveTo(xpos,ypos);
    window.setTimeout("moveBal()", 40);

}

Ik heb al geprobeerd voor IE te zeggen dat onBlur en onClick nog steeds de functie moveBal() uitgevoerd moet blijven worden, maar dat mocht niet baten.

Verwijderd

En wat is precies regel 62?
En de functie moveTo staat hier:
w3schools
en zoals je kunt zien is het niet door W3C aanbovelen (zoals alle window functies blijkbaar?).
Misschien heeft dat ermee te maken.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:10:
(zoals alle window functies blijkbaar?).
Dat is omdat je als web-devver van andermans windows moet afblijven. Als ik mijn browser op grootte X bij Y wil draaien moet ik dat lekker zelf weten. Een website heeft niks met mijn voorkeuren voor browsergrootte (en for that matter: inrichting van toolbars, posities enz. ook niet) te maken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
OK.. als we nou eens niet zo behoudend zijn en toch een leuk spelletje hooghouden met een window willen doen? Beetje voetbalmindede Nederlander zal dat best waarderen IMHO.
Doe 't maar eens in firefox, werkt als een trein.
Nu nog in IE...

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:16:
OK.. als we nou eens niet zo behoudend zijn en toch een leuk spelletje hooghouden met een window willen doen? Beetje voetbalmindede Nederlander zal dat best waarderen IMHO.
Doe 't maar eens in firefox, werkt als een trein.
Nu nog in IE...
Oh, begrijp me niet verkeerd hoor ;) Ik doelde er alleen op waarom die dingen niet recommended zijn. Als jij zo graag een window wil hoog houden moet je dat lekker doen hoor ;)
Vraag me alleen af waarom je het niet gewoon met een Div-je doet IN de browser. Scheelt een window en problemen met pop-up blockers (want daar werkt je dingetje al helemaal niet mee).

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij meer om de oplossing zegmaar ;)
Anti-popup blokker linkje zit al in 't uiteindelijke product dus al ondervangen.
Kracht van 't ding is juist dat je lekker met een windowtje kan hooghouden. Maakt 't interressanter dan een simpel divje met een balletje d'r in.

Idee-en hoe met browsercheck een IE workaround te fixen?

Verwijderd

Zoals de foutmelding al aangeeft vindt IE dit niet leuk wat jij doet.
Ik verwacht dat het dan onmogelijk is om een venster naar een andere positie te zetten.

En ik ben het met RobIII eens, het is volgens mij ook verstandiger om het met een divje te doen.
Eventueel zou je dan dat divje in een nieuw venster kunnen laten zien als je bang bent dat je normale layout daardoor onderuit gaat.

HTML:
1
2
document.getElementById('bal') .style.left = x + "px";
document.getElementById('bal') .style.top = y + "px";

Zou je dan kunnen gebruiken om het divje te verplaatsen volgens een goede W3-methode.
Pagina: 1