Hey tweakers.. ben op het moment mezelf aan het aanleren te securen tegen mySQL injections. Nou zat ik wat te pielen met een oude foutieve query van mij, namelijk de volgende:
Nu is het mogelijk gewoon lokaal via een HTML dit script remote aan te spreken via een form met bijvoorbeeld een value
Nou zit het probleem hem voornamelijk in de 2 query. Ik kan wel de comment deleten waar col_id = 1337 nu dus. Dus dat snap ik. Maar zo zijn er ook een aantal met col_id = NULL in de table. Maar als ik er van maak
Ik sta echt voor een raadsel, wat ik doe lijkt niet via een OR oid te appenden zijn. Zelfs als ik er value="NULL" van maak werkt het niet..
Iemand enig idee waarom? GoT en google konden me search-gewijs niet van dienst zijn
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST" && !empty($_POST['dellist'])){ $dellist = $_POST['dellist']; for($i = 0; $i < sizeof($dellist); $i++){ mysql_query("DELETE FROM columns WHERE col_id = '".$dellist[$i]."'"); mysql_query("DELETE FROM comments WHERE col_id = ". $delist[$i]); } } |
Nu is het mogelijk gewoon lokaal via een HTML dit script remote aan te spreken via een form met bijvoorbeeld een value
PHP:
1
| <INPUT id="checkbox" type="checkbox" name="dellist[]" value="1337" checked> |
Nou zit het probleem hem voornamelijk in de 2 query. Ik kan wel de comment deleten waar col_id = 1337 nu dus. Dus dat snap ik. Maar zo zijn er ook een aantal met col_id = NULL in de table. Maar als ik er van maak
PHP:
dan pikt hij dat niet. Ook als 1337 al niet meer bestaat. Wat tevens niet werkt is bijvoorbeeld1
| value="1337 OR col_id IS NULL" |
PHP:
(note verschil tussen eerst col_id en nu id AKA de PK)1
| value="1337 OR id=1" |
Ik sta echt voor een raadsel, wat ik doe lijkt niet via een OR oid te appenden zijn. Zelfs als ik er value="NULL" van maak werkt het niet..
Iemand enig idee waarom? GoT en google konden me search-gewijs niet van dienst zijn
[ Voor 9% gewijzigd door apNia op 07-12-2005 10:50 ]