Hallo,
Ik heb een klein probleempje met een stukje VBA in Excel. Ik moet een range van de laatste 7 dagen selecteren in m'n sheet, om daarna die data van de volgende kolommen te gebruiken om een grafiek te tekenen met verschillende series.
Die grafiek hardcoded lukt perfect, maar nu een range selecteren om dat wat dynamisch te maken is minder:
Hoe maak je eigenlijk een union ? Op MSDN staat enkel een voorbeeld met 2 ranges die elk slechts 1 celladres bevatten.
Ik heb een klein probleempje met een stukje VBA in Excel. Ik moet een range van de laatste 7 dagen selecteren in m'n sheet, om daarna die data van de volgende kolommen te gebruiken om een grafiek te tekenen met verschillende series.
Die grafiek hardcoded lukt perfect, maar nu een range selecteren om dat wat dynamisch te maken is minder:
code:
De probleem regel is deze: Set ObjDataRange = Application.Union(ObjDateRange, Range(ObjCell))1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| For DateLoop = MaxDate - 7 To MaxDate
FindNextBln = False
With ObjRange
If Not FindNextBln Then
Set ObjCell = .Find(What:=DateLoop)
Else
Set ObjCell = .FindNext(After:=ObjCell)
End If
If Not ObjCell Is Nothing Then
Set ObjDataRange = Application.Union(ObjDateRange, Range(ObjCell))
End If
End With
FindNextBln = True
Next DateLoop
MsgBox "Items selected: " & ObjDateRange.Count |
Hoe maak je eigenlijk een union ? Op MSDN staat enkel een voorbeeld met 2 ranges die elk slechts 1 celladres bevatten.