Loewe LCD televisies geschikt voor digitale kabel televisie

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Gisteren via de Loewe dealer bericht ontvangen dat de nieuwe Loewe LCD Televisies met ingebouwde DVB-C tuner en Common Interface (CI) door de Loewe importeur zijn getest in combinatie met de AlphaCrypt 3.05 CAM in de kabelgebieden van Essent, Casema en Multikabel . En het werkt! Er is dus geen losse digitale kabel ontvanger meer nodig deze televisies. Voor UPC heeft Loewe nog geen geschikte oplossing gevonden.

Helaas is en blijft de AlphaCrypt 3.05 CAM een dure oplossing aangezien deze in Nederland te koop is voor 109 Euro exclusief verzendkosten. Het blijft dus van belang om de kabelbedrijven onder druk te zetten om met een eigen Irdeto 2 CAM op de markt te komen die gezien het prijsniveau van de standaard Irdeto Access CAM in Duitsland voor ongeveer 50 Euro over de toonbank moet kunnen gaan. En zowiezo kan het natuurlijk geen kwaad als de kabelbedrijven die belachelijke beperking in hun smartcard opheffen zodat we vrij zijn om een CAM te kiezen.

In ieder geval is het goed om te zien dat Loewe als één van de eerste fabrikanten de kabelbedrijven onder druk zet om nog eens na te denken over hun losse ontvanger beleid. Nu maar hopen dat er meer fabrikanten gaan volgen zodat de kabelbedrijven deze ontwikkeling niet langer kunnen negeren.

Naast Loewe leveren ook Metz en Technisat televisies met ingebouwde DVB-C tuners en Common Interface. In hoeverre deze televisies ook te gebruiken zijn in combinatie met de AlphaCrypt CAM is nog niet bekend.

Verwijderd

interessant, riekt wel enigzins naar een verkapte sales talk......

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:55

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Uiteindelijk is dit toch een soort van "tijdelijke" oplossing. Aangezien HD-TV/DVD eraankomt en de digitale ontvanger overbodig wordt (deze dan :))
Dit lijkt mij niet meer dan een leuk marketing verhaal. Ik vindt dat het weinig toevoegd aangezien het ook nog lang niet overal werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door LoeiOrdinair op 07-12-2005 10:30 ]

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:29:
interessant, riekt wel enigzins naar een verkapte sales talk......
Niet bedoeld als sales. Ik vindt het echter belangrijk dat er zo snel mogelijk apparatuur, zoals televisies, recorders en PC TV kaarten, op de markt komt waarin de DVB-C tuner is ingebouwd zodat we zo snel mogelijk van dat gedoe met losse digitale kabel tuners af zijn.

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:10
Ze hebben als het goed is ook de DVB-T en DVB-S uitvoeringen waar je met een CAM ook beeld heb, bovendien zou je via de satelliet zelfs de HD kanalen kunnen ontvangen (hij scaled alleen). Dit wel volgens een verkoper, maar voor mensen die extra kastjes haten is het mooi uitgevonden,nu nog ff doorsparen ;)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het is inderdaad een mooie ontwikkeling en die kan wat mij betreft niet snel genoeg gaan.
Alleen als je ook een dvd recorder wilt om een andere zender van tv op te nemen, moet je alsnog een externe ontvanger kopen 8)7
En nu zijn er al drie vormen (DVB-C, DVB-T, DVB-S) met elk hun eigen standaarden zodat een universele tv niet snel komt. Zou betekenen dat een overstap tussen die drie vormen ook een nieuwe tv kopen inhoudt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• ArChie
  • Niet online
Canaria schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:36:
Het is inderdaad een mooie ontwikkeling en die kan wat mij betreft niet snel genoeg gaan.
Alleen als je ook een dvd recorder wilt om een andere zender van tv op te nemen, moet je alsnog een externe ontvanger kopen 8)7
En nu zijn er al drie vormen (DVB-C, DVB-T, DVB-S) met elk hun eigen standaarden zodat een universele tv niet snel komt. Zou betekenen dat een overstap tussen die drie vormen ook een nieuwe tv kopen inhoudt.
OK, misschien was mijn openingspost niet helemaal volledig. De nieuwe Loewe LCD televisies ondersteunen standaard niet alleen DVB-C, maar ook DVB-T en optioneel is daar nog een DVB-S ontvanger aan toe te voegen. De Common Interface maakt het apparaat geschikt voor alle mogelijke coderingen. Men komt dus aardig dicht in de buurt van een universele tv. Het enige wat er nu nog aan ontbreekt is een voorziening voor IP-TV.

Technisat (www.technisat.de) heeft de Vision 32 en Metz (www.metz.de) heeft de Milos 32 S en de Talio 32 S met deze specificaties, namelijk DVB-C, DVB-T en DVB-S ondersteuning met Common Interface wat voor de Nederlandse markt zo belangrijk is vanwege alle verschillende coderingen.

Het moet volgens mij niet moeilijk zijn om DVD recorders met dezelfde voorzieningen uit te rusten. Standaard analoge tuner eruit en hybride (analoog + DVB-T + DVB-C) tuner met Common Interface erin. Als de televisies aanslaan zal volgens mij dergelijke apparatuur snel volgen.

• ArChie
  • Niet online
Vandaag contact gehad met Metz Nederland. Ook de Metz Milos en Talio LCD televisies (www.metz.de) met ingebouwde DVB-C tuner en Common Interface zijn in combinatie met de AlphaCrypt 3.05 Conditional Access Module getest en werken in de kabelgebieden van Multikabel, Essent en Casema waar Irdeto 2 als coderingssysteem gebruikt wordt.
Pagina: 1