bracket en koelings vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik wil een bracket kopen met USB 2 en Ethernet, hier wil ik vervolgens een +/- 200 GB hardeschijf in stoppen (gewoon IDE). Ik wil dit gaan gebruiken voor backup doeleinden 2 a 3 PC`s schrijven dagelijks een backup weg naar de bracket.

Ik wil niet dagelijks die bracket aan en uit hoeven zetten dus mijn vraag is kan die hardeschijf in de bracket zonder koeling als ik dat ding gewoon 24 x 7 aan laat staan??

[ Voor 6% gewijzigd door Rotty op 07-12-2005 10:18 ]

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 19:27

Just_I

What did you just say?

Wat voor 'bracket' heb je in gedachten. Ik snap ook niet helemaal wat je met bracket bedoeld (externe behuizing :? )

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Ja, dat kan...

Veel externe HD brackets zijn van alu en geleiden de warmte naar de omgeving toe. en als je het echt niet vertrouwd zou je de bracket ook nog achter je systeemkast kunnen zetten, de fans in je systeemkast zorgen wel voor een "koel" briesje langs je bracket.

Nog een ding, mocht je toch besluiten om je HD bracket uit te schakelen, haal dan ook het stroom eraf.. Heb ze te vaak zien "knallen" nadat de HD was uitgezet maar de stroom er nog op stond..

\0/

• Rotty
Inderdaad een externe behuizing voor een hardeschijf. Je kan tegenwoordig een externe hardeschijf kopen of als je met een netwerkaansluiting wilt hebben noemen ze het een NAS schijf. Het nadeel van die dingen lijkt mij dat als de interne HD kapot is dat je dan het hele ding weg kan gooien. Met een behuizing kan je zelf kiezen welke schijf je erin hangt (welke kwaliteit en welke grote) dit lijkt mij een voordeel maar ik ben een leek dus misschien zie ik wat over het hoofd.

Ik kan de vraag ook gewoon heel simpel stellen kan een hardeschijf (7200rpm) zonder koeling ???

• Rotty
Drama schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:33:
Ja, dat kan...

Nog een ding, mocht je toch besluiten om je HD bracket uit te schakelen, haal dan ook het stroom eraf.. Heb ze te vaak zien "knallen" nadat de HD was uitgezet maar de stroom er nog op stond..
Mmmmmm ok tnx for de tip dat is nieuw voor me....