Toon posts:

Welke Headset is beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hej, ik ben van plan om een nieuwe headset te kopen, ( mijn oude plantronics .90 is kapot. )
maar ik weet niet welke ik zal gaan kopen.

ik zal de headset het meest gebruiken om te gamen, (cs1.6 ) +_+

ik zit op het moment een beetje te twijfelen tussen
1.
Steel 5H USB Gaming Headset (van steelpad)
http://cyberwizardpit.net/reviewss5ha.htm

of

2.
Sennheiser PC160 Headset
http://www.vdhsoft.be/specs/23014.htm

heeft iemand ervaring met deze headsets? , want ik heb het niet

als iemand tips heeft :)

}:O

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik heb goede ervaringen met Sennheiser, die geven een perfect geluid. In hoeverre de microfoon van goede kwaliteit is, dat weet ik niet.
Het eerste headset dat je opgeeft bestaat uit veel contactpunten, dus potentiele plaatsen waarop het kapot kan gaan. De Sennheiser is daarintegen 1 geheel.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
jah, maar als het goed is heb ik sowiezo garantie op de headsets _/-\o_

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Ik het sinds gisteren de sennheiser pc-160, ben er erg tevreden over, perfect geluid. De microfoon klinkt goed, hoewel ik die nog niet veel gebruikt heb, maar de vele reviews van de pc-160 bevestigen dit.

De steeel 5h heb ik verder geen ervaring mee.

Verwijderd

Topicstarter
nog iemand die een steelpad headset heeft?

wil ook wel weten wat iedereen daar van vind :)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:31
Ik heb een heeele goedkope comfortabele US Blaster van € 6,49 van 1to0 maar hij is TOP en
met volume regeling in het koord.

Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/7584/usblaster5en.jpg

Ik sloop namelijk mijn headset(s) nog wel eens.... :X

Verwijderd

Hallo,

zelf heb ik de Sennheiser PC150 en hij bevalt prima.
Degelijk kwaliteit, goede bas en storingsvrij microfoon.
Als je het mij vraagt is een Sennheiser de beste keus.

Verwijderd

Topicstarter
denk niet dat die goed geschikt is voor pr0 gaming :)

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-02 15:53

SilencerNL

No remorse

Geen ervaring met de steel, maar wel met de sennheiser PC150. Ik gebruik deze regelmatig via teamspeak, en de microfoon kwaliteit is echt prima! Ik geloof dat het enige verschil is dat de PC160 via USB gaat...

Ook het geluidskwaliteit is top. mooie lage tonen, en zeker met shooters is dit genieten!

Don't dream your life, live your dreams!

Verwijderd

Topicstarter
via usb, ? gaat het niet via je geluidskaart dan ?

is dat beter?

Verwijderd

Topicstarter
|:(

[ Voor 167% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 09:01 ]

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Ik had altijd een plantronics A.90 deze ging na 3 jaar intensief gebruik kapot. Nu een Sennheiser PC150, maar daar ben ik niet tevreden over. Microfoon kwaliteit laat (imho) te wensen over. Ook de build van het geheel ben ik niet tevreden over. Ik game al dik een jaar met een steelpad mat maar wist niet dat ze nu ook een headset hadden. Ik ga hem maar bestellen en kijken of het wat is.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Topicstarter
ik ga denk ik ook die van steelpad kopen,

alleen weet iemand wat nou de voordelen zijn om het met usb soundcard of gewoon in mijn eigen soundcard te doen. is die van hun beter voor die headset ofzo >,,

?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 08:40:
Hallo,

zelf heb ik de Sennheiser PC150 en hij bevalt prima.
Degelijk kwaliteit, goede bas en storingsvrij microfoon.
Als je het mij vraagt is een Sennheiser de beste keus.
Sluit ik mij helemaal bij aan, sinds ik deze headset heb kan ik ook beter bepalen waar iemand loop met gamen....

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Ik heb nu 2 weken die Sennheiser PC150 en ben er best tevreden over (mag ook wel voor dat geld). Twee jackstekkertjes eraan, met redelijke lengte. Ik kan deze aan de voorkant inpluggen van mijn kast, dus redelijk makkelijk te handelen. Geluidskwaliteit is goed, ik gebruik hem, icm teamspeak voor BF2 en werkt goed. Zit stevig op je hoofd/oren, redelijk geluidsdicht. Dus als mijn vriendin achter me loopt hoor ik haar niet en schrik me rot als ze naast me staat. Dus weinig/geen last van omgevingsgeluid. En voor USB vind ik het prijsverschil niet waard, die is weer 30-40 euro duurder. En dan is het hoeveel je eraan wil uitgeven.

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb die steel 5H met USB soundcard, bevalt erg goed. geluid is prima, microfoon ook goed. Hoorde van een vriend wel dat er vaak problemen zijn met de microfoon van de 5H, bleek ook zo te zijn toen hij er een haalde de volgende dag had hij een defecte microfoon. Liever niet postorderen dus, kan je evt. snel wisselen. Want als die het doet vind ik de Steel 5H echt super. Microfoon is helder en dat uitschuif systeem werkt perfect.
Het grootste pluspunt ten opzichte van de Sennheiser's vind ik dat de oorschelpen net een tikkie groter zijn waardoor ze echt over je oren vallen. Super ding, maar sennheiser is natuurlijk ook fijn :)

Verwijderd

Ik heb de sennheiser PC-150, zuiver geluid, goede microfoon, nooit geen problemen mee gehad. Erg fijn geluid tijdens muziek of games..

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Lol hoe heb je in godsnaam die Plantronics audio90 stuk gekregen? Ik heb die van mij zo vaak laten vallen, maar hij wil gelukkig niet stuk. :)
Verder kan ik zeggen dat de audio90 voor mij tot een van beste headsets behoor, en heb er een aantal gehad. Waaronder Sennheiser pc160/135 en ze doen het allebei nog, maar ik vind de audio90 qua comfort fijner. Over het geluid valt te twisten maar ik hoor geen duidelijke betere geluidskwaliteit bij de sennheisers.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
ik reed een beetje te vaak met mijn bureaustoel over de kabel heen.

en na 1000x erover heen gereden te zijn was hij kapot gegaan. dit was heel erg dicht bij het oor, begin van draadje dus.

eerst was het alleen dat mijn micrefoon heel erg ruisde,

en na nog 100x eroverheen gereden te zijn had ik geen bas meer in mijn headset, toen wou ik hem dus repareren en haalde ik het uischuifding een beetje te ver open.
en toen werkte hij helmaal niet meer,

heb net geen garantie meer. heb hem vorig jaar hcc gekocht..

:(

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:58:
ik reed een beetje te vaak met mijn bureaustoel over de kabel heen.

en na 1000x erover heen gereden te zijn was hij kapot gegaan. dit was heel erg dicht bij het oor, begin van draadje dus.

eerst was het alleen dat mijn micrefoon heel erg ruisde,

en na nog 100x eroverheen gereden te zijn had ik geen bas meer in mijn headset, toen wou ik hem dus repareren en haalde ik het uischuifding een beetje te ver open.
en toen werkte hij helmaal niet meer,

heb net geen garantie meer. heb hem vorig jaar hcc gekocht..

:(
Euhm? Je sloopt je kabel door er bot over te rijden, vervolgens maak je um nog eens open en dan balen dat er geen garantie meer op zit? 8)7

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 21:04

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

ik heb zelf de headset van zalman. deze is 5.1 en enorm fijn om op je hoofd te hebben.. verder zit er een aardige microfoon bij..

misschien die een idee?

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
als er garantie op zat had ik niet geprobeerd om hem te repareren ...

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 18:07

BHQ

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 08:41:
denk niet dat die goed geschikt is voor pr0 gaming :)
8)7 de PC150 is een goede headset en de PC160 doet er nog een schepje bovenop qua geluidskwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
ik had het tegen willow_tien die aankwam met een headset van 10 euro :)

€ 6,49 bedel ik

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 13:08 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Het verschil tussen de PC150 en de PC160 is dat de 150 op je oren zit, en de 160 zit er omheen. Ze zijn allebei gewoon in te pluggen in de geluidskaart. Er is van allebei ook een usb versie, de PC155 / PC165.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben eruit, ik ga strax uit mijn stage de pc160 halen bij de mycom voor € 119,95 ik weet het het kan goedkoper via internet, maar om nou 4 dagen zonder geluid te zitten vind ik niet zo fijn :)

en garantie vind ik bij webwinkels niet egt handig.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 13:32 ]

Verwijderd

Speedlink 5.1 Medusa !!!!! De beste 5.1 headset die er is :)

Afbeeldingslocatie: http://www.firebox.com/pic/p691b.jpg

Ik gebruik deze zelf , ik speel soms wel 12 uur achter elkaar bfv en bf2.

Hij zit heerlijk en je hoort precies waar iemand vandaan komt lopen :)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
PC160 = 7.1 :)

• BHQ

BHQ

8)7 Gewoon stereo, maargoed.

• Primera
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-01-2022
Ik zelf heb de Trust 640u (usb) gekregen van de goed heiligman. Van het geluid ben ik wel tevreden alleen met de microfoon heb ik niets anders dan problemen.

Het aansluiten gaat perfect. Windows Xp installeert hem direct en staat gelijk als primary sound driver, wat zn voor en nadelen kan hebben.

De mic klinkt zwaar schokkerig, zo erg dat soms mensen me niet verstaan. Drivers heb ik al mee lopen spelen maar gaat niet werken. Skype/Teamspeak en msn.. het blijft rommelig.
Het vreemde is wel dat als ik bij windows de mic volume (afspelen) hoog zet en praat hoor ik mezelf wel heel helder, maar software.. vergeet het maar.. Iemand die zou weten wat het kan zijn?

Verwijderd

Topicstarter
DOH uitverkocht , :( ga het morgen wel weer proberen B)

Verwijderd

Ik heb al een tijdje de Sennheiser pc150. Deze bevalt prima, zowel geluid als comfort.

btw. ik zag dat AKG nieuwe headsets uit heeft gebracht
Afbeeldingslocatie: http://www.akg.com/mediadatabase/pspic/image/6/image1123755655_hsd171_hsd42fb2687bcc79.JPG
AKG HSD 171 & HSD 271

Iemand enig idee wat deze gaan kosten?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 18:29 ]

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
koop maar liever 1 met gesloten earcups voor op je lans... Ik zelf sony mdr-v500 wel oke, liever een v700 maar die is wel duur :D

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Xadeon schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:54:
Lol hoe heb je in godsnaam die Plantronics audio90 stuk gekregen? Ik heb die van mij zo vaak laten vallen, maar hij wil gelukkig niet stuk. :)
Verder kan ik zeggen dat de audio90 voor mij tot een van beste headsets behoor, en heb er een aantal gehad. Waaronder Sennheiser pc160/135 en ze doen het allebei nog, maar ik vind de audio90 qua comfort fijner. Over het geluid valt te twisten maar ik hoor geen duidelijke betere geluidskwaliteit bij de sennheisers.
Denk een draadbreuk, 1 vd speakers ging uit en aan naar eigen inzicht, wat behoorlijk irritant is als je in een war zit :+

Nu de sennheiser 150 maar die is qua build (de foam van de headband valt er al half af, ding is pas 3 maanden oud :X ) Ik vindt het ook fijn als de headset geheel over mijn oren valt, dus die steelpad lijkt me wel wat.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• BHQ

BHQ

Bij mij valt dat bovenste foampje er ook continu af. Kwestie van aandrukken of secondelijm :)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 17:32

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik wou graag weten wie er meer problemen heeft met de Plantronics Audio 90? mijne was net voor het einde van het jaar kapot gegaan (de microfoon) en de 2e heb ik pas kort en is nu ook al kapot, terwijl ik er dit keer nog voorzichtiger ermee ben omgegaan :?

Wat mij ook opvalt dat het draad van de headset ontzettend oprolt... daardoor komen er vast en zeker vanzelf breuken in. Mijn headset nu geeft rare sinus tones als ik de mic. inschakel en op mijn andere geluidskaart hoor je alleen maar een brom.

Weet iemand een headset waarbij het draad gewoon als een wokkel is opgerold

• BHQ

BHQ

Die Plantronics dingen van dat type gaan gewoon -erg- snel verrot, vanaf mic die het niet doet tot letterlijk uit elkaar vallen. Ik heb een PC150 en als ik 'm opruim rol ik het draad om m'n hand en stop ik het tussen de mic en behuizing, gaat best goed :)

• 13art
  • Laatst online: 08:35

13art

Moderator Mobile
Heb net wat reviews gelezen van de Icemat Siberia usb headset. Die komt overal erg goed uit de test. Denk dat die binnekort toch van mij gaat worden. Zowel met gamen als met het luisteren van muziek doet hij het erg goed.

Hier een review

Dan is er ook nog een review waarin de Sennheiser PC-165 en de Plantronics Audio .100 met elkaar vergeleken worden. En als je dan naar de laatste pagina van de tweede review gaat dan worden de headsets uit deze review tegen elkaar weggezet.

Daaruit komt de Plantronics als beste uit vanwege de lage prijs. Wat de kwaliteit betreft komt de icemat als beste uit de test. Ik heb mn conclussie getrokken en ga voor de icemat binnenkort.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• jorisw86
  • Laatst online: 25-01 22:38
ik heb de sennheiser pc160 en die bevalt me prima dit is zeer aan te raden.

als je high skilled css speelt zoals mij.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm nu ik zo´n beetje verder zoek op internet begin ik toch weer te twijfelen tussen de steel sound 5H usb of de Icemat Siberia usb.

Waarom ik twijfel? Omdat ik eerst alleen maar reviews had gelezen over de icemat waar iedereen er laaiend enthousiast over was en ook bij gewoon muziek luisteren de siberia het won van de steel sound 5H. Maar nu kom ik ook reviews tegen die zeggen dat het surroundgeluid een beetje tegen valt.

Voor de prijs hoef ik het niet te laten, want die is nagenoeg hetzelfde.

Wat ik me nu ook afvraag is hoe zo´n koptelefoon nou surroundgeluid kan produceren als er maar één stereo minijack aan zit voor het geluid en één voor de microfoon. Lijkt mij dat als je een echte surround koptelefoon hebt dat je dan toch meerdere minijacks nodig hebt. Of zie ik dat nu heel erg verkeerd?

Even in een winkel luisteren is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Want ik ken geen winkels waar ze beide te koop hebben, laat staan een winkel waar je ze kan testen. Mediamarkt in Utrecht heeft veel koptelefoon maar geloof niet dat ze daarbij hangen en daar kan je volgens mij ook geen koptelefoons testen.

Aan de andere kant is het ook weer de vraag of ik echt 5.1 surround geluid wil in een headset. Ik ben geen hardcore gamer, maar luister des te meer muziek op de comp.

Ow wat is het leven af en toe toch ingewikkeld... ;) 8)7

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Yapser schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 10:55:
Die Plantronics dingen van dat type gaan gewoon -erg- snel verrot, vanaf mic die het niet doet tot letterlijk uit elkaar vallen. Ik heb een PC150 en als ik 'm opruim rol ik het draad om m'n hand en stop ik het tussen de mic en behuizing, gaat best goed :)
Ja, dat is dus vragen om een draadbreuk, als er iets is wat je nooit met draden/kabels moet doen dan is het wel om je hand oprollen. Gewoon het draad/kabel netjes weg leggen, simpel. ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• 13art

13art

Moderator Mobile
Even nog een ander vraagje. Als ik een headset ga kopen is het dan waard om een usb variant te kopen?
Ik heb zelf het idee dat een usb geluidskaart voor mij alleen maar een verbetering is aangezien ik een onboard 5.1 geluidskaart heb (zo´n microstar/medion computer). Is het de moeite waard om 30 euro extra te betalen? Of beter voor dat geld een geluidskaart kopen via marktplaats oid?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

DjWannaB2002 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:32:
Even nog een ander vraagje. Als ik een headset ga kopen is het dan waard om een usb variant te kopen?
Ik heb zelf het idee dat een usb geluidskaart voor mij alleen maar een verbetering is aangezien ik een onboard 5.1 geluidskaart heb (zo´n microstar/medion computer). Is het de moeite waard om 30 euro extra te betalen? Of beter voor dat geld een geluidskaart kopen via marktplaats oid?
Zonder te weten wat jouw doel is en hoe kritisch jij bent qua geluid is hier niets over te zeggen. Daarnaast betekent onboard niet altijd slecht ;)

Creative SoundBlaster Live 5.1 27.50
Creative SoundBlaster Audigy 35 Euro
Creative SoundBlaster Audigy 2 Value 41.50
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS 55 Euro

Dus ik snap niet waarom je perse 2e hands dan een geluidskaart wilt kopen ;)
Ik zou gewoon een nieuw kaartje erin zetten, maar goed ik weet nog steeds niet wat jouw doel is en wat voor speakers etc aan je geluidskaart hangt.

Het kan ook handig zijn om een kaartje te kopen met een bay inbouw waarbij je aansluitingen voorin hebt zitten, zodat je gewoon speakers EN een microfoon kan aansluiten zonder de hele tijd kabeltjes te moeten swappen...

Ik zelf heb 2 geluidskaarten erin zitten, 1 voor de headset (en mixing) en 1 die naar mijn amp gaat.

• 13art

13art

Moderator Mobile
n00bs schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:54:
[...]

Zonder te weten wat jouw doel is en hoe kritisch jij bent qua geluid is hier niets over te zeggen. Daarnaast betekent onboard niet altijd slecht ;)

Creative SoundBlaster Live 5.1 27.50
Creative SoundBlaster Audigy 35 Euro
Creative SoundBlaster Audigy 2 Value 41.50
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS 55 Euro

Dus ik snap niet waarom je perse 2e hands dan een geluidskaart wilt kopen ;)
Ik zou gewoon een nieuw kaartje erin zetten, maar goed ik weet nog steeds niet wat jouw doel is en wat voor speakers etc aan je geluidskaart hangt.

Het kan ook handig zijn om een kaartje te kopen met een bay inbouw waarbij je aansluitingen voorin hebt zitten, zodat je gewoon speakers EN een microfoon kan aansluiten zonder de hele tijd kabeltjes te moeten swappen...

Ik zelf heb 2 geluidskaarten erin zitten, 1 voor de headset (en mixing) en 1 die naar mijn amp gaat.
Waar ik de kaart voor zou gaan gebruiken. Voornamelijk om muziek te luisteren en te gamen. Niet voor componeren oid. Luister voornamelijk hardstyle, hardtrance, trance etc.

Speakers zijn niet veel soeps, maar goed heb dit niet voor niks in een headphone topic gezet. Vraag was dan ook of een usb geluidskaart die je bij sommmige koptelefoon erbij kan kopen of dit verstandig was. Weet zo uit mijn hoofd niet wat voor onboard geluidskaart er nu op zit, maar is naar mijn idee niet hoogstaand, anders had ik het vast wel geweten :P

Er zit al een bay inbouw in, voor koptelefoon en microfoon (en dan nog wat usb poorten, firewire poort en cardreader sleuven).

Ik kwam op deze vraag omdat ik een review heb gelezen waarin de kwaliteit van usb tegen de audigy werd weggezet en dat nog wel een redelijk verschil was. Ook wel gelezen dat de geluidskwaliteit van bijvoorbeeld de medusa 5.1 headset sterk afhankelijk was van het type geluidskaart. Vandaar dus deze vraag.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik durf hier geen antwoord op te geven, alleen dat mijn "gevoel" zegt dat bovengenoemde creative kaartjes een betere geluidskwaliteit zullen hebben dan bij de USB headsets...

• Smokey!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 04:31
Heeft hier ook iemand ervaring met de sennheiser pc 140??? Ik ben namelijk op zoek naar een headset met he bandje om de nek en wil graag weten of deze goed is :9 (liefst in vergelijking met de Plantronics Gamecom 1)

• 13art

13art

Moderator Mobile
De volgende headsets zit ik nu tussen te twijfelen:

Icemat Siberia (met of zonder usb):
+ over het algemeen goede recensies
+ aparte microfoon
- In games iets minder als de Steel Sound 5H
- aparte microfoon
- geen echte 5.1 headset (voor zover een headset echt 5.1 kan zijn).

Steel Sound 5H (met of zonder usb):
+ over het algemeen goede recensies
+ schijnt voor gamen iets beter te zijn als de Icemat
- microfoon schijnt zwak punt te zijn, gaat snel kapot.
- geluidskwaliteit bij het luisteren van muziek is minder als bij de Icemat.
- geen echte 5.1 koptelefoon

Medusa 5.1 (met of zonder usb):
+ echte 5.1 koptelefoon.
+ makkelijk te switchen tussen koptelefoon en speakerset.
- geluidskwaliteit iets minder als de Icemat en Steel Sound
- Geluidskwaiteit bij muziekluisteren minder (?????)

Als ik voor een versie zonder usb kies, dan koop ik nog een Creative Audigy 2 kaart erbij.

Nu nog wat vragen waar iemand hopelijk antwoord op kan geven.

1) Hoe is de geluidskwaliteit van de medusa 5.1 bij het luisteren van mp3-tjes. Nog steeds een volle bas of gaat het geluid dan echt achteruit. En hoe is dit ivm de andere twee headsets??? (RJD2 weet jij het antwoord misschien?)
2) Als je bij de Steel Sound en de Icemat kiest voor de niet usb variant, is het dan nog wel mogelijk om met de Audigy 2 kaart dat 7.1 surround geluid te simuleren waar ze het in reviews over hebben? Of is dit echt afhankelijk van de usb geluidskaart?
3) In hoeverre kan je met een stereo koptelefoon (wat de Steel Sound en Icemat volgens mij zijn) nou kunnen bepalen waar iemand zit? Geluid is toch links of rechts? Is dit niet gewoon een verkooptruc?

Dat zijn zo´n beetje de vragen wel, nu de antwoorden nog :P

Verwijderd

Mijn bevindingen :

Heb zelf de PC150, PC160 en de HDR140.. De PC150 en PC160 zat niet gek veel verschilo in in praktijk.. De PC150 is wel een stuk goedkoper.. Ik pak zelf altijd de PC150.. leuke headset met een goede mic.. Echter 1 groot nadeel............... Draad !!

Ik heb zo een hekel aan draad dat ik er vaak mee in de knoei zat. Vandaar heb ik een HDR140 draaloze kopetelefoon met losse mic gekocht.. Beide van Sennheiser.. Ben er goed over te spreken..

En er blijft voor mijn maar 1 merk.. Sennheiser..

Nu heb ik de Medusa opgehad en ik vond het echt zo nep.. Dat hele 5.1 in een headset is niet om aan te horen ( Persoonlijk mening, andere denken er kennelijk anders over ).. Het geluid zit TE dicht op je oor zodat het hele 5.1 niet op zijn recht komt.. Wie zegt van wel moet maar is een goede 5.1 set bij een goede winkel beluisteren..

Wat mijn advies zou zijn is als je er niet mee zit om met een draad verbonden te zitten : PC150

Kost nu "nog" maar 50 euro in pricewatch.. Leuke headset !!

Verwijderd

kheb de 5.1 medusa ghad.. maar vond het niet zo'n succes. Ik vind het maar een groot lomp ding. .en het surround geluid klinkt niet echt: geluid van voren hoor je amper, en de rear speakers klonken bij mij anders dan front/center. Ik heb nu gewoon een goede sennheiser koptelefoon. Voor muziek heel goed, en als ik ga gamen zet ik "virtual surround" van mn geluidskaart aan en daarmee krijg ik hetzelfde effect als met de medusa maar dan met betere geluidskwaliteit.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:35:
kheb de 5.1 medusa ghad.. maar vond het niet zo'n succes. Ik vind het maar een groot lomp ding. .en het surround geluid klinkt niet echt: geluid van voren hoor je amper, en de rear speakers klonken bij mij anders dan front/center. Ik heb nu gewoon een goede sennheiser koptelefoon. Voor muziek heel goed, en als ik ga gamen zet ik "virtual surround" van mn geluidskaart aan en daarmee krijg ik hetzelfde effect als met de medusa maar dan met betere geluidskwaliteit.
En welke geluidskaart heb je dan?

Verwijderd

Creative X-Fi platinum :9

• 13art

13art

Moderator Mobile
Haha daar ga ik dan weer net niet voor. Maar de Audigy 2, heeft die ook virtual surround?

Verwijderd

Dat virtual surround kan ik instellen in het programmaatje van de geluidskaart. Maar een vriend van mij kan zoiets dergelijks ook inschakelen met zijn standaard Realtek AC97 geluidskaart. Dus msschien kan het ook met je audigy 2.
Sta versteld dat je met 2 speakertjes toch een surround effect kan creeren.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb de knoop voor mezelf maar doorgehakt. Ik heb de Icemat Syberia besteld. Aangezien de meeste recensies er wel enthousiast over zijn. Alleen op het 'plaats bepalen' in games zijn ze wisselend. Aangezien ik zelf geen hardcore gamer ben, en hem het meeste voor luisteren van muziek zal gebruiken deze maar aangeschaft voor 60 euries (kan ook goedkoper, maar nu kan ik hem vanavond meteen afhalen).

Ik ben benieuwd. Als ik hem binnen heb en uitgeprobeerd heb zal ik hier een review er van plaatsen.

En dan nu nog even sparen voor nieuwe geluidskaart. Ga toch maar voor de X-fi kaart van creative aangezien iedereen hier zo enthousiast over is. De goedkoopste variant trouwens, want heb in mn comp verder geen ruimte voor een extra frontpaneel.

Verwijderd

Ik ben ook van plan die Icemat Siberia te kopen. Maar hoe zit het nou met mic? Daar hoor ik bijna niemand over in de reviews en ik zie er ook geen één op screenshots? :? Of is het dat kleine witte ( of zwarte, ligt eraan) geval? http://www.4frags.com/cat...icemat_siberia_grande.jpg Dat dingetje wat je onder de headset ziet liggen. Lijkt me niet echt handig voor gamers ( teamspeak ed.)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:35:
Ik ben ook van plan die Icemat Siberia te kopen. Maar hoe zit het nou met mic? Daar hoor ik bijna niemand over in de reviews en ik zie er ook geen één op screenshots? :? Of is het dat kleine witte ( of zwarte, ligt eraan) geval? http://www.4frags.com/cat...icemat_siberia_grande.jpg Dat dingetje wat je onder de headset ziet liggen. Lijkt me niet echt handig voor gamers ( teamspeak ed.)
Microfoon is idd een los klein ding met een klip eraan.
Afbeeldingslocatie: http://www.4frags.com/catalog/images/icemat_siberia_grande.jpg

Onderaan het plaatje middelste van de drie, daar zit de mic ook bij. Wat ik gelezen heb van de mic in reviews is dat ie niet slecht is. Sommige revies vermelden wel dat ze vinden dat ie soms wat achtergrond geluid mee pikt. Maar dat is denk ik ook net waar je hem hebt zitten. Je kan hem namelijk op je trui/shirt/oid klikken of vast maken aan je monitor. Hoe verder weg je hem stopt hoe meer achtergrond geluiden die oppikt lijkt me.
Hij zit dus niet vast aan de koptelefoon. Wat zowel een voordeel is (als ie kapot is kan je gewoon een andere mic aansluiten) maar ook een nadeel.

• Henning
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

Waarom alles in 1 en niet een losse headie en micro ?

Als 1 van de 2 stuk gaat hoef je teminste niet alles te vervangen.

Zelf gebruik ik de:

Sennheiser HD212 pro en een Plantronics Audio 10

Gesloten koptelefoon met een leuk helder geluid met goed wat bas.
En een microfoon die gewoon goed helder is.

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb gewoon een koptelefoon van Sennheiser, de HD590, microfoon gebruik ik bijna nooit, en als ik die gebruik zit ie toch aangesloten. micje van paar euries. Ik betaal liever goed voor het geluid dat jij zelf hoort. Daar zijn die Sennheisers echt de bom in. en dan koop je voor 5 euro een mic of gebruik je je webcam als mic :D En bovendien hij zit echt super lekker.

als je deze hebt opgehad wil je geen game headset meer.

[ Voor 42% gewijzigd door Executor16 op 19-12-2013 04:26 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
PowerFreak schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:11:
Waarom alles in 1 en niet een losse headie en micro ?

Als 1 van de 2 stuk gaat hoef je teminste niet alles te vervangen.

Zelf gebruik ik de:

Sennheiser HD212 pro en een Plantronics Audio 10

Gesloten koptelefoon met een leuk helder geluid met goed wat bas.
En een microfoon die gewoon goed helder is.
Dat is het dus met de icemat, daar is het niet 2 in 1. De mic zit er los bij.

Verwijderd

Hmm, die microfoon heeft me toch weer aan het twijfelen gezet |:( Want het lijkt me echt niet handig om zo'n ding aan je trui te bevestigen oid. Ga dan denk ik toch voor een Sennheiser.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nu even een review van de Icemat Siberia.

Verpakking:
De headset zit goed en stevig verpakt in een doos met dispaly zodat je hem goed kan zien. Niet dat dit zo belangrijk is, maar goed het maakt het beeld wel compleet. Er wordt naar mijn idee ook niet overbodig veel verpakking gebruikt. Een koptelefoon als deze neemt nou eenmaal vrij veel ruimte in.
Er zit ook een verloopplug bij om van minijack naar een gewone 'jack' aansluiting te laten verlopen.

Vormgeving:
Over het uiterlijk kan ik eigenlijk maar 1 ding zeggen, je vindt het iets of je vindt het niks. Ik heb zelf de witte variant gekocht en ik moet zeggen dat ik hem er best goed uit vindt zien. Dat witte is weer eens iets anders dan het eeuwige zwarte of zilvere. Tja hij is redelijk groot, maar wat boeit dat als je achter je computer zit?

De oorpads zijn voorzien van een zachte rand. Persoonlijk vind ik de koptelefoon plezierig zitten. De oorpads zijn groot genoeg en gaan helemaal over je oren heen. Je moet wel hele grote oren hebben willen ze er niet in passen.

De band bovenop is ook erg plezierig. Geen geklooi met het afstellen van de koptelefoon, gewoon opzetten en hij zit. Als je hem even op hebt, dan voel je de band al snel niet meer zitten.

Geluid:
Het geluid dat er uit komt is redelijk goed naar mijn idee. Ik had hiervoor een Silvercrest headset die bij de lidl vandaan kwam, vergeleken met de Siberia is dat echt een flut ding. De Siberia is in staat een diepe bas te produceren. Dit is natuurlijk afhankelijk van hoe je je equilizer in stelt.

Over mid en hoog vind ik het nog wat vroeg om hier uitspraken over te doen. Aan de ene kant omdat ik nu nog maar 15 minuten er naar aan het luisteren ben en de koptelefoon nog lang niet ingespeeld is. Ten tweede omdat ik nog van plan ben om een andere geluidskaart te kopen. Nu zit ik nog met een onboard geluidskaart en de kwaliteit daarvan is gewoon niet al te best. Maar voor nu klinkt het wel ok, maar denk dat deze headset nog tot wat meer in staat is. Zal hem straks eens koppelen aan mn iAudio X5L en kijken hoe het dan klinkt.

Microfoon:
Deze heb ik maar heel even uitgeprobeerd, moet zeggen dat het allemaal vrij helder klinkt. En het geluid komt over zoals dat, naar mijn idee, normaal ook klinkt.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 17-01-2006 15:55 ]

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04-2025
Gisteren een Sennheiser PC150 headset met ingebouwde microfoon aangeschaft. Geluid is goed en zit tot dusver prima. Op het kabeltje zit een volumregelaar. Verder zit daar een On/Off knopje...weet iemand waarvoor dit dient eigenlijk?...ik vermoed de mic uit/aanzetten, maar ik merk eigenlijk geen verschil in welke stand ik hem ook zet, bij het chatten op MSN horen ze me alsnog.
Verder het volgende rare...
ik heb een Logitech Pro 4000 webcam met ingebouwde microfoon. Omdat de webcam op mijn LCD monitor staat moet ik vaak hard spreken of dichterbij zitten...dus heb ik maar een headset met mic gekocht. Welnu...ik heb een Asus P4PE moederbord met onboard audio. Voor de mic van de Sennheiser heb ik de onboard audio dus geselecteerd...maar dan werkt die mic van de headset blijkbaar niet. Als ik de Logitech mic selecteer in XP's control panel en MSN...dan horen ze mij wel via de Sennheiser mic... Het is zeker niet via de webcam, want ik zit er net zo ver vandaan als eerst. Wat mij verder opvalt is dat de mic naam, itt anderen line-in,etc, gedisabled is in Control Panel en in de volume window...echter kan je wel schuiven met de regelaar. Ik vraag mij af of het niet door mijn Terratec Cinergy 400 tv-kaart komt die is doorgelusd vanuit de onboard geluidskaart achter mijn pc?...echter maak ik nu gebruik van mijn audio ingangen aan de voorkant van mijn pc kast...dus de verbinding is rechtstreeks op de audio.
Hoor graag enig advies/ervaringen hierover. Thanks.

Verwijderd

die sennheiser is waarschijnlijk beter maar onderschat NOOIT nietzobekende merken. ik heb hier een cyberhome 5.1 koptelefoon staan met digitale inputs die ik gratis meekreeg op een beurs en ik perfect vind klinken.

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:46
Ik weet dat ik wederom een ouwe thread omhoog schop maar ik vind dat ik een goede reden heb.

Ik heb onlangs de Icemat Siberia gekocht inclusief de USB soundcard. Ik was in de veronderstelling dat deze headset zeer goed geluid zou produceren dat toch op zn minst beter zou zijn dan mijn nu al 10 jaar oude Sony CD550. Dit bleek echter niet het geval, de headset geeft een erg 'basserig' geluid en ondanks dat hij enigzins zuiver is komt ie niet in de buurt van mijn oude headset. Nogal een teleurstelling dus. Het product heeft mij inclusief rembours en verzendkosten 92 Euro gekost en ik moet eerlijk toegeven dat het dat absoluut niet waard is. Helaas.

De reden dat ik deze post alsnog in deze thread neerzet is dat ik mensen wil waarschuwen voor alle reviews die schreeuwen dat het ding prachtig geluid weergeeft en dit ook doet met MP3s (HET argument waardoor ik de Siberia heb gekocht ipv de SteelSound).

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zullen we maar zeggen.

Prima.

• Disaster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11-2025

Disaster

Kwelling

tikkietrugjaap schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:19:
Ik weet dat ik wederom een ouwe thread omhoog schop maar ik vind dat ik een goede reden heb.

Ik heb onlangs de Icemat Siberia gekocht inclusief de USB soundcard. Ik was in de veronderstelling dat deze headset zeer goed geluid zou produceren dat toch op zn minst beter zou zijn dan mijn nu al 10 jaar oude Sony CD550. Dit bleek echter niet het geval, de headset geeft een erg 'basserig' geluid en ondanks dat hij enigzins zuiver is komt ie niet in de buurt van mijn oude headset. Nogal een teleurstelling dus. Het product heeft mij inclusief rembours en verzendkosten 92 Euro gekost en ik moet eerlijk toegeven dat het dat absoluut niet waard is. Helaas.

De reden dat ik deze post alsnog in deze thread neerzet is dat ik mensen wil waarschuwen voor alle reviews die schreeuwen dat het ding prachtig geluid weergeeft en dit ook doet met MP3s (HET argument waardoor ik de Siberia heb gekocht ipv de SteelSound).

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zullen we maar zeggen.
*Beter laat dan nooit

Ik heb zelf ook de Icemat Siberia in combinatie met mijn Creative X-FI XtremeMusic, bevalt me goed. _/-\o_

Ik heb wel verhalen gelezen over de driver van de Icemat Siberia dat deze niet zo best is, het schijnt dat je dan beter die van de SteelSound 5H kon downloaden. Succes in ieder geval nog!
Pagina: 1