[XP] Copy / paste van mp3 files - explorer crashed*

Pagina: 1
Acties:

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 19:30
Als ik een mp3 file wil selecteren in windows verkenner en ik druk op de rechtermuisknop dan krijg ik altijd een foutmelding en knalt windows verkenner uit. (je kan dan een zg. foutenrapportage verzenden).

Weet iemand een oplossing voor dit copy / paste probleem?

Ik heb dit alleen met mp3 files, bij normale text, word files etc. kan ik wel copy/paste gebruiken

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Dit klinkt als het best passende subforum van de twee, dus laat ik hier maar op reageren.

Wat heb je geprobeerd? Wat heb je opgezocht?

Dingen die aan de hand kunnen zijn:
Virus/Spyware
Fout programma dat de bestanden probeert te previewen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

danda,

Inderdaad - vertel even wat je zelf geprobeerd en gedaan hebt, kijk vooral ook eens in de met zorg samengestelde Windows Operating Systems FAQ :)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
in windows xp krijg je (als je dat hebt ingesteld) een preview van de mp3 (of terwijl hij laad de codec en misschien windows media player op de achtergrond)

Ik denk dus dat het een codec probleem is.. install de codec opnieuw.

• danda
danda schreef op woensdag 07 december 2005 @ 01:12:
Als ik een mp3 file wil selecteren in windows verkenner en ik druk op de rechtermuisknop dan krijg ik altijd een foutmelding en knalt windows verkenner uit. (je kan dan een zg. foutenrapportage verzenden).

Weet iemand een oplossing voor dit copy / paste probleem?

Ik heb dit alleen met mp3 files, bij normale text, word files etc. kan ik wel copy/paste gebruiken
Aanvulling:

Ik heb alles met en virusscanner gechecked (mcafee)
Met hitman pro heb ik alle spy/adware gechecked
Ik kan mp3 wel gewoon afspelen (dus de codec lijkt me ok)

verkenner crashed dus alleen als ik op een mp3 bestand ga staan en dan de rechtermuisknop indrukt.

Overigens kan ik met andere programma's een mp3 file wel selecteren en kopieeren, maar dat is dus via een omweg.
Bijv. wil ik een mp3 file via BT naar mijn gsm zenden dan ging ik op het mp3 bestandje staan, rechtermuisknop, send to, bluetooth, mijn gsm

Dit heeft altijd goed gewerkt.

Maar als ik nu al een mp3 bestandje met de rechtermuisknop aanklikt dan crasht verkenner al. Ik heb dit dus alleen bij een mp3 bestand, bij andere bestanden heb ik geen dus problemen.

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP ! :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Heb je niet toevallig één of ander dubieus tooltje geïnstalleerd wat een extra menu-optie aan je contextmenu toevoegt? À la WinZip zeg maar, maar dan alleen bij MP3-tjes.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Maak eens een bestand aan zonder inhoud. Als je cygwin hebt:
code:
1
touch foo.mp3

In windows kan het via rechtermuisknop op een explorervenster en dan new -> text file (ipv text file kan je van alles kiezen, maakt niet uit). geef dit nieuwe bestand de naam foo.mp3. Nu heb je een volstrekt leeg mp3 bestand. Klik er eens met de rechtermuisknop op. Vliegt explorer wederom eruit, dan weet je dat het probleem waarschijnlijk in explorer zelf zit.
Zoals hierboven vermeld kan het dus een shell extension (a la Winzip) of een preview zijn. Volgens mij kan je ergens in je register wel uitzoeken welke shell extensions je geinstalleerd hebt. Previews zijn waarschijnlijk makkelijk uit te zetten in explorer zelf.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• danda
imp schreef op donderdag 08 december 2005 @ 12:28:
Maak eens een bestand aan zonder inhoud. Als je cygwin hebt:
code:
1
touch foo.mp3

In windows kan het via rechtermuisknop op een explorervenster en dan new -> text file (ipv text file kan je van alles kiezen, maakt niet uit). geef dit nieuwe bestand de naam foo.mp3. Nu heb je een volstrekt leeg mp3 bestand. Klik er eens met de rechtermuisknop op. Vliegt explorer wederom eruit, dan weet je dat het probleem waarschijnlijk in explorer zelf zit.
Zoals hierboven vermeld kan het dus een shell extension (a la Winzip) of een preview zijn. Volgens mij kan je ergens in je register wel uitzoeken welke shell extensions je geinstalleerd hebt. Previews zijn waarschijnlijk makkelijk uit te zetten in explorer zelf.
Klopt!!!!
als ik een lege txt file maakt met een mp3 extentie en ik druk dan op mijn rechtermuisknop dan crasht verkenner.

Nu de vraag hoe kan ik dat het best oplossen, wat moet ik verwijderen?

Bij voorbaat dank !

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

danda schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 00:03:
[...]

Klopt!!!!
als ik een lege txt file maakt met een mp3 extentie en ik druk dan op mijn rechtermuisknop dan crasht verkenner.

Nu de vraag hoe kan ik dat het best oplossen, wat moet ik verwijderen?

Bij voorbaat dank !
jij moet zelf kijken welke shell extentions je hebt ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Kijk eens in je add/remove programs wat voor programma's je geïnstalleerd hebt wat met MP3 of andersoortig audio te maken heeft en post dat lijstje hier eens.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Of kijk even in de Windows Operating Systems FAQ in het item dat hier over gaat :)

• danda
dank je wel voor het advies elevator.
voor mensen die hetzelfde probleem hebben:

ga naar: http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html en draai dat programma

disable alle non-microsoft dingens van je shell folder.

ik kan nu weer gerust via een kortere weg mijn mp3's verzenden via bluetooth met de rechtermuisknop

mis je iets in je shellfolder wat je eerst wel had dan kan je het weer enablen.
Pagina: 1