Toon posts:

router + kabelmodem

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Stel: Ik heb een kabel modem van @home (com21) en wil dit met max 4 mensen tegelijk gebruiken en dit wil ik NIET doen via een server..... Kan ik dat modem dan direct in een router prikken ofniet?

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Heb het niet geprobeerd met een router, maar over een hub werkt het niet. De kans dat het werkt is klein, maar om er achter te komen moet je het proberen. je kunt altijd nog met programma's als Sygate gaan werken.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

ik zit zelf ook bij @home met 2 pc's

gezien heb ik, dat via een hubje 't wel, maar heb je voor de andere pc wel een geregistreerde CC(ip)-nummer nodig :)

@home komt straks (mid dit jaar zegge ze) met 't opvragen van een 2de ip-nummer :D

zelf doe ik 't via de computer die op 't Internet zit, die de informatie doorstuurd via de LAN-connectie met 't programma Avirt Gateway 4.0 (http://www.avirt.com/gateway)

succes verder :)

Verwijderd

Je hebt nu een router van Linksys die ongeveer 350 kost. Deze kan je ADSL of Kabel delen tot over 250PC's (zit een 4poorts switching hub in dus preciesgenoeg)Ik ben wel geinterresseerd in dat ding aangezien we hier thuis van 1 naar 3 computers gaan uitbreiden en alledrie die computers moeten internet. Dus nou wil ik m'n Slownera connectie(en vanaf october ChellO) delen. Dus ik denk dat ik zoiets ga kopen. Maar is er iemadn met ervaring?

ThaViNNy

Verwijderd

Met een HUB gaat het niet. Voor elk machine heb je een IP-adres nodig. Aangezien je via je kabel modem surf heb je alleen maar een IP adres. Dus je moet wel een router of een proxy gebruiken. Voor een goeie router betaal je wel veel !

Verwijderd

Topicstarter
Tweaking Vinny: Zoiets jah! maar is deze ook in NL te leveren? in USA wel voor +- $150....

Heb al verschillende pc-shops gemailt, ff wachten op antwoord....

Verwijderd

Topicstarter
www.umax.com/networking staan er ook een paar.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 11:36
Je kunt toch gewoon een van die 4 PC's WEL als router laten werken met winroute o.i.d., dat werkt prima. Waarom wil je dat niet?

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt ook goed, maar dan moet er 1 heel de dag aanstaan, en dat wil ik niet.....

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 11:36
Is toch niet zo erg, als je er dam maar een koetje op laat grazen..
Pagina: 1