[Outlook 2003] contacts zonder +31... telefoon

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik gebruik sinds kort Outlook 2003. Daar wil ik gaan syncen met m'n PDA, maar ik heb 't probleem dat als ik de contacts bijwerk onder de Contacts tab op m'n pc (in Outlook dus), dat ik daar geen + voor het telefoonnr. kan zetten.
Omdat mijn phone dat ook aangeeft wil ik graag nummers als +316.... opnemen, maar de + wordt weggehaald... vervolgens staat er dan in m'n telefoon 316.... (tegenhanger van 06-....) die niet herkend wordt.

Iemand een oplossing?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Werken met 0031 in plaats van +31

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Is dat precies 'tzelfde?? Dus ook dat als +316... belt dat m'n phone dan herkent wie 't is?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

spaceboy schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:56:
[...]

Is dat precies 'tzelfde?? Dus ook dat als +316... belt dat m'n phone dan herkent wie 't is?
Beetje afhankelijk van je telefoon. Probeer het uit, zou ik zeggen :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 17:19

Korakal

Up up up!

Da's wel vaag? Welke sync software gebruik je? Ik doe 't met Activesync icm PocketPC 2003, en dat werkt prima met +316 (overigens net als met de Nokia PC Suite met m'n 6230).

Outlook 2003:
Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/nummersoutlook.png

Verder is 0031 niet hetzelfde als +31, omdat niet in ieder land als voorloopnummer 00 wordt gebruikt. Met de + werk je universeler.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Korakal schreef op woensdag 07 december 2005 @ 00:03:
Da's wel vaag? Welke sync software gebruik je? Ik doe 't met Activesync icm PocketPC 2003, en dat werkt prima met +316 (overigens net als met de Nokia PC Suite met m'n 6230).

Outlook 2003:
[afbeelding]

Verder is 0031 niet hetzelfde als +31, omdat niet in ieder land als voorloopnummer 00 wordt gebruikt. Met de + werk je universeler.
Ligt toch niet aan sync-software? In m'n Outlook kan ik gewoon geen +31... opvoeren... zonder te syncen heb ik dit probleem al.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Wat + inhoud is internationale toegangscode. In Nederland is dit 00(Landcode), er zijn landen waar dit niet werkt, maar die hebben een andere cijfercode vooraf. Bij mijn weten geld deze regel voor heel EMEA (Europe, Middle East, Africa) overigens

[ Voor 22% gewijzigd door Pannenkoekkie op 07-12-2005 00:14 . Reden: EMEA ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 17:19

Korakal

Up up up!

spaceboy schreef op woensdag 07 december 2005 @ 00:08:
[...]

Ligt toch niet aan sync-software? In m'n Outlook kan ik gewoon geen +31... opvoeren... zonder te syncen heb ik dit probleem al.
Heb je dat probleem in de telefoonnummervelden van de contactpersonen? Ik heb het net geprobeerd en kan ook bij nieuwe contacts gewoon een + invoeren...

[ Voor 20% gewijzigd door Korakal op 07-12-2005 00:27 ]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Korakal schreef op woensdag 07 december 2005 @ 00:25:
[...]

Heb je dat probleem in de telefoonnummervelden van de contactpersonen? Ik heb het net geprobeerd en kan ook bij nieuwe contacts gewoon een + invoeren...
Ja. Als ik een al dan niet leeg veld probeer te vullen doet hij net als in Excel... elke +31... getal wordt 31... hij haalt de plus gewoon weg!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Tellie, heb jij het ook onder Outlook 2003? Vreemd. Alle patches etc al geinstalleerd neem ik aan? Ik heb dit zelf nooit meegemaakt namelijk op de verschillende OL2k3 systemen die ik heb gebruikt.

Is het trouwens een standalone Outlook of bijv. Exchange? En gebruik je gewoon het normale telefoonnummer veld bij een contact?

Andermans topic kicken met een enkele regel is niet altijd genoeg info ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

F_J_K schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 10:42:
Tellie, heb jij het ook onder Outlook 2003? Vreemd. Alle patches etc al geinstalleerd neem ik aan? Ik heb dit zelf nooit meegemaakt namelijk op de verschillende OL2k3 systemen die ik heb gebruikt.

Is het trouwens een standalone Outlook of bijv. Exchange? En gebruik je gewoon het normale telefoonnummer veld bij een contact?

Andermans topic kicken met een enkele regel is niet altijd genoeg info ;)
Inderdaad mag ik wel wat meer info geven.

Ik gebruik outlook 2003 i.c.m. exchange (versie weet ik niet, maar het is via de TUE).

Een tijdelijke oplossing heb ik echter wel gevonden. In het veld area code heb ik een plus gezet. Deze neemt hij over. Als ik echter het nummer nog een keer bewerk dan is het plusje weer weg.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dus geen standalone, daarom vroeg ik het :)
Dan kan ik me voorstellen dat de server bepaalde formaten afdwingt: neem even contact op met de support van TUE. En/of kijk wat er gebeurt als je een lokaal adresboek gebruikt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Wij draaien op m'n werk Outlook 2003 icm Exchange 5.5 (don't even ask..) en daar kan ik ook gewoon +31 invullen; zou dus iig niet aan compatibiliteit moeten liggen.

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1