Toon posts:

NTSC Band capturen....geluid niet synchroon...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een x aantal VHS banden uit de US. Wil deze graag op DVD knallen. Heb een Terratec Cynergy kaart en gebruik de software van Roxio.

Ik kan de banden prima afspelen op de TV, ook op de PC. Alles lijkt dus in orde. Vervolgens ga ik capturen, gaat ook goed. We hebben kleur, en zowaar geluid. Probleem is alleen dat het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Kneiterirritant!!!

Hoe kan ik dit oplossen? Heb al zitten kloten met Hz, 8 of 16 Bit etc. Ook overschakelen naar PAL capture geeft niet het gewenste resultaat.

HELLUP!!!!!!!!!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:18
Loopt het een paar seconde achter/voor, of gaat het steeds verder voor/achter lopen?

Verwijderd

Topicstarter
Seconden zou ik niet zeggen, maar het lijkt er idd op dat het naarmate de tijd verstrijkt ook het geluid meer en meer achter gaat lopen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:52:
Seconden zou ik niet zeggen, maar het lijkt er idd op dat het naarmate de tijd verstrijkt ook het geluid meer en meer achter gaat lopen...
Je hebt dus last van xx ms "lag", waarbij elk geluidssample dus een x ms "te laat" aankomt. Dit verklaart waarom het tijdsverschil langzaam oploop.

Ik weet dat er plugins bestaan om e.a. te corrigeren, maar die zijn moeilijk te vinden en/of duur. Daarnaast zijn ze moeilijk te gebruiken, omdat je zo exact mogelijk de lag moet kunnen bepalen; En da's vaak niet zo makkelijk.

In jouw geval zou één van de beste oplossingen zijn om het geluid op te nemen via een programma waarbhij je gebruik kunt maken van ASIO. Alleen weet ik niet wel video-bewerkingprogramma ASIO ondersteunt, maar ik dacht dat Adobe Premiere en Vegas Video dat wel konden . . . en ook dat zijn geen goedkope pakketten :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
En wat is ASIO precies? Dan gaan we maar op zoek naar 1 van de 2 programma's zucht.... Ik ga het eens proberen met een PAL band, of maakt dat geen verschil?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:18

BCC

Eeh ja.. dat kan iets helpen. Maar aangezien de delay ALTIJD even lang is, kun je net zo goed na het capturen de audio ietsje opschuiven.

Dit verschil komt trouwens omdat je aan het opnemen bent met twee devices (video en audio). Deze gaan door hun respectievelijke hardware en software, met de daarbijbehorende buffers en latencies. Deze zijn geheid verschillend, maar wel constant (buffers veranderen niet zomaar). PAL of NTSC captureing heeft hier verder niets mee te maken. Sommige capture software compenseert hier trouwens wel voor.

[ Voor 49% gewijzigd door BCC op 07-12-2005 23:49 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1