Toon posts:

Gigabyte K8NS-Ultra : Raid werkt niet met 2x wd raptor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 WD Raptors op mijn gigabyte bord hangen. Deze heeft een nforce 3 250Gb chipset en ik gebruik nu ook gewoon de nvidia onboard s-ata. Hier hoef ik dus geen driver voor te laden om raid te ondersteunen bij een windows installatie.
Maar.. in de windows installatie ziet hij toch echt 2 schijven van 36gb. In de bios geeft hij overigens wel Nvidia Stripe 68.9 aan. Ik heb ondertusse al alles geprobeerd maar kom er niet uit.

Wat staat er in de bios:
Integrated Peripherals : Serial ATA Function: RAID
Integrated Peripherals : Ide Function Setup: IDE Raid: Enabled: SATA PrimaryMaster Raid: Enabled: SATA Secundary Master Raid: Enabled.

Daarnaast heb ik door middel van F10 dus al enkele malen een nieuwe array aangemaakt. Om ook daar even de gegevens van op te noemen voor de duidelijkheid:
Boot: BBS ID:1 Status: Healthy Vendor: Nvidia Array: Stripe Model Name: 68.95G

Ondanks al deze instellingen werkt het niet. Installeer ik windows op 1 van de schijven die hij dus ziet, gat het prima tot hij de data opnieuw moet benaderen.

Heeft er iemand enig idee? Ik heb al gezocht etc maar overal werkt het met tips die bij mij niet werken ;) Array opnieuw aanmaken et is al gedaan, al meerdere keren.

Verwijderd

Topicstarter
En helaas moet ik mede delen dat zowel raid 1 als raid 0 niet werkt. Bij allebei geeft ij gewoon 2 schijven aan bij een installatie van windows xp pro uk.

Ik ga nu spanning proberen en kijken of hij dan wel 1 grote schijf ziet maar ik heb er een hard hoofd in.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Je gebruikt wel windows xp met sp2 ?

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
lamko schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:18:
Je gebruikt wel windows xp met sp2 ?
Jep... heb sowieso al 5 cd's geprobeerd... allemaal geen succes helaas.... Maar de laatste cd die ik gebruik heeft alle kenmerken van een sp2 windows xp cd. Hij heeft dat holografische effect en alle andere cd;s niet... is het nog te herkennen aan de inhoud van de cd of iets dergelijks? Dan stop ik hem even in mn laptop om voor alle zekerheid te checken maar ik weet het eigenlijk zeker.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03 12:59
Je maakt een kleine vergissing. Alleen als je de schijven zelfstandig wilt gebruiken heb je geen driver nodig. Zodra je de (fake)RAID-functie wilt gebruiken zul je daar wél een driver voor moeten laden.

^ Wat hij zegt.

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
je vergeet te melden aan welke controller je de raptors hebt aangesloten.

[ Voor 10% gewijzigd door cruger op 06-12-2005 23:24 ]

Tweak!

Verwijderd

Topicstarter
Z-Dragon schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:21:
Je maakt een kleine vergissing. Alleen als je de schijven zelfstandig wilt gebruiken heb je geen driver nodig. Zodra je de (fake)RAID-functie wilt gebruiken zul je daar wél een driver voor moeten laden.
Alleen staat er enkel een 5mb pakket op de gigabyte site.... en dat past niet echt op een flopp. Anders had ik dat wel geprobeerd, maar dat gaat dus moeilijk

Verwijderd

Topicstarter
cruger schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:23:
je vergeet te melden aan welke controller je de raptors hebt
Zie boven , staat er gewoon. Nvidia controller. Dus NIET de Silicon Image

• cruger
  • Niet online
o, daar heb ik dan overheen gelezen, sorrie.
Als je ze wel aan de sil controller hangt dan kun je de Silicon Image 3112 / 3512 SATA Driver (Preinstall driver, press F6 during Windows* setup to read from floppy) downloaden
http://www.giga-byte.com/...r_GA-K8NS%20Ultra-939.htm

[ Voor 16% gewijzigd door cruger op 06-12-2005 23:27 ]

Tweak!

Verwijderd

Topicstarter
cruger schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:26:
o, daar heb ik dan overheen gelezen, sorrie.
Als je ze wel aan de sil controller hangt dan kun je de Silicon Image 3112 / 3512 SATA Driver (Preinstall driver, press F6 during Windows* setup to read from floppy) downloaden
http://www.giga-byte.com/...r_GA-K8NS%20Ultra-939.htm
i know ;)

Ik heb het net gechecked.. het is een sp2 cd...

Verwijderd

Topicstarter
Om het even dus kort samen te vatten
2x WD raptor 36GB op Nvidia S-ata in Raid 0 met installatie van Windows Xp Pro SP2.

• cruger
  • Niet online
Tja waarschijnlijk wordt niet de juiste driver geladen voor de nvidia s-ata controller, die zul je apart moeten laden van een floppy of intergreren in je setup cd

Tweak!

Verwijderd

Topicstarter
cruger schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:38:
Tja waarschijnlijk wordt niet de juiste driver geladen voor de nvidia s-ata controller, die zul je apart moeten laden van een floppy of intergreren in je setup cd
Kga het al anders proberen denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 23:45 ]

• cruger
  • Niet online
het is wel vaag te noemen dat het wel heeft gewerkt voorheen en nu niet meer..
Wat is er veranderd? iets?
Het blijkt soms een probleem te zijn om meerdere controllers tegelijk te gebruiken.
Je kan nog een bios reset proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door cruger op 06-12-2005 23:51 ]

Tweak!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03 12:59
Zucht, ik zal mijn reactie nog maar eens plaatsen:
Er is dus niets mis! Je moet alleen nog een geschikte driver laden!

edit:
I.t.t. Gigabyte heeft MSI de juiste bestanden (om op een floppy te gooien) wél op de website staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Z-Dragon op 07-12-2005 00:02 ]

^ Wat hij zegt.

Pagina: 1