Toon posts:

Verzekering notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort een notebook te kopen. Deze wil ik echter ook op m'n stage gebruiken, en ik wil me verzekeren tegen diefstad. Daarnaast wil ik me ook verzekeren tegen schade en weet-ik-veel-wat. Wat zijn goede verzekeringen hiervoor (en niet met Google gevonden, maar persoonlijke ervaringen)? Ik hoef geen adviseur en dit-en-dat, ik wil gewoon on-line een formulier aanvragen bij een betrouwbare verzekeraar, thuis alles invullen en opsturen.

En natuurlijk zo goedkoop mogelijk ;)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zou eens goed de voorwaarden doornemen, want daar staan behoorlijk wat gebeurtenissen in die de verzekering niet dekt.

Ik zou ook eens de GoT search doornemen. Ik heb even gekeken en er staan echt zat topics over laptop verzekeringen in.

[search=laptop verzekering]

[ Voor 40% gewijzigd door Gunner op 06-12-2005 22:43 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Aangezien het hier notebooks/laptops betreft verplaats ik je vraag naar CSL omdat het daar beter op z'n plek is. Verder zou je eens kunnen kijken naar Verzekering van je apparatuur. Hoewel daar gesproken wordt over DSLR's zijn een aantal van de verzekeringen die daar genoemd worden ook van toepassing op andere waardevolle spullen zoals een laptop :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is 't juist. Verzekeren als computer, verzekeren als kostbaar gedoe... Ik weet 't niet.

Kun je jezelf laten verzekeren tegen zelfgemaakte schade (uiteraard voor een hogere kosten dan zonder)? Dus dat ik bijvoorbeeld per ongeluk m'n notebook van een bureau laat donderen ofzo. Laat me vrij onlogisch, want dan zou iedereen z'n notebook kapot kunnen laten vallen als hij/zij een nieuwe wil.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Een kostbaarhedenverzekering is in principe wat je zoekt. Je moet wel goed de voorwaarden doornemen om te weten of hij alleen in huis, alleen buitenshuis of voor beiden geldt. Net als een stuk eigen risico wanneer je schade maakt.

Bij bijna alle verzekeringen is het zo dat zolang je niet lomp met je apparatuur omgaat je ook bij eigen gemaakte schade kunt claimen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
in het abn amro studentenpakket kun je ook een laptop of computer verzekeren voor resp. 2,50 en 1,50 per maand

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor maandelijkse kosten kan ik daarvoor verwachten bij een notebook van 750 euro? De enige verzekering die ik nu heb ik een ziektenkostenverzekering :p

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een verzekeringsmaatschappij die ik niet ken. Heb er nooit van gehoord. Hoe zou ik dat kunnen vertrouwen?

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:06:
Dat is een verzekeringsmaatschappij die ik niet ken. Heb er nooit van gehoord. Hoe zou ik dat kunnen vertrouwen?
Zoals Gunner al zei, zoek even op GoT. Mahe en ervaringen ermee komen in tig topics voorbij :)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Meestal krijg je bij aankoop een redelijk aanbod van een verzekering, soms goedkoper, soms niet. Net zoals met garanties.

Maar als je je laptop van een meter hoog laat donderen dan heb je meer kans op interne schade dan uiterlijk. Dan kan je ook prima van je garantie gebruik maken. Geld overigens voor alles wat je zelf sloopt. Ik heb wel eens een router "dood" gemaakt door er met wat draadje in te pulken toen hij aanstond. Bij de winkel gewoon omgeruild (Mycom)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Soldaatje, dat heet fraude.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga voor de ABN-Amro studenten verzekering. Die ziet er goed uit, ik zie geen addertjes onder het gras, en het is vrij goedkoop (2 euro nogwat, per maand).
Pagina: 1