[XP] Onverwijderbare map

Pagina: 1
Acties:

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-03 14:51
Ik had 3 partities op één schijf, respectievelijk I, J en K. K heb ik gemergt naar J via Partition magic 8.0 zodat er in J een mapje terecht kwam waarin de zooi van K werd gedumpt. partitie I heeft er dus niets mee te maken in dit geval.

Dat mapje noemde ik BBB. Geen idee waarom, maar daar lag mijn vinger toen ff :P .

Partition magic kwam met de melding dat er niet genoeg vrije ruimte op K was om te mergen. Nou ja dan kopieer ik het zelf wel ff. Dus dat gedaan, partitie K geformateert, gemergt naar J, en er kwam een mapje BBB op partitie J. Waarom ie dat deed weet ik ook niet, maar dat was kennelijk nodig volgens Partition Magic.

Dus ik wil via de file explorer van Windows die BBB map verwijderen, hij had eerst even moeite met het selecteren, toen ik op delete drukte en even later op JA kwam ie met een error dat explorer.exe vastliep. Ik dacht even slim te zijn, dus ik startte CMD op, ga naar J, deed het commando del bbb en enter. File not found. Raar, en als ik nu via explorer naar J ga, dan loopt de explorer vast.

Ik heb de PC toen opgestart in veilige modus, en op die manier proberen te verwijderen. Ging ook niet, explorer liep vast.

Ik boos, start de PC weer normaal op, en ben via GoT gaan zoeken. Ik kwam een topic tegen waarin het programma "NTFS4DOS" werd aangeraden. Mijn HDD's zijn allemaal NTFS dus ik heb dat wel nodig als ik iets wil doen via DOS aan mijn disken. Programma gedownload, geinstalleeerd, op een floppy gezet en opgestart. Er kwam een mooi NTFS4DOS logo op mijn scherm, en even later kon ik dus mijn schijf op. NTFS4DOS gaf ook aan mijn J disk te herkennen. Mooi, nu die map nog verwijderen >:) dus weer gebrowsed naar die schijf,

Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/5716/pic23tq.th.jpg
Drive J word herkend.

Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/7310/pic37bl.th.jpg
De map BBB kan ik zelfs vinden

Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/2918/pic48zc.th.jpg
maar verwijderen gaat dus niet :(

Als laatste idee om partition magic zijn zelf aangemaakte map via de ingebouwde browser te laten verwijderen, maar dat ging ook niet:

Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/4690/pic16jx.th.jpg
Ook Partition magic kon de map niet verwijderen die hij zelf heeft aangemaakt

Wat kan ik nu doen om de boel weer toegankelijk te maken? Als laatste redmiddel zie ik om via CMD alles te kopieeren naar n andere schijf, en dan die disk te formatteren, maar er staat 70GB op die schijf dus als dat er op kan blijven staan, graag.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 22:54

silverstorm

tearing me apart

Staan er nog verborgen bestanden in de map?
The Widow Maker schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:33:
Dus ik wil via de file explorer van Windows die BBB map verwijderen, hij had eerst even moeite met het selecteren, toen ik op delete drukte en even later op JA kwam ie met een error dat explorer.exe vastliep. Ik dacht even slim te zijn, dus ik startte CMD op, ga naar J, deed het commando del bbb en enter. File not found. Raar, en als ik nu via explorer naar J ga, dan loopt de explorer vast.
Klinkt als verkrachte NTFS-rechtenstructuur.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-03 17:55
Tja verplaats alle data op die map na naar een andere partitie en formatteer deze. Denk dat er weinig anders op zit. Of de Rescuedisks van Partition Magic gebruiken, maar heb geen idee of dat zal helpen (je zult waarschijnlijk naar de oude toestand terugkeren).

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-03 06:59

ThaHandy

Discovery Channel

is het niet rd bbb(remove directory) ipv delete bbb ? :P
rd kan je alleen gebruiken als die directory leeg is
anders chkdsk /f(dosbox in windows) op J: loslaten

typo RD is het idd: )

[ Voor 28% gewijzigd door ThaHandy op 08-12-2005 00:34 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-03 14:51
ThaHandy schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:24:
is het niet rm bbb(remove directory) ipv delete bbb ? :P
rm kan je alleen gebruiken als die directory leeg is
anders chkdsk /f(dosbox in windows) op J: loslaten
rm werkte niet, hij zei dat dat een ongeldig commando is. Ik ben nu de data aan het overzetten, naar een andere schijf, en dan format ik de boel zo wel. Ik heb wel een klein succesje behaalt: doordat er in de map een foute film zat, die de boel liet crashen als er een klein thumbje van werd gemaakt, liep dus de explorer vast. Nadat ik die had verwijdert ging alles gewoon via de explorer en kon ik het makkelijk overzetten, zonder al die 40 bestanden in dos te moeten typen :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ten eerste het volgende:

del en equivalent delete zijn voor bestanden.
rd en equivalent rmdir is voor folders (directories).

Dus het commando is rd bbb

rd onder DOS (dus niet een DOS BOX onder XP) vereist dat de directory leeg is. Dus rd bbb met onderliggende folders zal niet werken. In een XP DOS BOX (Command prompt) is het commando rd bbb /s of rd bbb /s /q.

Het niet kunnen wissen van folders onder NTFS (onder 2000, 2003, XP) kan alleen als er geen geopende bestanden in staan en er voldoende rechten zijn. Tevens mag deze niet als mountpoint gedefinieerd zijn voor een andere disk/partitie.

Dit laatste is namelijk éénvoudig mogelijk onder de genoemde operating systemen vanuit disk management.

Wanneer ik de tekst zo lees kan het zijn dat PQmagic dit namelijk gedaan heeft (zoals opgedragen). Hierbij is drive J: gekoppeld aan i:\bbb. Dit moet je dan handmatig ongedaan maken onder diskmanager (manage your computer).

Wanneer het inderdaad het geval is dat je J: drive zowel beschikbaar is als J: als ook als i:\bbb dan kan je leuke verassingen krijgen. Bijvoorbeeld files welke je uit i:\bbb weggooit gooi je ook weg uit J:\ en vise versa.

NFDSDOS heeft trouwens twee versies. De read-only versie, download gratis en de write versie. Deze laatste moet je geloof ik kopen. Oudere versies verzieken overigens je XP/2003 partities omdat ze niet alle extensies van het Filesystem ondersteunen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1