HEMA wenskaart. Hoe ziet de achterkant eruit?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.024 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik wil via de HEMA een paar uitnodigingen maken via de wenskaartservice. Nu nam ik aan dat de achterkant van die "kaarten" (het zijn volgens mij gewoon foto's) leeg zou zijn. Maar HEMA schrijft zelf op zijn site:

"Wenskaarten worden afgedrukt op fotopapier en zijn aan de achterkant voorzien van een backprint "

Wat moet ik mij voorstellen bij die "backprint"? Ik wil namelijk wel wat achterop schrijven en dan is het niet echt mooi als er dan bv over de hele achterkant "kodak" staat geprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Het lijkt mij dat er meer een voorbedrukte lijntjes staan waar je het adres op kan schrijven en misschien een klein regeltje dat het een wenskaart van de Hema is (klein in het midden, ozals ook bij alle wenskaarten zoals ze in de winkel te koop zijn.

Zo te zien aan je profiel woon je in (de buurt van) Groningen? Volgens de Hema site heeft de Hema vestiging Groningen-Paddepoel een fotokiosk. Als je het daar navraagt, dan weet je het zeker :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 21:01
Mijn zus en ik grapten enkele jaren geleden altijd dat Hema overal zijn naam met koeieletters opschreef dus vanuit dat opzicht zou ik uitkijken :P

Maar ik denk inderdaad ongeveer hetzelfde als op een "normale" kaart welke je zonder envelop kunt versturen met de post dus regeltjes voor de ontvanger, adres, woonplaats enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 10:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik vermoed ook zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.studiops.nl/beeldenoldamsterdam/ansicht/achterkant-ansicht.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Laatst online: 00:02
Vorig jaar was het zo dat er aan de achterkant alleen de bestandsnaam stond (wat de kaart dus meteen zo goed als onbruikbaar maakte). Blijkbaar hebben ze dat nu veranderd, want naar mijn weten stond die vermelding over die backprint er toen nog niet bij.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 14:58

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Wat wellicht nog handiger is:
Wishou van TPG Post. Dan wordt hij meteen bezorgd en is volgens mij nog goedkoper ook. Ik verstuur er tegenwoordig al mijn kaartjes mee. de kwaliteit is uitstekend, helaas krult het papier naar verloop van tijd. Op de achterkant kun je prima een bult tekst kwijt. En je kunt 1 ontwerp naar meerdere adressen sturen en zelfs schedulen (hij moet op die dag bezorgd worden).

http://www.tpgpost.nl/voo...en_en_versturen/index.jsp

[ Voor 11% gewijzigd door sopsop op 07-12-2005 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je kan ook gewoon even langs een klantenservice van een HEMA gaan of even bellen/mailen. Zij kunnen je definitief uitsluitsel geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-05 13:52
Als het is zoals bij de wens'kaarten' die wij pas hebben besteld bij spectre staat er gewoon een code in dotmatrix print midden over de achterkant. We hebben zelf achter iedere 'kaart' nog een stuk papier geplakt. Het zijn in ieder geval geen adresregels !

geheelonthouder met geheugenverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Bij mijn wenskaarten van de Hema was dus ook de bestandsnaam over de volle breedte geprint. Eigenlijk dus gewoon een afdruk van een foto. Heb nu mijn geld terug want ik had geen zin om ze op papier te plakken. (Daarbij was het fotopapier ook erg dun, maar dat is een andere zaak)
Positief punt is dat ik ook al van mensen gehoord heb dat er helemaal niets op de achterkant staat. Voor mij is het helaas nog steeds niet geheel duidelijk wat die backprint inhoud, ik wacht nu op antwoord van de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mocht de Hema geen succes zijn: Canon verkoopt 10x15 papier met wenskaart achterkant. En misschien hebben andere merken dit ook wel.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159675

Mijn schoonmoeder heeft afgelopen week toevallig kerstkaarten besteld bij de hema met een foto van haar hond erbij (lekker belangrijk :9 ) maar de achterkant was helemaal blanco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:46

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Achterkant is inderdaad volledig blanko. En pas op met wat voor pen je er op schrijft. Het papier neemt namelijk 0,0 inkt op. Het duurde bij ons een paar uur voordat de fineliner droog was :S

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Bedankt voor de tips!
ik denk dat bij de verwerking van mijn wenskaarten dat een foutje gemaakt is. Gaan we het gewoon nog een keer proberen.
En even opzoek naar een "ouderwetse" gewone pen ipv een fineliner, ben nooit zo geduldig als het om schrijven gaat. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024
De achterkant van de kaarten is helaas niet blanco. Er staat hetzelfde op afgedrukt als bij een normale foto, dus zo'n code.

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-05 13:52
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:09:
De achterkant van de kaarten is helaas niet blanco. Er staat hetzelfde op afgedrukt als bij een normale foto, dus zo'n code.
Dat had ik dus bij spectre. Email gestuurd dat ik dat toch niet normaal vond voor een bestelling van wenskaarten. Kreeg ik echt een volledig nutteloos mailtje terug. Persoonlijk heb ik dus besloten NOOIT meer iets bij spectre te bestellen. Moesten 40 kaarten zelf van achterkant voorzien. Betwijfel of het goedkoper was dan gewone foto's en ik moest per 10 bestellen.

geheelonthouder met geheugenverlies

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:55
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:09:
Klopt :)
Wel stom dat ze het dan wenskaarten noemen. Voor de beste kaarten kan je nog steeds het beste bij de drukker zijn
Pagina: 1