Toon posts:

Op 1 molex een 7volt fan en een HDD aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Hd gekocht, maar ik heb te weinig voedings-kabels om ze te aanluiten.

situatieschets:
kabel 1: molex op cdr, mini molex op audigy-bay
kabel 2: molex op Hd, mini molex op diskette drive
kabel 3: molex van fans aangepast zodat ze 7 volt trekken, 1 molex over. zie foto

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/shivankishan/DSCF4141.JPG

mijn vraag, kan ik nu mijn nieuwe harddisk safe aansluiten aan die molex die over is?

Verwijderd

als deze gewoon op elk draadje dat de molex in gaat prik krijgt, moet het geen probleem zijn.

Bij zulke stekkertjes moet je er vaak wel even extra op letten dat de draadjes er goed in zitten en goed contact maken.

Verwijderd

Topicstarter
de molex die op de harddisk gaat, is niet aangepast. dus ik kan hem aansluiten zonder dat die eruit knalt ?

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:24
Ik zou dat NIET doen als je ook HDD's of dergelijke er aan gaat hangen. Je kan wel die 7volt truck doen op een snoer van je voeding die nergens anders op wordt aangesloten. Ik ken zat mensen die op die manier hardware om zeep hebben geholpen. Koop dan voor 1 of 2 tientjes zo'n fancontoller.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
hoe help je in shemelsnaam een harde schijf naar de hemel door er in parrallel een tweetal 7 volt fans bij te zetten ? da dat staat wel raar en zo (tussen 12 en 5 volt) maar als je harde schijf mooi 12 volt en 5 volt krijgt, met weinig tolerantie , dan zit alles toch snor ?

Out of the box? What box? There is no box.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Aangezien je foto niet werkt (Geocities datalimiet overschreden, probeer fotoshack of zo :) ) ga ik op je tekst af:

Je hebt de molex die aan de fan vastzit aangepast, de molex die aan de voeding zit heb je met rust gelaten? Dan is er geen enkel probleem, je (voedings)molexen geven nog de normale spanningen op de normale pinnetjes, dus je kunt gewoon je hd daarop aansluiten.
MEGATRON schreef op woensdag 07 december 2005 @ 00:00:
Ik zou dat NIET doen als je ook HDD's of dergelijke er aan gaat hangen. Je kan wel die 7volt truck doen op een snoer van je voeding die nergens anders op wordt aangesloten. Ik ken zat mensen die op die manier hardware om zeep hebben geholpen.
Als de kabel die aan de voeding vast zit is er niets aan de hand...

"snoer die nergens anders op wordt aangesloten" zit in je voeding gewoon aan de andere snoeren vast ;)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
hier is de foto, nogmaals
Afbeeldingslocatie: http://img289.imageshack.us/img289/9739/dscf41416xn.jpg
(speciale dank aan me vriendin) 8)7 |:( _/-\o_

Paul Nieuwkamp, thanks

Verwijderd

Je 7 volt haal je weg tussen je 5 en 12 volt, deze 5 en 12 volt blijven beide bestaan.
in de voeding zijn alle 12 volt lijnen doorgelust, evenals alle 5 volt lijnen.

Het enige waar je rekening mee moet houden is of je voeding de extra belasting aankan.

Natuurlijk houd je liever apparaten op verschillende draden, maar als het aantal draden op zijn is er geen enkel probleem om een fan en hdd op 1 draad te zetten.
Pagina: 1