X850XT of GF6800 Ultra?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb zoveel reviews gelezen :? , nou weet ik het helemaal niet meer 8)7
Mede tweakers, wat zou U kiezen? (evt. waarom)

A - Powercolor X850XT voor: 269,-
of
B - PNY 6800 Ultra voor: 289,-

Ze krijgen allebij erg goeie reviews en de prijs is ook erg netjes mag ik zeggen.
Maar ja.... welke?!?

Volgens mij is de X850XT snel met veel games
Maar is de 6800 Ultra weer erg goed met Call of Duty (ook belangrijk 8) )

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Verwijderd

Ik weet niet of het PCI-e of AGP is, maar het ligt natuurlijk een beetje aan de omstandigheden...
Gezien het kleine prijsverschil is volgens mij de ATI een betere keuze, deze kaart presteert gewoon bijna altijd beter (laten we niet weer over Doom3 beginnen). Alleen hangt het er een beetje vanaf, heb je een SLI moederbord en zijn het PCI-e kaarten dan lijkt me de Nvidia meer toekomstgericht...alleen moet je hopen dat je dan nog een ultra kan kopen aangezien deze meestal slecht leverbaar zijn. Misschien is de 6800GT dan een alternatief? kun je makkelijk overklokken naar een ultra (met goede koeler dan) en je weet zeker dat je later eventueel nog kunt upgraden naar 2x6800GT in SLI (eventueel ook nieuw mobo) en dan heb je weer een behoorlijke boost.

Its up to you....

• TonyTone
Bedankt voor het medenken Dynacore.
Nou ik heb nu nog een Barton 2500+ en kan waarschijnlijk een 2800+ 64 krijgen van een vriend van me (socket 754) dus leek me een goed moment om een ander main bord te kopen met PCI-e.
Maar zou SLI in praktijk wel zo goed zijn voor uprade's?
Zou ik over b.v. 2 jaar nog wel een 2e PNY 6800 Ultra te koop zijn? Ik neem aan dat je niet een andere 6800 Ultra in SLI kan laten mee draaien? of zou dat met de 6800 GT wel zo zijn?

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 09:36

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

merken door elkaar en sli is geen probleem meer. de 6800 heeft PS 3.0, wat wel fijn is voor de volgende unreal engine..

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb mezelf nog een 6800gt agp dan wel kunnen kopen, en heb ook een arctic silencer 5 besteld met de bedoeling om hem dan op ultra snelheden te laten draaien. Zelf ga ik er ook cod en cod2 mee spelen al kun je van de cod2 prestaties nog niet te veel verwachten voor er een patch uit is die de performance wat beter maakt want nu draait fear zelfs veel beter dan cod2. En waarom ga je niet gewoon voor een 6800 GS? ;)

Verwijderd

TonyTone schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:11:
Nou ik heb nu nog een Barton 2500+ en kan waarschijnlijk een 2800+ 64 krijgen van een vriend van me (socket 754) dus leek me een goed moment om een ander main bord te kopen met PCI-e.
daar heb je een probleempje, aangezien SLI alleen op S939 moederborden zit. Dus koop een nieuw mobo, samen met een nieuwe processor. (3500+ heeft volgens mij wel goede prijs/kwaliteit verhouding).
Maar zou SLI in praktijk wel zo goed zijn voor uprade's?
denk ik niet. Je kan wel nu een niet zo over de top kaart kopen (6800gt) en later een 2e, maar dan zijn er in de tussentijd alweer nieuwe goede kaarten met nieuwe technologien, meer geheugen, hogere clocksnelheden. Dus dan kan je wel een 2e kaartje erbij kopen, maar voor iets meer geld heb de dan weer de allernieuwste kaart, terwijl je anders alleen je snelheid een beetje aan het ophogen bent, terwijl je alle nieuwe technieken (nieuwe shader model en dat soort dingen) mist. Ik zou dan ook gewoon een goed moederboard kopen met 1 pci-e slot voor video kaart (als die goedkoper te krijgen is dan een sli, want dat is nog de vraag) en dan gewoon voor die x850xt gaan. of koop een xt platinum van sapphire voor 300 euro, die is nog beter en ownt cker weten beide kaarten plat. koop iig NIET een top end kaart uit de nieuwste serie (X1 of 7000 serie) want dan betaal je honderden euro's meer voor een iets betere kaart.

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 17:02
Renegade! schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:05:
Ik heb mezelf nog een 6800gt agp dan wel kunnen kopen, en heb ook een arctic silencer 5 besteld met de bedoeling om hem dan op ultra snelheden te laten draaien. Zelf ga ik er ook cod en cod2 mee spelen al kun je van de cod2 prestaties nog niet te veel verwachten voor er een patch uit is die de performance wat beter maakt want nu draait fear zelfs veel beter dan cod2. En waarom ga je niet gewoon voor een 6800 GS? ;)
yep dat klopt khep een 7800 GTX en hij draait soms maar met 20 FPS met alles op low :r

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

andyy schreef op donderdag 08 december 2005 @ 07:56:
[...]

yep dat klopt khep een 7800 GTX en hij draait soms maar met 20 FPS met alles op low :r
Ergens in het CoD2 Topic heb ik een aantal leuke tweaks neergezet, probeer die eens, dan zal je toch wel hoger uit moeten kunnen komen, want dit is wel heel erg laag :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• TonyTone
powerflux schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:15:
de 6800 heeft PS 3.0, wat wel fijn is voor de volgende unreal engine..
is PS 3.0 (wat het ook is) dan een belangrijke reden om een 6800 te kopen ipv een ATI?

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
je hebt allemaal reviews gelezen en je weet niet wat PS3.0 is??? Beetje vreemd....

Het is pixel shader versie 3.0. Het zorgt ervoor dat schaduw effecten mooier worden weergeven of dat ze uberhaubt worden weergegeven. De x850xt heeft versie 2.0. Kenners zeggen echter dat de 6800ultra te weinig power heeft om spellen die hier volop gebruik van maken (gebaseerd op oa. de unreal 3 engine). Dus dit is meer een markteting praatje.

De x850xt is dus (zeker als ie goedkoper is dan de 6800ultra) de betere keuze, wat je ook duidelijk uit reviews hebt kunnen halen. Mocht je echter zeker weten dat je SLI gaat gebruiken ( en dus een skt 939mb + cpu) aanschaft, dan is de 6800ultra weer beter.... Hoewel ATI ook weer crossfire heeft, maar dat werkt weer alleen met een ATI chipset moederbord (zoals die van sapphire).

[ Voor 59% gewijzigd door -ErikE- op 08-12-2005 12:40 ]

Verwijderd

Afhankelijk van je budget kan je ook voor een goedkoop type 7800GT gaan... daarbij weet je ook zeker dat je hoogstwaarschijnlijk in de toekomst er nog wel een 2de bij kan krijgen + dat je een nieuwe generatie core hebt met een hoop leuke nieuwe features, denk aan HDR etc..

That if, je budget het natuurlijk toelaat :) denk hierbij wel aan dat je minimaal een 3500+ cpu neemt ( if_budget + ) om er niet voor te zorgen dat de CPU een bottleneck vormt.

Anders ben ik het eens met wat Renegade! zegt, probeer een 6800GS, die ligt qua prestaties tussen de GT en de Ultra.. waarvan de laatste in iedergeval een stuk moelijker verkrijgbaar is en blijft. ( Weinig van geproduceerd )

Succes :)

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 15:50
p43000 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 12:35:
Je hebt allemaal reviews gelezen en je weet niet wat PS3.0 is??? Beetje vreemd....
Het is pixel shader versie 3.0. Het zorgt ervoor dat schaduw effecten mooier worden weergeven of dat ze uberhaubt worden weergegeven. De x850xt heeft versie 2.0. Kenners zeggen echter dat de 6800ultra te weinig power heeft om spellen die hier volop gebruik van maken (gebaseerd op oa. de unreal 3 engine). Dus dit is meer een markteting praatje.
2.0b dus...
Maar als je toch voor PEG gaat, leg 30 euro bij en koop de goedkoopste 7800GT uit de pricewatch.
SLI moet je niet naar kijken, is niet echt boeiend, prijs/prestatie is het soms leuk maar vaak ook baggerrrrr.

[ Voor 9% gewijzigd door Vandread op 08-12-2005 12:53 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen
Welke videokaart moet ik kopen

Dit is zo ongeveer de meest gestelde vraag in V&B. Er wordt een bedrag genoemd en daar moet een videokaart bijkomen.Wat ook veel gebeurt is dat er 2 of 3 kaarten genoemd worden en verder wordt er geen informatie gegeven. Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten als je een videokaart gaat kopen, deze dingen kun je heel goed zelf uitzoeken. Met de search van www.tweakers.net vind je bergen vol reviews van videokaarten. Als je dat eerst doet hoef je waarschijnlijk niet eens topic erover te openen.

[...]

In principe gaan alle "welke videokaart moet ik kopen?"-topics op slot. Het heet hier Gathering of Tweakers en van een tweaker mag toch wel verwacht worden dat hij zelf een videokaart kan uitzoeken.
Bij deze dus... Wat je hier vraagt kun je met enige inzet zelf uitzoeken. Zie voor meer tips de volledige tekst van V&B FAQ - Welke videokaart moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.