Vooreerst: ik heb de faq opstartproblemen al doorgenomen.
Wat wilde ik doen: ik wilde een oude(14.2 gb) HD erbij hangen omdat mijn oude (80 giga volstond) Daarna begonnen de problemen: het crtschermlampje bleef op oranje(wat betekent dat het geen signaal van de pc krijgt) Alle ventilatoren gingen aan dus er was voeding. Ik trek er de videokaart uit en probeer de onboard kaart: zelfde resultaat. Dan maar alle cd-romspelers, diskette, nieuwe Hd, videokaart eruit. Enkel nog bootHD, moederbord, cpu en 256 ram(onboard video gebruikt) Hiermee wilde hij wel booten. Dan dacht ik: laat ik nog es alles erop aansluiten(ZONDER de nieuwe HD, dus nog met alle hardware van toen hij ging) en ja: hij boot volledig door, maar daarna krijg ik een blauw scherm
De fout wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt: NV4_DISP
het stuurprogramma is in een oneindige lus blijven hangen
***STOP: 0x000000EA (0x81824DA8, 0x8182BE88, 0xF9E5DCB4, 0x00000001)
De voeding moest sterk genoeg zijn in ieder geval, want eerst ging alles wel normaal, tot die nieuwe HD erbij kwam. Maar zelfs met die nieuwe HD wilde het erna niet meer lukken.
Mijn systeem:
Athlon xp mobile 1800+(1.5 ghz)
2*256 RAM
moederbord: PCCHIPS: M825VXX
Hitachi 7200 rpm, 2 mb cache, 76.6 gigabyte
Maxtor 5400 rpm, 512 kb cache, 14.2 gigabyte
17 inch crt scherm(packard bell, verder weet ik er nix over)
cd-rom speler
cd-writer
geforce 5200 fx(128 ram)
300 watt voeding(tybotech)
Temperaturen:
Videokaart: unknown
CPU: min 50 graden, max 55 graden celcius(is al 1.5 jaar zo)
moederbord: maximum 28 graden celcius
HD: load 41 graden celcius
AUX: max 40 graden(Ik vermoed dat dit de voeding is?)
Systeem zelf 25 graden
Ikzelf denk de voeding, maar waarom werkte het ineens wel en na de nieuwe HD die er vroeger nog in heeft gezeten niet meer. Er was ook nadat ik die HD eruit haalde geen nieuwe hardware meer bijgekomen(behalve koeler voor videokaart)
Wat wilde ik doen: ik wilde een oude(14.2 gb) HD erbij hangen omdat mijn oude (80 giga volstond) Daarna begonnen de problemen: het crtschermlampje bleef op oranje(wat betekent dat het geen signaal van de pc krijgt) Alle ventilatoren gingen aan dus er was voeding. Ik trek er de videokaart uit en probeer de onboard kaart: zelfde resultaat. Dan maar alle cd-romspelers, diskette, nieuwe Hd, videokaart eruit. Enkel nog bootHD, moederbord, cpu en 256 ram(onboard video gebruikt) Hiermee wilde hij wel booten. Dan dacht ik: laat ik nog es alles erop aansluiten(ZONDER de nieuwe HD, dus nog met alle hardware van toen hij ging) en ja: hij boot volledig door, maar daarna krijg ik een blauw scherm
De fout wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt: NV4_DISP
het stuurprogramma is in een oneindige lus blijven hangen
***STOP: 0x000000EA (0x81824DA8, 0x8182BE88, 0xF9E5DCB4, 0x00000001)
De voeding moest sterk genoeg zijn in ieder geval, want eerst ging alles wel normaal, tot die nieuwe HD erbij kwam. Maar zelfs met die nieuwe HD wilde het erna niet meer lukken.
Mijn systeem:
Athlon xp mobile 1800+(1.5 ghz)
2*256 RAM
moederbord: PCCHIPS: M825VXX
Hitachi 7200 rpm, 2 mb cache, 76.6 gigabyte
Maxtor 5400 rpm, 512 kb cache, 14.2 gigabyte
17 inch crt scherm(packard bell, verder weet ik er nix over)
cd-rom speler
cd-writer
geforce 5200 fx(128 ram)
300 watt voeding(tybotech)
Temperaturen:
Videokaart: unknown
CPU: min 50 graden, max 55 graden celcius(is al 1.5 jaar zo)
moederbord: maximum 28 graden celcius
HD: load 41 graden celcius
AUX: max 40 graden(Ik vermoed dat dit de voeding is?)
Systeem zelf 25 graden
Ikzelf denk de voeding, maar waarom werkte het ineens wel en na de nieuwe HD die er vroeger nog in heeft gezeten niet meer. Er was ook nadat ik die HD eruit haalde geen nieuwe hardware meer bijgekomen(behalve koeler voor videokaart)