Computer boot niet meer na nieuwe HD te hebben geplaatst

Pagina: 1
Acties:

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-02 17:24
Vooreerst: ik heb de faq opstartproblemen al doorgenomen.

Wat wilde ik doen: ik wilde een oude(14.2 gb) HD erbij hangen omdat mijn oude (80 giga volstond) Daarna begonnen de problemen: het crtschermlampje bleef op oranje(wat betekent dat het geen signaal van de pc krijgt) Alle ventilatoren gingen aan dus er was voeding. Ik trek er de videokaart uit en probeer de onboard kaart: zelfde resultaat. Dan maar alle cd-romspelers, diskette, nieuwe Hd, videokaart eruit. Enkel nog bootHD, moederbord, cpu en 256 ram(onboard video gebruikt) Hiermee wilde hij wel booten. Dan dacht ik: laat ik nog es alles erop aansluiten(ZONDER de nieuwe HD, dus nog met alle hardware van toen hij ging) en ja: hij boot volledig door, maar daarna krijg ik een blauw scherm

De fout wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt: NV4_DISP
het stuurprogramma is in een oneindige lus blijven hangen
***STOP: 0x000000EA (0x81824DA8, 0x8182BE88, 0xF9E5DCB4, 0x00000001)

De voeding moest sterk genoeg zijn in ieder geval, want eerst ging alles wel normaal, tot die nieuwe HD erbij kwam. Maar zelfs met die nieuwe HD wilde het erna niet meer lukken.

Mijn systeem:

Athlon xp mobile 1800+(1.5 ghz)
2*256 RAM
moederbord: PCCHIPS: M825VXX
Hitachi 7200 rpm, 2 mb cache, 76.6 gigabyte
Maxtor 5400 rpm, 512 kb cache, 14.2 gigabyte
17 inch crt scherm(packard bell, verder weet ik er nix over)
cd-rom speler
cd-writer
geforce 5200 fx(128 ram)
300 watt voeding(tybotech)

Temperaturen:

Videokaart: unknown
CPU: min 50 graden, max 55 graden celcius(is al 1.5 jaar zo)
moederbord: maximum 28 graden celcius
HD: load 41 graden celcius
AUX: max 40 graden(Ik vermoed dat dit de voeding is?)
Systeem zelf 25 graden

Ikzelf denk de voeding, maar waarom werkte het ineens wel en na de nieuwe HD die er vroeger nog in heeft gezeten niet meer. Er was ook nadat ik die HD eruit haalde geen nieuwe hardware meer bijgekomen(behalve koeler voor videokaart)

http://specs.tweak.to/16567

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 16:20

krouwen

Hardware Enthusiast

NV4_Display staat voor de nvidia display driver. Het lijkt wel of het iets met je videokaart te maken heeft. Ook omdat je daarmee hebt lopen kloten.

Aux is inderdaad voeding.

Verder laat ik dit aan de experts hier over.

Verwijderd

Misschien heel gek, maar was het niet zo dat je bios een reset had gehad en dat daardoor de primary video adaptar bijvoorbeeld op pci stond in plaats van op agp. Alles functioneerde dus maar je had geen beeld doordat je niet lang genoeg bootte.

• skelleniels
Ik zal es proberen alle HD's er terug in te steken, cd-rom... en werken met de onboard videokaart. Dit heb ik namelijk nog niet geprobeerd.(btw: ik heb wel mijn geforce overklokt, dus eiglijk is er een koeler bijgekomen en een overklok, die overigens wel stabiel is: 250-->320 en 332-->499, maar scheelt dit zoveel meer in gebruik dan? het is tog maar een 5200...) Hij stond idd op PCI, heb hem nu op agp gezet en hij is aan het doorstarten... hij zit weer vast na het loadscreen van xp. Dan maar met onboard es werken:)

Hij start nu idd wel door:s Dat wordt nieuwe videokaart... Tenzij ik hem in dit systeem kan testen, maar ik denk niet dat ik hier een agp poort heb.

huh, onboard kaart gebruikt tog maar 32 MB:s Er staat dat ik nog maar 224 mb ram heb(er zit 512 in)

Nu werkt alles terug naar behoren: ik heb via de onboard kaart alle drivers verwijderd van de nvidia, en dan start ie wel helemaal door. Ik vraag me alleen af hoe het komt doordat ik een HD heb bijgestoken.

[ Voor 57% gewijzigd door skelleniels op 07-12-2005 13:53 ]

Verwijderd

Nooiit in oorzaken denken maar in oplossingen :) succes verder

• skelleniels
Helaas: gisteren ging hij dus perfect, maar nu:s hij wil niet meer egt opstarten: nadat het balkje passeert staat hij 10 minuten op zwart scherm, en daarna nog es 10 minuten op "windows wordt gestart..." Daarna keert hij terug op zwart scherm en doet hi jhelemaal nix meer. Het rare is tijdens dit proces zie ik geen schijfactiviteit. Ik ben nu memtest aan het draaien, maar dit vint geen fouten. Strax zal ik nog es met de onboard kaart werken, want ik vrees dat mijn geforce aan het overlijden is.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Vreemd, heb ik ook wel eens gehad...
Doe ik in mn systeem een HD (bijv die van mn vriendin)
wil mn computer niet meer verder komen dan het windows laadscherm.
als ik de HD weg haal start ie op als een gek....

heel vreemd...
en na een aantal keer proberen deed ie het een keer wel...

• skelleniels
je zou zeggen dat het aan het ramgeheugen ligt, en tog weer niet:s. Ik heb hem eindelijk in gang gekregen met 1 stuk ram(eerst ging het niet, daarna wel:s) maar er is me iets opgevallen: zonealarm geeft een foutmelding. Er staat op dat het nu 15:55 uur is, en ik heb de bios batterij er niet uit gehaald!! Hij zei wel in het begin bij de opstart load default settings f2 of f1 blablabla. Zou het aan mij bios liggen? Maar hoe komt het dan dat het komt doordat ik de HD erbij stak??

:edit: zou je nu niet met je hoofd op de grond slaan en jezelf opeten:s? Alles zit er weer in: de videokaart en 512 ram ook... en nu start ie wel op?? Ik vermoed dat het iets met de bios is. Want eerst toen er maar 1 latje ram inzat, piepte hij zich kapot, daarna resetten gaat ie weer. telkens zegtie iets van cmos settings dat ze niet juist staan. Zou dit aan de batterij liggen?

Ik ga hem nu een minuut of 10 afsluiten, komtie weer af met die cmos settings, dan ben ik er bijna zeker van dat de batterij dood is(hopelijk is het maar dat:o)

[ Voor 37% gewijzigd door skelleniels op 08-12-2005 20:51 ]

Pagina: 1