apache achter kennisnet op school

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:14
op school hebben we een apacheserver (voor de lol). wij hebben via kennisnet een kabelverbinding. enig ID hoe we die server naar buiten krijgen?

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• Theodoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-03 10:50
reverse proxy bij kennisnet aanvragen.

Verwijderd

[sort of offtopic]
is kennisnet aangesloten op een internet?
[/sort of offtopic]

• Backspace-NL
  • Laatst online: 21-02 15:59

Backspace-NL

New and Improved!

Tsja, ik heb een tijdje wat cursussen gegeven in opdracht van kennisnet. Als het goed is delen zij een reeks IP adressen uit en een aantal van die IP adressen kunnen gebruikt worden voor 'vaste' diensten als WWW en dergelijken. Alleen _DIE_ IP adressen kunnen gebruikt worden, de rest wordt als ik het me niet vergis gefilterd.

Kennisnet is idd aangesloten op het internet.

Verwijderd

ok thx

• Bananenplant
  • Laatst online: 22:14
ik zal het eens proberen...

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

Verwijderd

uhhhh, ik loop zelf stage bij kennisnet beheer, en een school kan via NLTree een reverse proxy aanvragen naar het ip waar de server op draait. dus dat kan gewoon.
en als je dat hiet aanvraagt is de server wel gewoon bereikbaar binnen kennisnet.

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 15:03 schreef Sixkiller het volgende:
Tsja, ik heb een tijdje wat cursussen gegeven in opdracht van kennisnet. Als het goed is delen zij een reeks IP adressen uit en een aantal van die IP adressen kunnen gebruikt worden voor 'vaste' diensten als WWW en dergelijken. Alleen _DIE_ IP adressen kunnen gebruikt worden, de rest wordt als ik het me niet vergis gefilterd.

Kennisnet is idd aangesloten op het internet.
wat jij bedoelt is dat er in de ip-reeks die een school krijgt uit gedeeld een gedeelte zit met ip's die helemaal niet het kenninet netwerk op komen. die zijn voor bv een printerserver o.i.d. want het is niet handig als die van buitenaf bereikbaar is.
op alle anders ip's kan reverse proxy worden aangevraagt.
snappie?
Pagina: 1