Socket A mobo

Pagina: 1
Acties:

• john_ven24
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik werk al een paar jaartjes op een asus A7V8X-X moederbord met kt400 chipset met een athlon 2600+ processor en 768 mb ram, nu begint deze te verslijten (steeds vaker vastlopen, meermalen resetten voordat ie boot) en dus ben ik van plan om een nieuw moederbord te kopen, dit mede omdat ik waterkoeling heb en overklokken met een dit moederbord niet echt opschiet.

Ik wil dus een nieuw Socket A moederbord, en heb eens op de pricewatch rondgekeken, nu weet ik niet welke beter voor me zou zijn een nforce 2 400 of een kt880, ik zit dus te twijfelen tussen de A7N8X E deluxe of de A7V880, of van een ander merk maar het aanbod is nog al beperkt, wat ik vooral belangrijk vind is de overklokbaarheid, welk mobo kan ik het beste nemen?

SH|T Happens

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 19:27

Just_I

What did you just say?

Op GoT zijn over de verschillende mobo's vast wel topics te vinden. Ook zijn er nog vele andere mobo's die misschien wel beter geschikt zijn om mee over te clocken. Ik heb goede ervaringen met de Abit NF7-S rev.2. Overigens is dit wel erg basic stuff en is het niet de bedoeling een topic hiervoor te starten. Volgens de FAQ moet je namelijk zelf in staat zijn om te bepalen welk mobo er goed voor je is.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 17:16
De dfi nforce2 borden steken met kop en schouders boven de rest uit kwa oc-ing.
Zoek maar op got.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 23:45

Chop2000

Vroem

corpseflayer schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:40:
Zoek maar op got.
de abit deed het anders helemaal niet slecht 2 jaar trug? (was volgens mij het meest populaire oc bordje @ socket a)

niks

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:27

nhanssen

QVL is non-tweakers

Chop2000 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:42:
[...]

de abit deed het anders helemaal niet slecht 2 jaar trug? (was volgens mij het meest populaire oc bordje @ socket a)
Volgens mij was dat de Epox 8RDA3+... Heb op veel pagina's hetzelfde teruggevonden namelijk.

Spec's PC

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
corpseflayer schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:40:
Zoek maar op got.
Voor de nforce2 borden was dfi helemaal niet de "top" kwa overclocking hoor. Als je gewoon even rondneust op got vind je een aantal andere borden die ook prima OC'en.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Is het niet verstandiger om het probleem op te lossen met de huidige hardware ?
Straks blijkt het moederbord niet de boosdoener te zijn, het zou jammer zijn om nu nog te investeren in een Socket A moederbord terwijl de vorige nog goed zou zijn.

Zie o.a. de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor veel tips m.b.t. troubleshooten ;)
Als je de huidige combo goed kunt laten draaien kun je het geld dat je bespaart beter in een nieuw moederbord incl. nieuwe CPU steken. (AMD Athlon 64 bv. :))

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• john_ven24
Thandor schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:19:
Is het niet verstandiger om het probleem op te lossen met de huidige hardware ?
Straks blijkt het moederbord niet de boosdoener te zijn, het zou jammer zijn om nu nog te investeren in een Socket A moederbord terwijl de vorige nog goed zou zijn.

Zie o.a. de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor veel tips m.b.t. troubleshooten ;)
Als je de huidige combo goed kunt laten draaien kun je het geld dat je bespaart beter in een nieuw moederbord incl. nieuwe CPU steken. (AMD Athlon 64 bv. :))
Nou het moederbord is niet één van de beste, heeft zelfs geen dual channel support en is al een paar keer water overheen gelopen :+ toen ie uitstond gelukkig. Nu is 50 - 100 euro niet zo'n grote investering voor een socket a moederbordje en ik wil nog niet overstappen op athlon 64 omdat ik over 1 - 1,5 jaar waarschijnlijk naar hongkong verhuis en daar wel voor minder geld een computer in elkaar zet. Ik wil gewoon even het potentieel van de hardware die ik nou heb volledig benutten en merk dat de overklok capaciteiten van m'n huidige mobo nogal een bottleneck vormt. Nu vroeg ik me echter af of kt880 nu beter of slechter is als nf2.

SH|T Happens

Verwijderd

kt880 is minder goed dan een nf2, dit komt door de manier dat een nf2 chipset data prefetched (of bufferd.. of whatever :p) wat uniek is voor deze chipset (iig op socketa).
Voordeel van een a7n8x-e deluxe is daarbij dat er ook fijne uberbiossen voor zijn en natuurlijk het soundstorm onboard geluid :)
Ook is de driverondersteuning van nvidia beter dan die van via .

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 22:15 ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 19:27

Just_I

What did you just say?

jaacven schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:13:
Nu is 50 - 100 euro niet zo'n grote investering voor een socket a moederbordje.
Als je voor hetzelfde geld een socket 939 kan krijgen vind ik het eigenlijk best wel grote investering.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• john_ven24
Just_I schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:17:
[...]

Als je voor hetzelfde geld een socket 939 kan krijgen vind ik het eigenlijk best wel grote investering.
Dan heb ik er nog geen processor bij he...

SH|T Happens

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Just_I schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:17:
[...]

vergeet je wel dat daar dan geen cpu bij zit, en dat je dan eigenlijk meteen naar pci-express moet overstappen, wat je dus ook nog eens een videokaart kost.

TS: voor overklokken moet je gewoon een dfi nforce 2 ultra nemen.. 2e hands voor 65 euro te koop oid. (overigens zijn de abit NF7 en die asus ook lang niet gek, maar overklokken en voltage tweaken is daar zonder solderen niet heel speciaal te noemen)

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

De asus a7n8x-e deluxe zou ik niet aanraden, de overclock resultaten zijn over het algemeen slechter dan die van Abit NF7-s. Het moederbord is wel heel erg featurerijk, maar wanneer de FSB te hoog staat, werkt de geluid en netwerkpoort ineens niet meer.
Ik heb dat al gemerkt bij 2 systemen. Het max wat je kan halen op de Asus moederbord is meestal 220mhz zelfs met goed geheugen.
Nog iets: het moederbord is heel erg kieskeurig qua geheugen keuze.

Abit NF7-S of een DFI met Nforce zijn over het algemeen de beste overclock moederborden voor nforce 2 socket A.

Als ik jou was zou ik voor een DFI moederbord gaan, omdat ze meer opties in de BIOS hebben.

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

jaacven schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:13:
[...]

Nou het moederbord is niet één van de beste, heeft zelfs geen dual channel support en is al een paar keer water overheen gelopen :+ toen ie uitstond gelukkig. Nu is 50 - 100 euro niet zo'n grote investering voor een socket a moederbordje en ik wil nog niet overstappen op athlon 64 omdat ik over 1 - 1,5 jaar waarschijnlijk naar hongkong verhuis en daar wel voor minder geld een computer in elkaar zet. Ik wil gewoon even het potentieel van de hardware die ik nou heb volledig benutten en merk dat de overklok capaciteiten van m'n huidige mobo nogal een bottleneck vormt. Nu vroeg ik me echter af of kt880 nu beter of slechter is als nf2.
Voor die dual-channel support zou ik het niet doen, tenzij je geintegreerde graphics hebt maakt het vrijwel niets uit :+. Ik zou gewoon even proberen het huidige gedoe op te lossen en gewoon een jaartje wachten, voor hetzelfde geld overlijdt straks je processor en dan kun je sowieso overnieuw beginnen :+. En zoals Thandor dus al zei, de huidige problemen hoeven niet per se in je moederbord te zitten.

En budget S939 borden zijn er al vanaf pakweg 60 euro, + evt een tussentijdse (lage, zeg 3000+) Athlon 64 als je zo nodig straks nog moet upgraden :P

[ Voor 7% gewijzigd door SleutelMan op 06-12-2005 22:30 ]

Logius | Somda | Twitter

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 14:59

BertV

Handgemaakt

Ik heb hetzelfde moederbord... toevallig ook gedoopt met een halve liter water en overleefd :D

Nu heb ik mijn XP legaal dus verwacht ook problemen met her-activeren, maar zoveel winst ga je niet halen met dual-channel support.

De A7V8X-X doet met een gekoelde northbridge ook gewoon 200FSB.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
BertV schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:30:
Ik heb hetzelfde moederbord... toevallig ook gedoopt met een halve liter water en overleefd :D

Nu heb ik mijn XP legaal dus verwacht ook problemen met her-activeren, maar zoveel winst ga je niet halen met dual-channel support.

De A7V8X-X doet met een gekoelde northbridge ook gewoon 200FSB.
Wat versta jij onder gekoeld? Want met mijn balkondeur open, tafelventilator voor mijn open kast, die op de rand van het balkon staat, Kan ik maximaal 199 FSB met mijn 2800+

Dit met een buitentemp van 3 graden. Ik vind het ook niet zo'n lekker moederbord, mijn vcore wijkt altijd af, 0,3 naar beneden, behalve op de lagere voltages.

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 21-12-2025
Kawaii schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:04:
[...]

Voor de nforce2 borden was dfi helemaal niet de "top" kwa overclocking hoor. Als je gewoon even rondneust op got vind je een aantal andere borden die ook prima OC'en.
Wel qua FSB en geheugensnelheid. Alleen je CPU overklokken ging iets minder door mosfets met wat minder vermogen dan op andere oc-mobo's.

Ik heb zelf iig erg goeie ervaringen met een DFI NFII Infinity.

[ Voor 11% gewijzigd door Aham brahmasmi op 06-12-2005 22:35 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:24
De kans lijkt me redelijk idd dat t 'gewoon't moederbord is. Alle symptonen duiden op defecte condensatoren......

Of t verstandig is om nu een nieuwe te kopen? Als je je huidige CPU wilt behouden, dan wel, als je al-dan-niet-op-termijn een snellere CPU wilt dan kun je zoals gezegd beter een nieuwer bordje nemen (nieuwere socket). Alleen in hoeverre je geheugen mee kan (ervanuitgaand dat je DDR hebt)... DDR266 dat houd een beetje op dan.

Je KAN ook, als t je financieel niet uitkomt om een totale upgrade uit te voeren en dat eigenlijk toch wilt, je moederbord zelf fixen. Soldeerbout (+enige ervaring) en een mailtje/belletje naar Asus doen wonderen. (als t dus de condensatoren zijn)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:17

sapphire

Die-hard pruts0r

hmm dit is apart nieuws aangezien ik sinds kort ook een a7v8x-x, maja voor 15€ :P

Ikzelf heb echt super ervaring emt een DFI nF2 bordje, geweldige dingen :)

Gabriël AM5

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 22:42
Ik heb 2 jaar lang een ASUS A7N8X-E Deluxe gehad, en nooit problemen mee gehad. Stbiel met overclocken, en snel. Zitten veel features op en bij. Persoonlijk één van de beste S-A bordjes die er zijn.
Heb op 225 FSB gelopen met corsair XMS geheugen. En zooals eerder gezegd was over de geluidskaart en netwerkpoort, heb ik niks van gemerkt bij die OC;)

[ Voor 28% gewijzigd door John767 op 06-12-2005 22:48 ]

• WillemJanJansen
Op zich kan de A7V8X-X toch nog wel wat, heb net de 202x12.5 gehaald, dus 202 FSB :)

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/8524/25285ks.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door WillemJanJansen op 06-12-2005 23:20 ]

• BertV

BertV

Handgemaakt

WillemJanJansen schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:33:
[...]

Wat versta jij onder gekoeld? Want met mijn balkondeur open, tafelventilator voor mijn open kast, die op de rand van het balkon staat, Kan ik maximaal 199 FSB met mijn 2800+

Dit met een buitentemp van 3 graden. Ik vind het ook niet zo'n lekker moederbord, mijn vcore wijkt altijd af, 0,3 naar beneden, behalve op de lagere voltages.
Er zit een ZM-GWB1 op. Dat maakt het verschil tussen een gloeiend heet standaard heatsinkje en 26-30 graden @ 200mhz.

Ik zie dat je 768 mb ram hebt. Het mobo ondersteund maar 1 reepje op PC3200. Misschien een idee om een DIMM van 1GB te kopen. Het verschil tussen PC2700 en PC3200 lijkt mij groter dan wel of geen dualchannel?

[ Voor 16% gewijzigd door BertV op 07-12-2005 10:05 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben juist er tevreden over de A7N8X-X.

Heb de NB koeler gewoon standaard gelaten en draai op 200MHz FSB, en dat zonder airlfow.

Kan gewoon hele uren CS:S spelen zonder enige problemen.

Als ik een ander socket A bordje zou moeten halen werd het toch echt de DFI.

• WillemJanJansen
BertV schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:07:
[...]

Er zit een ZM-GWB1 op. Dat maakt het verschil tussen een gloeiend heet standaard heatsinkje en 26-30 graden @ 200mhz.

Ik zie dat je 768 mb ram hebt. Het mobo ondersteund maar 1 reepje op PC3200. Misschien een idee om een DIMM van 1GB te kopen. Het verschil tussen PC2700 en PC3200 lijkt mij groter dan wel of geen dualchannel?
Doet het uitstekend hoor, op 12.5x200 kon ik zelfs San Andreas spelen :), wat het bordje officieel ondersteunt maakt me niet uit, het werkte :D Alle drie de reepjes liepen toch echt gewoon op 202 Mhz DDR dus 404. Ik heb er zelfs nog de Everest geheugentests mee gedaan, dat werkte prima. Op zich kan dit Moederbord het dus wel, alleen de voltages willen niet helemaal goed. Max 2.05 bij mij nu, waarvoor je het bij hardware monitor op Ignore moet zetten in de bios, anders doet het ding niks.

Mijn CPU was nog steeds de beperking op een FSB van 404, mét 3 geheugenreepjes.

Ik heb zo'n beetje hetzelfde systeem als de TS, alleen dan met een 2800+

[ Voor 4% gewijzigd door WillemJanJansen op 07-12-2005 16:48 ]

• BertV

BertV

Handgemaakt

WillemJanJansen schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:46:
[...]

Doet het uitstekend hoor, op 12.5x200 kon ik zelfs San Andreas spelen :), wat het bordje officieel ondersteunt maakt me niet uit, het werkte :D Alle drie de reepjes liepen toch echt gewoon op 202 Mhz DDR dus 404.
k, bedankt, ik heb nu gewoon twee dimmetjes draaien @ 200mhz, altijd voor waar aangenomen dat het niet kon. _/-\o_

• WillemJanJansen
BertV schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:10:
[...]

k, bedankt, ik heb nu gewoon twee dimmetjes draaien @ 200mhz, altijd voor waar aangenomen dat het niet kon. _/-\o_
Ik kan je niks beloven maar bij mij doet 'ie het gewoon goed. Er staat misschien 333 Mhz FSB op je doos maar daar kun je makkelijk 400 van maken. op 2500 MHz is mijn PC namelijk gewoon stabiel (Wel met een flinke voltage bonk (1,95 volt)

• BertV

BertV

Handgemaakt

WillemJanJansen schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:14:
[...]

Ik kan je niks beloven maar bij mij doet 'ie het gewoon goed. Er staat misschien 333 Mhz FSB op je doos maar daar kun je makkelijk 400 van maken. op 2500 MHz is mijn PC namelijk gewoon stabiel (Wel met een flinke voltage bonk (1,95 volt)
Hier stabiel 2500+ @ 3200+ (2200MHZ) stock voltage (1.65v) met twee reepjes(512+1024) PC3200 @ FSB400.

Weet niet waarom de TS, twijfelt aan de A7V8X-X... ;)

Verwijderd

Asus a7n8x-x is ook een aardig bordje, goedkoop en genoeg features.
Klokt hier met fsb 210 stabiel.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:18
Ik heb zelf de A7V880 vind het grote voordeel ervan 2 * dualchannel (draai op 4 * 256MB op het moment). Ding is superstabiel bij mij, maar ik clock dan ook niet over.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 23:42:
Asus a7n8x-x is ook een aardig bordje, goedkoop en genoeg features.
Klokt hier met fsb 210 stabiel.
Heb er hier 2 van in gebruik en 3 bij kennissen, leuke bordjes, echter géén dualchannel support.

• john_ven24
Nog iets trouwens misschien dat iemand het weet, als ik in het bios de fsb en multiplier verhoog blijft windows xp vrolijk zeggen dat m'n processor op 2,17 Ghz loopt, terwijl hij op 180 x 13.0 draait. Iemand met hetzelfde probleem?

SH|T Happens

• Thandor

Thandor

SilverStreak

2,17GHz of 2,07GHz ?
In dat laatste geval zou ik kunnen concluderen dat jouw processor multiplier locked is mits het gaat om een AMD Athlon XP 2600+ 'Barton' (Wat je niet vermeldt, er zijn 3 versies van de AMD Athlon XP 2600+).

Controleer dus hoe alles ingesteld staat en wat de klokfrequentie uiteindelijk is. Grote kans dat je namelijk geen multiplier van 13x kunt gaan draaien, tenzij je een AMD Athlon XP 2600+ 'Thoroughbred' met een 133MHz (DDR266) FSB hebt.

CPU-Z is een goed programma om waardes te controleren in Windows :)

• john_ven24
Thandor schreef op maandag 12 december 2005 @ 11:45:
2,17GHz of 2,07GHz ?
In dat laatste geval zou ik kunnen concluderen dat jouw processor multiplier locked is mits het gaat om een AMD Athlon XP 2600+ 'Barton' (Wat je niet vermeldt, er zijn 3 versies van de AMD Athlon XP 2600+).

Controleer dus hoe alles ingesteld staat en wat de klokfrequentie uiteindelijk is. Grote kans dat je namelijk geen multiplier van 13x kunt gaan draaien, tenzij je een AMD Athlon XP 2600+ 'Thoroughbred' met een 133MHz (DDR266) FSB hebt.

CPU-Z is een goed programma om waardes te controleren in Windows :)
Waarschijnlijk de 2600+ 333mhz thoroughbred (zit een koeler bovenop), ik haal 13 net, bij 13.5 boot ie niet meer, dus denk ik dat ie locked is op 13.0. Hij geeft nu aan dat ie 2,17 is, ik zal het straks thuis eens controleren met cpu-z. Standaard loopt ie 2,07 maar hij is overclocked boven 2,17 maar windows laat 'm niet hoger zien

SH|T Happens

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Ik kan je nu al verklappen dat de processor niet locked is op 13x :z
De AMD Athlon XP 2600+ 'Barton' heeft een MP van 11,5x
De AMD Athlon XP 2600+ 'Thoroughbred' (133MHz FSB) heeft een MP van 16x
De AMD Athlon XP 2600+ 'Thoroughbred' (166MHz FSB) heeft een MP van 12,5x

Standaard 2,07GHz is waarschijnlijk 2083MHz, ofwel een AMD Athlon XP 2600+ 'Thoroughbred' (166MHz FSB). De MP is in dat geval 12,5x en waarschijnlijk krijg je deze niet zonder modificaties op 13x.
(Mocht je toch 13x in kunnen stellen, grote kans dat dit uitkomt op 12,5x, op 5x of op een niet-bootend systeem).

• john_ven24
CPU-Z geeft aan dat het inderdaad een thoroughbred 2600+ 166 mhz is, en dat ie op 13x166 draait, terwijl ik 'm in bios ingesteld heb op 13 x 180, iemand enig idee hoe dat kan?

[ Voor 3% gewijzigd door john_ven24 op 13-12-2005 08:36 ]

SH|T Happens

• Thandor

Thandor

SilverStreak

13x166 is geen AMD Athlon XP 2600+ 'Thoroughbred B' 166MHz (DDR333) FSB. Deze processor heeft namelijk een MP van 12,5x. Mogelijk is het wel zo dat jouw moederbord op 13x ingesteld staat en 12,5x als multiplier instelt.

Bekijk dus even wat de instellingen zijn en wat de uiteindelijke klokfrequentie is :)

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Ik moet zeggen dat ik ook niet zo tevreden ben over het zelfde mobo, bij liep hij op sommige momenten gewoon vast. Dit alles @ A7V8X-X, Athlon 1800 + en 768 mb ram (alles draaiend @ stock), en tevens gaf mijn mobo altijd het ntldr not detected probleem (zelfs op gloednieuwe instalaties van windows). Waardoor ik altijd de windows cd in de speler moest laten zitten met opstarten :| .

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

• john_ven24
Thandor schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 10:16:
13x166 is geen AMD Athlon XP 2600+ 'Thoroughbred B' 166MHz (DDR266) FSB. Deze processor heeft namelijk een MP van 12,5x. Mogelijk is het wel zo dat jouw moederbord op 13x ingesteld staat en 12,5x als multiplier instelt.

Bekijk dus even wat de instellingen zijn en wat de uiteindelijke klokfrequentie is :)
Op 12,5x166 en 12,5x180 geeft ie 2,07 aan, op 13x166 en 13x180 geeft ie 2,17 aan, wanneer ik de frontside bus verhoog staat dit wel zo in bios ingesteld maar niet in windows of cpu-z. Vreemd he?

SH|T Happens

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Vreemd dat de FSB hoger zetten geen effect heeft en dat je toch een multiplier van boven de 12,5x kunt selecteren. Dit duidt aan op een unlockte processor en een BIOS welke het toelaat om 13x of hoger te selecteren wanneer men een CPU heeft met een lagere default multiplier :o

• Heb je geen jumpers op het moederbord om een FSB in te stellen ?
• Wat als je FSB Spread Spectrum uitzet ?
• Probeer, indien mogelijk, andere FSB gerelateerde FSB instellingen.

De search kan misschien ook uitkomst bieden. Ik heb vrijwel geen ervaring met dit bord, laat staan met het overclocken ervan. Specifieke antwoorden m.b.t. dit bord kan ik dus niet geven ;)

• john_ven24
Thandor schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:13:
Vreemd dat de FSB hoger zetten geen effect heeft en dat je toch een multiplier van boven de 12,5x kunt selecteren. Dit duidt aan op een unlockte processor en een BIOS welke het toelaat om 13x of hoger te selecteren wanneer men een CPU heeft met een lagere default multiplier :o

• Heb je geen jumpers op het moederbord om een FSB in te stellen ?
• Wat als je FSB Spread Spectrum uitzet ?
• Probeer, indien mogelijk, andere FSB gerelateerde FSB instellingen.

De search kan misschien ook uitkomst bieden. Ik heb vrijwel geen ervaring met dit bord, laat staan met het overclocken ervan. Specifieke antwoorden m.b.t. dit bord kan ik dus niet geven ;)
Er zitten geen jumpers voor de FSB, instellen hiervan gebeurdt in het bios, de optie FSB Spread spectrum zit er niet op, en wat overigens wel lukt is 14x166, deze heb ik tot nu toe gehaald, dus waarschijnlijk is mijn processor niet gelocket, helemaal niemand met hetzelfde probleem? :/

SH|T Happens

• john_ven24
Ah 15x166 haalt ie niet, misschien vcore 1,85 te laag?

SH|T Happens

Pagina: 1