Toon posts:

[3dsMax7] 3dsMax al erg traag bij weinig poly's / objecten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Misschien een beetje gek dat ik het hier vraag, maar twijfel of het nou pc problemen zijn of dat et met 3dsMax te maken heeft

Ik teken al een tijd met 3dsMax7 zonder problemen op deze pc ( ruim half jaar nu ), maar sinds een weekje of 2 / 3 heeft die bij 1000 / 2000 poly's al moeite om een beetje door een view poort te navigeren. Nou vraag ik me af of iemand hiermee bekend is,

Ik kan namelijk niet echt een rede bedenken waardoor het zou kunnen. Ik tekende rustig zonder problemen tekeningen met 50.000 poly's of meer. En heb ook niks veranderd te laatste tijd.

Geheugen staat op het moment op 600 mb met 1 gb intern. Me proc schiet eigenlijk telkens in de stress als ik een beetje rond navigeer :S

Iemand een ideetje wat et zou kunnen zijn??

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 16:42

Acid_Burn

uhuh

Staan je viewports per ongeluk op software rendering? Of heb je antialiased wireframes aanstaan?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
nope, hij staat gewoon op wireframe en bij renderoptions staat ook niks raars, Shade selected Faces en Use Selection Brackets.

Volgens mij weet ik het al, keek net ff het .max bestand na van de tekening waar ik nu mee bezig ben, grote 4 mb > fragmenten 212 8)7 . Tja dat zijn er natuurlijk ruim 200 teveel. Denk dat ik eerst maar eerst ff ga defrage. als het dan nog niet goed is horen jullie het wel. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 21:49 ]

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:46:
nope, hij staat gewoon op wireframe en bij renderoptions staat ook niks raars, Shade selected Faces en Use Selection Brackets.

Volgens mij weet ik het al, keek net ff het .max bestand na van de tekening waar ik nu mee bezig ben, grote 4 mb > fragmenten 212 8)7 . Tja dat zijn er natuurlijk ruim 200 teveel. Denk dat ik eerst maar eerst ff ga defrage. als het dan nog niet goed is horen jullie het wel. ;)
Succes :)

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
dankje, Et was dus idd dat ik gewoon even moest defraggen. :X

Beetje stom dat ik daar niet eerder aandacht, maarja probleempjje is opgelost, en ik kan weer rustig verder tekenen

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Overigens was het niet direct de oplossing die ik aan zou dragen, ik zou het inderdaad eerder in de config van 3dsMax gaan zoeken, zoals Acid_Burn.
offtopic:
w00d == Woodster?
(of gewoon een gevalletje gespleten persoonlijkheid ;)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
Overigens was het niet direct de oplossing die ik aan zou dragen, ik zou het inderdaad eerder in de config van 3dsMax gaan zoeken, zoals Acid_Burn.
Tja ik verwachte het ook niet echt dat het daaraan lag, drm vroeg ik het hier ook maar.

w00d == Woodster? Ehh jep, 1 en al de zelfde persoon.

Op me school schrijf logde die nog in onder me oude account.
Pagina: 1