Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb een Creative Muvo TX SE gekocht, en geheel toevallig mijn vriendin ook. Allebei hebben we exact dezelfde versie, een zwarte 1Gb.

Het rare is nu dat het volume van mijn speler veel hoger komt dan die van mijn vriendin. Het volume gaat bij mij tot level 40, terwijl die van mijn vriendin ergens bij 30 blijft steken (ik weet het niet meer precies).

Hoe kan dit, en belangrijker: hoe krijg ik die andere ook op 40? Ik kan nergens iets vinden over een volume beperking o.i.d. in de handleiding of op creative.com

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Amerikaanse firmware versies hebben gewoonlijk de volumebeperking niet of deze ligt in ieder geval een stuk hoger.

Je moet je natuurlijk afvragen of je je gehoor het hoge volume wel wil aandoen :?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
^^ Dat is waar, maar betekent dat ook dat het volume niet naar 40 kan? Volgens mij was het zo dat de mp3speler met de beperking gewoon minder output geeft dan eentje die de beperking niet heeft, dus niet dat het bij een bepaalde waarde gewoon "ophoudt" (correct me if I'm wrong)

• mrwolf
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:16:
Je moet je natuurlijk afvragen of je je gehoor het hoge volume wel wil aandoen :?
Dat is waar, maar het gaat me ook een beetje om het principe. Ze komen beide wel bij verschillende winkels vandaan, maar het blijft vreemd...

Ik kan overig geen firmware vinden die iets over volumebeperking zegt. Ik zal eens kijken of ik een Amerikaanse versie kan vinden

edit: zowel via de Amerikaanse Creative site als de NL-versie kom ik dezelfde firmware versie tegen

[ Voor 27% gewijzigd door mrwolf op 06-12-2005 20:30 ]

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Geeen idee, hij kan het allesinds proberen. Er is nog niet zolang geleden een nieuwe firmware uitgekomen.

• RoD
  • Niet online

RoD

ehuurman schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:26:
[...]

Dat is waar, maar het gaat me ook een beetje om het principe. Ze komen beide wel bij verschillende winkels vandaan, maar het blijft vreemd...

Ik kan overig geen firmware vinden die iets over volumebeperking zegt. Ik zal eens kijken of ik een Amerikaanse versie kan vinden
Misschien Creative gewoon ns mailen met de vraag waarom je em niet op 40 kunt zetten? :)

• Teun_2
· Why is the volume low on my Zen?

One possible reason for low volume is the European firmware version. To comply with EU regulations the volume from the headphone jack has been reduced. To check if you have the European firmware look for an "e" at the end of the firmware version (Settings > About).

To override this download the International firmware for your player from Nomadworld.com. If the International version is a later version than the current version on your player then you can follow the instructions included with the firmware version to install it. If it's the same version as the one you have currently chances are you won't be able to apply it, and you will need to use the Reload OS command. Follow the instructions about accessing the maintenance menu above in the FAQ to Reload the OS.
Bron

• mrwolf
  • Niet online
Ja, dat kan ook, hopelijk heb ik tegen kerst antwoord :P

edit: dit was een reactie op een berichtje hoger

@Zoutvat: super, ik ga het proberen!

[ Voor 46% gewijzigd door mrwolf op 06-12-2005 20:31 ]

• Teun_2
Idd, creative reageert niet erg snel...... (understatement)

Overigens heb je de TXfirmaware nodig. Die is dezelfde als die voor de SE

Edit: topic gaat lekker, np :)

[ Voor 12% gewijzigd door Teun_2 op 06-12-2005 20:32 ]

• mrwolf
  • Niet online
Dat kun je wel stellen, er komen sneller antwoorden dan dat ik een comment of edit kan doen _/-\o_

Verwijderd

Hmm best raar. ik heb hem vandaag ook gekocht en die van mij kan gewoon tot 40

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 21:30 ]

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

25 is me max :'(

ga toch maar eens bekijken of ik andere firmware erop kan zetten B) >:)

Kan dit gewoon veilig? Geen zin dat strax me mp3 kapot is omdat de udate niet betrouwbaar was. Is me al eens overkomen. :'( O-)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• RoD
  • Niet online

RoD

De firmware is bedoelt voor hetzelfde apparaat, het zou dus gewoon moeten werken. Er bestaat natuurlijk altijd de kans dat je je speler verneukt, maar het lijkt mij dat die kans niet erg groot is.

• Teun_2
En dat valt onder garantie.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het verkeerdelijk flashen met firmware die niet voor jouw apparaat bedoelt is valt niet onder garantie. Ook niet als je hem flasht met firmware voor hetzelfde apparaat maar een andere versie (Amerikaanse ipv Europese versie).
Pagina: 1