X800Pro ViVo kapot door game?

Pagina: 1
Acties:

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:41

Quakie

quakelen

Topicstarter
Hi all,

Ik heb ongeveer een jaar lang een Sapphire X800Pro Vivo @ XTPE (minus 20mhz for safety) draaien en nooit problemen ondervonden tot onlangs:

Ik installeerde de demo van NFS MW en toen ik een potje wilde gaan scheuren kreeg ik allemaal groene blokjes en strepen in me beeld. Voordat de pc hing heb ik reset gedrukt, maar helaas.
bij de opstartscherm rode stippen in me beeld en dit gaat door tot windows...
Kan een game me kaart verzieken? Alle games draaiden goed en hoge temps waren niet aan de orde. GPU was stressed in de 45 a 50graden met een zalman koeler... zelfde geldt ook voor CPU.

Eerste waar ik aan dacht was me 4 unlockte pipelines.... ben als een idioot bezig geweest om een x800pro vivo bios erin te krijgen.... ook heb ik diverse andere XTs en XT PE biossen geprobeerd maar geen geluk. Zelfs me originele koeler erop met fan op 100%
Op dit moment zit er een weer een Sapphire X800Pro ViVo bios in (slechter beeld dan oude bios trouwens).. Echter geeft Ray Adams Ati tool nog steeds aan 16pipelines..

Iemand een idee om deze weer naar 12 te krijgen? Heb ik kans dat ik hiermee me kaart redt? Of kan ik hem al tegen me behang spijkeren?

Iemand anders een idee hoe dit komt? En beter gezegd.. hoe kom ik ervan af?
Het is nl een AGP kaartje die ik via een goede vriend heb gekregen en ik ben niet in de gelegenheid om weer vele euro's uit te geven aan een nieuwe kaart (Verhuizing). Ook vind ik het zonde om nu 300eur neer te tellen voor een AGP kaart om dezelfde prestaties te hebben terwijl PCI-E al het roer overgenomen heeft.

Ik teken nergens meer voor

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik zal je uit 1 droom helpen. Een videokaart kan niet kapot gaan door een spel. Software en hardware staan te ver van elkaar af om een dergelijk resultaat tot gevolg te hebben.

Verwijderd

Dat lijkt op een geheugen probleem.
Vermoedelijk door de hogere snelheden, wat zich openbaart door NfS MW.

Het is niet zo, dat die game je kaart kan mollen, maar hij zal vermoedelijk al op het randje gezeten hebben.

• Quakie

Quakie

quakelen

Topicstarter
Dat is mooi dan zou het opgelost kunnen worden..maarja toch vreemd dat het al bij het booten fout gaat...is het niet iets softwarematigs.

Extra info:

Ook in een andere pc heb ik hetzelfde rode spikkels beeld.

• Quakie

Quakie

quakelen

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:08:
Dat lijkt op een geheugen probleem.
Vermoedelijk door de hogere snelheden, wat zich openbaart door NfS MW.

Het is niet zo, dat die game je kaart kan mollen, maar hij zal vermoedelijk al op het randje gezeten hebben.
Heb de kaart toendertijd uren laten testen en een extra 20Mhz teruggeklokt om zeker te zijn....
Zou het raar vinden dat ie precies weer op een EA game (sorry geen flame, maar is niet eerste keer dat iets kapot gaat op EA software) terwijl ik diverse andere zwaardere games heb draaien zoals FEAR en Q4.

Ook draait ie nu op PRO snelheden en het beeld is erger dan oude bios....
Tevens onderclock helpt niet.

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Zou een van de pipelines of pixelshaders misschien beschadigt kunnen zijn. Een die misschien vanuit de fabriek al zwakker was en nog net door de tests is gekomen?

Verwijderd

Quakie schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:11:
[...]

Heb de kaart toendertijd uren laten testen en een extra 20Mhz teruggeklokt om zeker te zijn....
Zou het raar vinden dat ie precies weer op een EA game (sorry geen flame, maar is niet eerste keer dat iets kapot gaat op EA software) terwijl ik diverse andere zwaardere games heb draaien zoals FEAR en Q4.

Ook draait ie nu op PRO snelheden en het beeld is erger dan oude bios....
Tevens onderclock helpt niet.
Je kunt klagen wat je wil, maar als je je kaart gaat overklokken of uitgeschakelde pipelines gaat inschakelen, weet je dat je een bepaald risico loopt.
Je draait buiten specs en dat gaat ten koste van de levensduur.
Als je geheugen eenmaal kapot is of fouten bevat is er in geen enkele resolutie iets aan te doen.

Misschien kun je de kaart nog een stuk onderklokken om nog wat fatsoenlijk beeld te krijgen maar ik geef je weinig kans :/
Bram77 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:17:
Zou een van de pipelines of pixelshaders misschien beschadigt kunnen zijn. Een die misschien vanuit de fabriek al zwakker was en nog net door de tests is gekomen?
De symptomen duiden op het geheugen en niet op pipelines of pixelshaders.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 20:20 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Overgeklokte videokaarten willen na verloop van tijd nog wel eens stuk gaan, vaak is idd een pixelpipeline of een geheugenchip de zwakste schakel. Pech dat dat net bij NFSMW gebeurt, maar het spel kan daar niets aan doen.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Quakie

Quakie

quakelen

Topicstarter
Bram77 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:17:
dacht ik ook en zoek nu een manier om 12 ipv 16pipelines te hebben...

• Quakie

Quakie

quakelen

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:19:
[...]

Je kunt klagen wat je wil, maar als je je kaart gaat overklokken of uitgeschakelde pipelines gaat inschakelen, weet je dat je een bepaald risico loopt.
Je draait buiten specs en dat gaat ten koste van de levensduur.
Als je geheugen eenmaal kapot is of fouten bevat is er in geen enkele resolutie iets aan te doen.

Misschien kun je de kaart nog een stuk onderklokken om nog wat fatsoenlijk beeld te krijgen maar ik geef je weinig kans :/

[...]

De symptomen duiden op het geheugen en niet op pipelines of pixelshaders.
Klagen? Noem je dit al klagen? Noem het gewoon een discussie voeren maar goed...

Ja weet dat ik risco liep maar gebaseerd om layout van kaart nemen we de gok.

Nee onderclocken helpt ook niet.. al gedaan.... me hoop is op de 12 pipelines gevestigd ook al zijn symptonen er niet naar.

Pagina: 1