Toon posts:

GameCube aansluiten op Computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn GameCube aangesloten via de scart ingang van mijn tvkaart op mijn computer. Nu zit ik met het probleem dat ik ook wil spelen, maar met welk programma moet ik dat doen?

Alvast bedankt :+

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Met het programma van je TVkaart.

Graag gedaan :+

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Heb je geen cdtje met software van je tv kaart meegekregen , daar zit meestal een programma bij waarmee je de input van je kaart kan bekijken.

Potjan.... Aap was net eerder

[ Voor 11% gewijzigd door Flapp op 06-12-2005 20:02 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Er zat helaas geen software bij, ik heb in ieder geval een Hauppauge WinTV 500MCE Dual tuner bulk. Dus vandaar, is er geen ander programma, behalve wintv want die doet het niet.

• Dutchie!

Dutchie!

....

Heb je dan al ge-googlt met die gegevens? ben je al op de website geweest van je TVkaart? daar moet vast wel iets overstaan hoe je het kan gebruiken.

2sec. werk http://www.hauppauge.com/pages/support/support_mce.html

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen ander programma, want als ik WinTV dan opstart staat er:

Win TV initialization Error! A required component (hcwChan.dll) is missing.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Aap schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:02:
Met het programma van je TVkaart.

Graag gedaan :+
Hey Aap, ik zoek ook zo'n progie, voor mijn xbox op mijn vivo van mijn ati, maar ik kan niks zien :S

Verwijderd

Wilde alleen 1 ding vermelden. Het ziet er niet uit !!

Probeer het al niet eens :p

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:23

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ik heb het ook gedaan met mijn pinnacle pctv pro. Het speelt maar dat is het enige wat erovergezegd kan worden. Als je een tv in de buurt hebt waar je hem direct op kan aansluiten doe het dan. Ik kan het zlef niet want ik heb wel ruimte voor een 17 inch monitor maar niet voor een tv op mijn kamertje

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:23

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

bij pinnacle sluit je hem gewoon in de daarvoorbestemde aansluiting. ik hem hem toen in pinnacle op composite gezet en ik kon spelen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Dutchie!

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:41:
Is er geen ander programma, want als ik WinTV dan opstart staat er:

Win TV initialization Error! A required component (hcwChan.dll) is missing.
Uninstall het eens en doe eens nieuwe install van WinTV ofzo... of zoek op google, wat een hcwChan.dll is en waar het bij zit.... misschien heb je gewoon een ander probleem op je pc.
FiXeR.nl schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:45:
[...]

Hey Aap, ik zoek ook zo'n progie, voor mijn xbox op mijn vivo van mijn ati, maar ik kan niks zien :S
Leuk dat je zoekt :) ik zoek het niet... en was niet van plan om (ook) voor jou te gaan zoeken. Op Tweakers, zou jij toch moeten weten, word er toch verwacht dat je eerst zelf goed zoekt e.d.

Want ik heb nog nooit een xbox op een vivo aangesloten 8)7 helaas... heb je al gekeken op xbox.nl en daar op die forums? is het vast al een keer gestelt zoiets...

Verwijderd

probeer eens media player classic.
file>open device
selecteer je tv-kaart
als het goed is kan je dan via de capture sidebar in view je video-in kiezen en zo spelen.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik kan je zeer aanraden om een programma als Dscaler te gebruiken, het is een zeer goed programma met zeer veel opties om het beeld te verbeteren, vooral de deinterlace is erg goed, al hebben de drivers van hauppauge dat tegenwoordig al ingebouwd.

Of je kaart ondersteund wordt is nog maar de vraag, met mijn hauppauge kaart van 6 jaar oud werkt het prima.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik kan dscaler daarvoor helemaal aanraden.
Het voordeel van dscaler is dat het ook andere signalen dan PAL50 kan weergeven. De software van de tvkaart die ik voor hetzelfde gebruikte, Pinnacle PCTV, kon PAL60 signalen niet weergeven en daarmee ook sommige Gamecube spellen niet.
Met dscaler was het opgelost :)
Overigens ook via composite. Beeld in de tv-kaart, geluid in de speakeringangen van m'n monitor of rechtreeks op m'n 2.1 setje en ik kon spelen :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt :) Duizend maal dank! _/-\o_

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02 07:42
En ziet het er een beetje uit of valt dat tegen?

En hoeveel kost zo'n tv-kaart ongeveer met een scart ingang?

Bedankt alvast :)
Pagina: 1