Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ik werk als webdesigner/webdeveloper in een klein bedrijfje en ik wil graag een Adobe Certified Expert-diploma gaan halen. Dit kost (zover ik begrepen heb) alleen 150 dollar voor het examen. Nu wil ik graag mijn baas deze certficering laten betalen, alleen ben ik bang dat ik hem niet over kan halen omdat argumenten bedenken niet mijn beste kant is. Ik kan maar twee argumenten bedenken en ik denk niet dat dat voldoende zal zijn om hem er van te overtuigen dit voor me te betalen:

- Beter personeel door scholing (hoewel dit minimaal is, want het is geen cursus, maar een certficaat)
- Mijn baas kan er reclame mee maken dat ze "Adobe gecertificeerd" personeel in dienst hebben.

Welke argumenten zouden nog meer sterk zijn als ik met hem ga praten?

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 17:12
je baas zal graag willen betalen als jij kunt aantonen dat het nuttig is voor zijn onderneming. Als die cursus ook jouw positie in het bedrijf verbetert, lijkt 't me geen probleem. Als de onderneming er niets aan heeft, dan is het logisch dat je baas niet betaalt.

Hier kan je zelf dus je argumenten aan vastplakken. En ik zou die kosten maar eens goed uitzoeken. Want ik zie je al aankomen 'ehh zover ik heb begrepen 150 dollar'. Dat werkt niet echt...

Tot slot: als je 150 dollar voor een certificaat betaalt waar geen cursus aan vastzit, print dan zelf een certificaat uit en steek die 150 dollar ergens anders in. Anders heb je er echt niets aan.

Homo sapiens non urinat in ventum

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 18:34

Robtimus

me Robtimus no like you

Jan Smit schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:01:
Tot slot: als je 150 dollar voor een certificaat betaalt waar geen cursus aan vastzit, print dan zelf een certificaat uit en steek die 150 dollar ergens anders in. Anders heb je er echt niets aan.
Dan ken je de Java certificering nog niet.
Ok, je kan een cursus volgen en dan het examen (iets meer dan €150) maken, maar als je zelf voldoende ervaring + de juiste boeken hebt is die hele cursus niet nodig. Dan is die cursus (€2000) toch wel zonde van het geld.

En geloof me, een Sun Java Certified Programmer certificaat staat erg netjes op je CV.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Wat zijn de mogelijkheden binnen het bedrijf? Mag je al bepaalde opleidingen die passen binnen het bedrijfsprofiel?
Bij grote bedrijven is dat vaak het geval dat je kunt kiezen uit een heel scala, en daarnaast kun je nog verzoeken opsturen welke (relevante) opleiding je wilt volgen. Zegt je CAO daar misschien niets over.

Als je voor een klein bedrijf werkt, enkele medewerkers, stap je gewoon op de directeur af en vraag je het toch gewoon.

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

IceManX schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:33:
[...]
Dan ken je de Java certificering nog niet.
Ok, je kan een cursus volgen en dan het examen (iets meer dan €150) maken, maar als je zelf voldoende ervaring + de juiste boeken hebt is die hele cursus niet nodig. Dan is die cursus (€2000) toch wel zonde van het geld.

En geloof me, een Sun Java Certified Programmer certificaat staat erg netjes op je CV.
Op je CV staat het zeker netjes ja, maar ik denk dat het meer gaat om de toegevoegde waarde voor zijn werkgever. Ik bedoel, als hij nu die kennis al heeft, wat heeft het bedrijf er dan verder aan om er een stempeltje op te zetten in de vorm van een certificaat?

Melden dat hij door Adobe certificeerd personeel in dienst heeft zal denk ik weinig uit maken met het binnen halen van nieuwe klanten. De klant zal zich misschien iets beter voelen, maar uiteindelijk zal je in dat vakgebied moeten komen met een portfolio. Je moet laten zien wat je kunt en als je kunnen niet meer wordt door dat certificaat, de kennis heb je immers al in huis, zal dat het bedrijf niet zoveel uitmaken.

Daarnaast de vraag, is het bedrijf waar je werkt een vormgeef/design bedrijf of werk je als webguru bij bedrijf om hun eigen site(s) te onderhouden?

thunderstruck

Verwijderd

Ik zie het voordeel voor je werkgever ook niet zo. Voor zover ik uit je post op kan maken, ben je niet van plan een cursus te volgen, maar wil je slechts je ervaring formeel registreren door het behalen van een certificaat. Dat lijkt me geen slecht plan voor jezelf (hoewel ik niet weet in hoeverre dit certificaat iets voorstelt), maar je werkgever heeft er helemaal niets aan. Sterker nog, omdat je marktwaarde omhoog gaat met dit certificaat kost het hem alleen maar geld. De enige reden voor hem om dit te betalen zou zijn als vriendendienst of wellicht als belastingaftrekpost.

Als je wil dat je baas meebetaalt aan je ontwikkeling, ga dan een cursus doen waar je iets van leert. Als je op die manier je relevante werkkennis kan verhogen, zal je baas een stuk meer geneigd zijn om mee te betalen. Die 150 euro kan je beter uit eigen zak betalen als je denkt dat dat het waard is.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Chandler schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:03:
[...]

Op je CV staat het zeker netjes ja, maar ik denk dat het meer gaat om de toegevoegde waarde voor zijn werkgever. Ik bedoel, als hij nu die kennis al heeft, wat heeft het bedrijf er dan verder aan om er een stempeltje op te zetten in de vorm van een certificaat?
Ook voor de werkgever heeft zo'n certificaat wel degelijk toegevoegde waarde.

1) Er zijn klanten waar je zonder certificaat niet eens binnen komt.
2) Omdat je bij een certificaat toch net iets meer vraagt dan dat je als kennis al hebt in de praktijk (bij bijvoorbeeld SCJP: wanneer je bijvoorbeeld 2 jaar Java programmeert ken je Java waarschijnlijk wel vrij goed, en zou je verwachten dat je genoeg kennis hebt om dat certificaat zonder te leren te halen, in de praktijk ligt dat toch iets anders); dus hoewel je verwacht dat je de kennis al wel hebt, zul je er toch wel het een en ander van leren.

Wanneer het puur om die 150 euro zou gaan, dan zou ik persoonlijk wanneer er geen regeling voor is het gewoon vragen, en bij een nee het gewoon zelf betalen. Die 150 euro staat waarschijnlijk in geen verhouding met tot de tijd die je het gaat kosten om het certificaat te halen.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het klinkt misschien wat naief en decadent, maar we hebben het slechts over 150 euro. Te weinig voor jezelf of je werkgever de kop te kosten. Kortom, vraag het gewoon en als hij of zij niet wil betalen dan doe je dat toch zelf. Nu heb ik makkelijk praten, want ik zou het gewoon uit naam van de onderneming aanvragen en mijn werkgever lacht alleen al om het bedrag.

Misschien is het verstandiger te kijken welke cursussen je wilt doen. Nu krijg je bevestiging van iets dat je al weet, in plaats dat je iets nieuws leert. Een beetje werkgever wil wel betalen wanneer de onderneming iets aan je opleiding heeft.
Pagina: 1