Beste mede techneuten,
Ik heb reeds een pc gebouwd die voor zover ik weet goed moet werken.
Het tegendeel is echter het geval.
Systeem:
MSI K8MM-V
AMD Sempron 64 3000+
merkloos 512MB (in bank 1)
2x HDD (Maxtor40gb en Seagate40gb)
CD-rom 42x
CD/DVD-RW Lite-on
Aopen kast QF50A (Zwart) incl. bijgeleverde 300Watt voeding, schijnt redelijke voeding te zijn (volgens winkelier)
De 12V1 is 8.0A en de 12V2 is 14.0A.
Had eerst langzame start tussen bios scherm en windows laad scherm, dit is reeds verholpen door één half rotte HDD te verwijderen.
Nu nog last van keer op keer dataverlies in windows waardoor deze niet meer start.
Heb al van alles geprobeerd, namelijk:
Geheugen getest en bleek dat het geheugen rot was, dus vervangen maar nogsteeds fouten.
HDD er uit gegooit(Seagate) aangezien deze al half rot was.
HDD gestest met programma van maxtor, fouten gevonden en kunnen repareren.
Bois update gedaan om 64bit processor te ondersteunen maar las dat dit niet nodig was omdat ik met 32bit windows natuurlijk geen 64bit gebruik dus hoeft het mobo hier ook niks over te weten.
Al zeker 4x windows opnieuw geinstalleerd.
Ik weet eigenlijk niet goed meer wat ik moet doen.
Ik heb tehoren gekregen dat de voeding waarschijnlijk te zwak is maar op de tweakers.net site staat een systeem aangeraden met hogere spec met deze zelfde kast en voeding, ook de winkel (euromaxi) zegt mij dat dit eigenlijk niet aan de voeking kan liggen.
Deze laatste keer duurde het wel een stuk langer voor er fouten kwamen als toen het geheugen rot was.
Mijn laatste ideën zijn:
HDD en CD spelers op andere 2e voeding aansluiten maar weet niet of dit zondermeer kan.
Andere HDD proberen, ben alleen bang hier ook fouten op te krijgen.
Weer een rot geheugen??? Heb het wel getest(memtest86) maar na 8 run's geen fouten(bij vorige na 6 run's fouten), wellicht moet ik langer testen?
PC start nu goed op tot en met het laad scherm van windows maar gaat gelijk herstarten wanneer hier welkom scherm geladen zou moeten worden.
Dacht dat dit aan de hardware moest liggen dus van daar op dit forum..
hoop dat iemand mij kan helpen!! wor gek hierow
Ik heb reeds een pc gebouwd die voor zover ik weet goed moet werken.
Het tegendeel is echter het geval.
Systeem:
MSI K8MM-V
AMD Sempron 64 3000+
merkloos 512MB (in bank 1)
2x HDD (Maxtor40gb en Seagate40gb)
CD-rom 42x
CD/DVD-RW Lite-on
Aopen kast QF50A (Zwart) incl. bijgeleverde 300Watt voeding, schijnt redelijke voeding te zijn (volgens winkelier)
De 12V1 is 8.0A en de 12V2 is 14.0A.
Had eerst langzame start tussen bios scherm en windows laad scherm, dit is reeds verholpen door één half rotte HDD te verwijderen.
Nu nog last van keer op keer dataverlies in windows waardoor deze niet meer start.
Heb al van alles geprobeerd, namelijk:
Geheugen getest en bleek dat het geheugen rot was, dus vervangen maar nogsteeds fouten.
HDD er uit gegooit(Seagate) aangezien deze al half rot was.
HDD gestest met programma van maxtor, fouten gevonden en kunnen repareren.
Bois update gedaan om 64bit processor te ondersteunen maar las dat dit niet nodig was omdat ik met 32bit windows natuurlijk geen 64bit gebruik dus hoeft het mobo hier ook niks over te weten.
Al zeker 4x windows opnieuw geinstalleerd.
Ik weet eigenlijk niet goed meer wat ik moet doen.
Ik heb tehoren gekregen dat de voeding waarschijnlijk te zwak is maar op de tweakers.net site staat een systeem aangeraden met hogere spec met deze zelfde kast en voeding, ook de winkel (euromaxi) zegt mij dat dit eigenlijk niet aan de voeking kan liggen.
Deze laatste keer duurde het wel een stuk langer voor er fouten kwamen als toen het geheugen rot was.
Mijn laatste ideën zijn:
HDD en CD spelers op andere 2e voeding aansluiten maar weet niet of dit zondermeer kan.
Andere HDD proberen, ben alleen bang hier ook fouten op te krijgen.
Weer een rot geheugen??? Heb het wel getest(memtest86) maar na 8 run's geen fouten(bij vorige na 6 run's fouten), wellicht moet ik langer testen?
PC start nu goed op tot en met het laad scherm van windows maar gaat gelijk herstarten wanneer hier welkom scherm geladen zou moeten worden.
Dacht dat dit aan de hardware moest liggen dus van daar op dit forum..
hoop dat iemand mij kan helpen!! wor gek hierow
[ Voor 4% gewijzigd door rpd op 06-12-2005 19:57 ]
Hobby'en was geen hobby'en als alles altijd goed en makkelijk ging...