[XP] Beperkt virtueel geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb sinds kort een netwerk gemaakt tussen 1pc en een laptop.
Alles werkt naar behoren. Ik krijg alleen sindskort op de pc en de laptop een melding na het inloggen:

Beperkt virtueel geheugen

Opent het onderdeel systeem in het configuratiescherm, klik op het tabblad geavanceerd. Ga naar
prestratie en klik op instellingen. Klik op wijzigen. Kies het tabblad geavanceerd en klik op aangepaste grootte. Geef een begin grootte en en maximale grootte voor het wisselbestand op.

Voorheen had ik dit probleem niet en ik kan mij ook niks bedenken waardoor het probleem ontstaan is. Uit de melding begrijp ik dat ik de waarde opnieuw moet instellen. Maar welke waarden zijn dit en hoe is dit gekomen?

Verwijderd

Dat staat toch precies in de foutmelding? Ga naar die setting en kijk even wat er ingesteld staat en pas dat aan.

Bovendien is dit meer een probleem voor WOS: move NT > WOS

• V525
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:23:
Dat staat toch precies in de foutmelding? Ga naar die setting en kijk even wat er ingesteld staat en pas dat aan.

Bovendien is dit meer een probleem voor WOS: move NT > WOS
Dit gaf ik ook al aan :?, maar mijn vraag was in welke waarden dit moet komen te staan en hoe dit gekomen kan zijn

Verwijderd

als je genoeg harde schijf hebt zet je het wisselbestand gewoon op 5 gig of zo, dan moet je nooit meer vrezen dat je ram/virtueel geheugen tekort hebt.

ik heb 1024 echt ram en nog eens een 9 gig wisselbestand voorzien. gebruik ik nooit, maar voor de zekerheid...

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:39:
als je genoeg harde schijf hebt zet je het wisselbestand gewoon op 5 gig of zo, dan moet je nooit meer vrezen dat je ram/virtueel geheugen tekort hebt.

ik heb 1024 echt ram en nog eens een 9 gig wisselbestand voorzien. gebruik ik nooit, maar voor de zekerheid...
Ok als je het echt ruig aan wil pakken, maar dit is een beetje verspilling. In totaal 2048 MB virtueel geheugen is genoeg ( zet je swap-ruimte dus op 1024 MB als je 1024 MB RAM hebt ofzo).

• V525
finsdefis schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:42:
[...]

Ok als je het echt ruig aan wil pakken, maar dit is een beetje verspilling. In totaal 2048 MB virtueel geheugen is genoeg ( zet je swap-ruimte dus op 1024 MB als je 1024 MB RAM hebt ofzo).
Beide computers zijn al oud. De pc heeft 2 harde schijven van ieder 10 gig met 320 werkgeheugen :D . De laptop heeft maar een harde schijf van 5 gig en 192 werkgeheugen 8)7
En hoe kan het dat ik oppeens op beide computers deze melding krijg

[ Voor 7% gewijzigd door V525 op 06-12-2005 21:11 ]

Verwijderd

doe eens een virusscan?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows gaat het hier over eigenlijk? :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
finsdefis schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:42:
[...]

Of gewoon de min op 1500 mb en de max op 9000. Dan kan ie groeie mocht dat echt nodig zijn, maar dat zel weinig tot nooit voorkomen.

specs

• V525
elevator schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:55:
Welke Windows gaat het hier over eigenlijk? :)
Het gaat om windows xp pro op beide computers

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Je zou eigenlijk naar de oorzaak moeten zoeken ipv symptoombestrijding...
Wij hebben het hier ook af en toe aan de hand, en dat blijkt dan aan een (kapotte) setup te liggen die elke keer draait met het opstarten van de PC. Die neemt dan zoveel geheugenruimte in beslag tesamen met het opstarten dat de PC's uit het virtueel geheugen lopen.
In ons geval konden we dit zien door de errorlogs na te kijken en na het opnieuw opbouwen van wbem repositories en een chkdsk loopt alles dan weer.
Misschien dat dit een optie is?

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
gladiool schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:01:
[...]

Of gewoon de min op 1500 mb en de max op 9000. Dan kan ie groeie mocht dat echt nodig zijn, maar dat zel weinig tot nooit voorkomen.
Komop zeg... een swapfile van 9GB. Ik zou persoonlijk nooit hoger gaan dan 1000 of 1500MB, en als je dan nog meer nodig hebt moet je misschien maar eens wat extra geheugen kopen. Je PC wordt zo idioot langzaam als je echt nog meer gaat swappen.

In mijn huidige PC heb ik zelfs 2GB aan geheugen zitten, en nu moet ik zeggen dat het vlot draait. De SWAP file heb ik gewoon uitgezet.

[ Voor 13% gewijzigd door Lawrentium op 07-12-2005 09:41 ]

Pagina: 1