Toon posts:

MSI K8N SLI Platinum: Creative 24b onboard geluid probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heuj,

ik heb een probleempje met mijn systeem:

MSI k8n SLI platinum mobo
AMD 64 3500+
Creative 24 bit onboard geluidskaart
Geforce 7800GT
1024 mb geheugen

Het werkt prima allemaal, alleen de onboard geluidskaart heeft kuren.
Ik heb 4 speakers ( +1 woofer ) , maar als ik een spel ( nfs: Most wanted, Serious Sam 2 ) speel of winamp aan heb, hoor ik het geluid slechts door 2 speakers. Dat is aardig balen.

Het vreemde is dat bij FEAR het geluid wel over al de 4 speakers gaat, als ik tenminste de optie "enable HW audio" ofzo aanzet bij de audio-opties.

Ik heb al verschillende drivers gebruikt, die erbij zaten van creative, de nieuwste versie van de MSI site en die van NVIDIA, maar helaas krijg ik bij deze de melding dat de drivers niet voor het apparaat zijn.
Of iets als dat er geen driverinformatie op de gegeven locatie te vinden is. ( het zijn toch echt de goeie :) )

Verder heb ik niet de frontpanel aangesloten, en zitten de jumpers op de goede plaats op het mobo.
De speakers zitten goed aangesloten enz.
Ik heb al gegoogled en op dit forum rondgekeken, maar helaas schijnen er niet veel andere te zijn met dit probleem.

Ik hoop dat jullie een oplossing weten, en anders zal ik een ander kaartje moeten kopen.

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 19:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een audigy 4 gescoord. Nu wel lekker knallen over al de speakers. Het schijnt toch een zeldzaam probleem te zijn. Niemand waarbij het wel goed werkt?

Evengoed bedankt, laters.

• Nico K.
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01 22:32
Nee die van mij is ook zo bagger 8)7