Toon posts:

Asus GF N6800XT/td overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He mensen,

heb net een Asus N6800 XT/td 128 mb AGP gekocht voor 140 E. Mijn bedoeling is om een paar pipelines te unlocken :Y)
Mijn vragen zijn: heb ik dan extra/andere koeling nodig voor deze kaart? Is overclocken aan te raden als ik pipelines unlock?

Thanks

jj

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

bij pipes unlocken is het niet noodzakelijk, je kaart zal wel wat warmer worden, als je nog wilt gaan overclocken ook houd dan je temperaturen goed in de gaten en dan kan je beter bijv. een Zalman VF700 kopen

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• dudok12
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-04 21:25
Waar heb je de Asus 6800XT gekocht? De kaart is nergens leverbaar, zo lijkt het (8>

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Soms kan het zijn als je pipelines unlockt dat je minder hoog kunt OC'en (waardoor weet ik niet meer, maar heb ik ook ergens hier gelezen). Pipelines unlocken zorgt voor de minste "wear 'n tear" op je kaart en is meestal het veiligst als er geen artifacts zichtbaar zijn. Je kunt natuurlijk allebei doen, unlocken en overclocken (heb ik ook met m'n 6800 gedaan), bij mij levert het geen problemen op, je moet gewoon even proberen in kleine stapjes, dat kan meestal geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
stel dat ik tot 16 pipelines kan openen, zit ik dan dicht bij een 6800 gt of zal ik nog moeten overclocken? pipelines zijn met rivatuner te doen? Niemand heeft het nog geprobeerd met deze kaart geloof ik :o
Stel dat ik een betere cooler nodig heb, past elke zalman dan?

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:54

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:24:
stel dat ik tot 16 pipelines kan openen, zit ik dan dicht bij een 6800 gt of zal ik nog moeten overclocken? pipelines zijn met rivatuner te doen? Niemand heeft het nog geprobeerd met deze kaart geloof ik :o
Stel dat ik een betere cooler nodig heb, past elke zalman dan?
Nee een GT haal je waarschijnlijk niet. Die heeft namelijk DDR3 geheugen tegenover de DDR1 van jou. Maaar je kan wel ver gaan met je XT hoor. Waarschijnlijk net zo ver als een 6800LE, het overclock moster!
Van 300mhz naar jawel 430mhz in sommige gevallen. De meesten halen de 400mhz wel. Dus meestal 33%. De XT lijkt zeer veel op de LE gebaseerd op dezelfde onderdelen. Ik raad aan om eens te kijken in het grote 6800LE topic, daar vind je alles over unlocken en overclocken!
Tot later :*)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Verwijderd

Topicstarter
En de koeling, las dat Zalman lastig is op ASUS kaarten? :/

Verwijderd

jj, waar heb je die kaart gekocht dan?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 08:43
Zover ik zo kan zien komt het op precies hetzelfde neer als mijn Asus Geforce 6800LE AGP (V9999LE). Zelfde kloksnelheden, zelfde componenten, enigste wat misschien anders is zijn de geheugenmodules.

De koeler die er op zit maakt veel lawaai maar koelt wel vrij aardig. Overklokken gaat goed, mijn LE draait op 400 / 860 Mhz op standaard voltage, hij kan tot maximaal 411 draaien maar dan is hij minder dan een uur atitool stabiel, op 400 Mhz hield hij het meer dan 10 uur stabiel uit :)

Ook unlocken moet bij deze kaart mogelijk zijn, met veel geluk krijg je alles geunlocked (16x1,6vp) meestal haal je zeker 12x1,5vp, dit is de standaard instelling van de "normale" 6800 (vanilla) en zorgt ook al voor een behoorlijke prestatiewinst. Mijn 9999LE geeft artifacts bij 16x1,6vp maar 16x1,5vp werkt perfect dus daar draait hij dan ook op.

Mijn kaart presteerd ergens tussen een Geforce 6800 en een 6800GT in. Dit zijn vrij gemiddelde resultaten wat ik hiermee behaal.

Maar goed, hier is inderdaad erg veel over te vinden in het 6800LE topic dus zie XanderDrake's post :)
Pagina: 1