[Postfix] Mail versturen op basis van complete source

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ik heb de volledige source van een e-mail bericht (header+body) in een txt bestand. Hoe kan ik die eenvoudig versturen op een Debian systeem met Postfix?

Met het 'sendmail' commando, moet je alle header-fields handmatig meegeven en de body op de stdin gooien. Dat is waardeloos omdat ik al een perfecte header heb. Met postdrop zou zoiets moeten kunnen, maar daar kan ik niet zomaar een message source heengooien - dat geeft een error ('unexpected record type').

Ik kan via google niets vinden over het formaat wat postdrop wil. Iemand ideeen?

Op de server draait ook PHP - wellicht is het daarmee mogelijk? De mail() functie van PHP kan het iig niet :'(.

[ Voor 12% gewijzigd door Burat op 06-12-2005 18:43 ]

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Met PHP kan het heel makkelijk? Gewoon je headers van de body scheiden door te splitsen bij de eerste "\r\n\r\n" en vervolgens je headers apart aanbieden.. Dat splitsen is écht niet zo moeilijk verder :)

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03
En werkt het volgende ook niet?
cat /pad/naar/bestand | sendmail *e-mail adres*
Misschien ook wel zonder e-mail adres.

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 23:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Kijk eens naar formail.
-s The input will be split up into separate mail messages, and piped into a program one by one (a new program is started for every part). -s has to be the last option specified, the first argument following it is expected to be the name of a program, any other arguments will be passed along to it.If you omit the program, then formail will simply concatenate the split mails on stdout again.
De rest van de benodigde settings kun je wel uit de manpage halen.

[ Voor 90% gewijzigd door jvhaarst op 06-12-2005 21:04 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

cat /path/to/mail.txt | sendmail -i ontvanger@mail.adres
cat /path/to/mail.txt | sendmail -i -t

-i nodig zodat je ook een regel met 1 enkele punt mag gebruiken in de mail zonder dat daar de mail afgebroken wordt.
-t als je de ontvangers uit de headers van de mail wilt afleiden

zie: man sendmail