Toon posts:

artifacts ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb in mijn medion kasje

northwood 3.06GHz
v9999/tf of geforce 6800
512 mb geheugen

nou gaf deze bij het spelen van nfs:MW super veel artefacts. toen heb ik de settings in dit spel wat lager gezet en nu heb ik er niet meer last van. nu vindt ik echter dat hij op 1024*768 niet super soepel loopt. ik dacht dat dit tog zeker wel zou moeten lukken na mij upgrade van 9200.

nu is mijn vraag denken jullie dat dit aan het spel ligt of denken jullie dat mijn pc et niet meer trekt. dan zijn suggesties voor upgrades welkom ;)

alvast bedankt

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Probeer ATITOOL o.d. en test je graka op artifacts, ook zou ik even de tempratuur in de gaten houden..

Verwijderd

Topicstarter
atitool op een geforce? ik zie me temps nooit hoger als 53 worden.
hij gaf ook een dag aan dat het -40 was op de mem maar zal er wel nix mee te maken hebben

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:31
Gebruik wel aub de laatste versie van AtiTool want die ondersteunt Nvidia kaarten.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
MEGATRON schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:47:
Gebruik wel aub de laatste versie van AtiTool want die ondersteunt Nvidia kaarten.
Of gewoon RivaTuner natuurlijk :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Kun je met Rivatuner dan ook scannan op artifacts :? Bij mijn versie iig niet...

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Klok hem is wat onder? En dan kijken wat het resultaat is.

Goedkoop bellen via VoIP

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:47:
[...]

Kun je met Rivatuner dan ook scannan op artifacts :? Bij mijn versie iig niet...
Moet hij scannen op artifacts dan? Volgens mij is het al duidelijk dat ie ze heeft :P

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

oude ATI drivers wel goed gedeinstalleerd? met een programma als Driver Cleaner pro?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Nilco
@cyberteef: Ten eerste hoef je post die direct boven je staat niet te quoten en ten tweede moet hij atitools gebruiken om te kijken of hij op stockspeeds artifacts krijgt en wat zijn temps zijn. Zijn zijn temps goed en krijgt hij op stockspeed artifacts dan is de kaart hoogst waarschijnlijk kapot. Is dit niet het geval dan moet hij het zoeken in de drivers.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
MEGATRON schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:32:
@cyberteef: Ten eerste hoef je post die direct boven je staat niet te quoten en ten tweede moet hij atitools gebruiken om te kijken of hij op stockspeeds artifacts krijgt en wat zijn temps zijn. Zijn zijn temps goed en krijgt hij op stockspeed artifacts dan is de kaart hoogst waarschijnlijk kapot. Is dit niet het geval dan moet hij het zoeken in de drivers.
Ja, en natuurlijk even terug clocken en kijken of het dan nog is...
PS, het is geen CyberTeef, maar CyberSTeef!!

• Nilco
Uiteraard ook dat en dat van die naam wist ik. Effe ongeinen :) ;)

Verwijderd

Topicstarter
op stock speed ziet ati tools geen artifacts
ik heb ook het gevoel dat het mischien iets anders is aan me computer. hij geeft hetzelfde bij aquamark. hij doet gewoon 3 á 4 sec goed dan een haper en dan gaat ie 4 sec goed. Ik had 42.000 punten bij aquamark3 weet niet of dat veel is. maar het gaat erom dat ie volgensmij gewoon vloeiend zou moeten lopen en dat ie af en toe een hapering erdoorheen geeft.

heeft dit te maken met me geforce of een ander onderdeel ?

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
Zulke arties toevallig?
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/783/mostwantedartifacts6ip.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/697/artifactsjpeg4lr.jpg

Dit heb ik op 1280x1024, op andere resoluties niet 8)7

Zelfde kaart, een V9999/TD

Ik speel Most Wanted nu op 1600x1200 met Half AA (Halve balk, hoeveel keer?)
en hoogste detail met mijn kaart op 375/850 @16/6

Dit loopt ook goed en mooi maar ik had liever die 1280x1024 gehad aangezien mijn monitor maar 60 Hz kan op 1600x1200 :(

[ Voor 77% gewijzigd door WillemJanJansen op 06-12-2005 23:56 ]

• Nilco
Wat zijn de specs van je pc? (merk mobo, merk/wattage voeding, enz)
Heb je wel chipsetdrivers geinstalleerd?
Voeding op je graka aangesloten?

Ps. Zelf heb ik het idee dat je graka gewoon verrot is. Jij had toch ook een brakke tempsensor op die kaart zitten!? Als ik jou was zou ik gewoon RMAen.

• Renegade!
  • Laatst online: 22-12-2025
Wel voor degene die hun kaart hebben lopen op 16*1.6 heb ik slecht nieuws, want die artefacts heb ik ook @ 16*1.6 kun je gewoon uit besluiten dat je pipelines en/of je vertexshader kapot zijn. Dus terug op 12*1.5/6 dan zouden ze weg moeten zijn.

• WillemJanJansen
  • Laatst online: 30-07 08:47
Renegade! schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:26:
Wel voor degene die hun kaart hebben lopen op 16*1.6 heb ik slecht nieuws, want die artefacts heb ik ook @ 16*1.6 kun je gewoon uit besluiten dat je pipelines en/of je vertexshader kapot zijn. Dus terug op 12*1.5/6 dan zouden ze weg moeten zijn.
Niet hier ;), ik heb de pipelines en vertex shader al uitgezet, zelfde effect. Anders dan zou 1600x1200 helemaal niet moeten werken ;). Nee mijn pijpjes en vertex shader doen het 100% goed :D

[ Voor 6% gewijzigd door WillemJanJansen op 07-12-2005 15:35 ]

Pagina: 1