Modem-Router gezocht met specifieke NAT-eisen

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:15
Hoi,

Ik heb al hele tijd een Speedtouch 510 (4 poorts) en die heeft eigenlijk altijd aan mijn wensen voldaan. Echter, sinds in de KPN centrale de lijnkaarten van "ALCB" vervangen zijn door "BDCM" is de snelheid van mijn 8mbit adsl lijn een stuk naar beneden geschoten. De signaal-kwaliteit is gewoon vrij slecht nu:
Output Power (dBm) up/down = 11.5 / 19.5
Attenuation (dB) up/down = 14.0 / 27.0
Noise Margin (dB) up/down = 7.0 / 5.0
Vendor Id (local/remote) = ALCB / BDCM
Lijkt me duidelijk dus: Ik heb een nieuw modem nodig. Zeker als mijn verbinding op termijn naar 12mbit gaat is dat wel een nuttige upgrade. In KPN Snelheidsverhogingen - Deel II komt dit snelheidsprobleem dat ik nu heb vaker naar voren en schakelt "de menigte" over naar een Alcatel SpeedTouch 546. Dat is ook één van mijn kandidaten.

Nu komt het: Ik heb een redelijke hoeveelheid NAT entries in gebruik, op het moment zijn dit er 23. En sinds ik een keer met een Linksys router heb zitten werken waar gewoon simpelweg maar 10 invulvakjes waren is het voor mij niet meer zo vanzelfsprekend dat dit met iedere router gaat. En ik kan ook nergens in de specs terugvinden hoeveel ik er kan gebruiken.

Dus ik zou graag van iemand horen hoeveel de Speedtouch 546 er kan hebben... :)

En om het direct wat algemener te maken: Ik wil me eigenlijk niet vasthechten aan één merk. Er zijn namelijk wel meer modem-routers met ADSL2+ support, zoals de 3Com 3CRWDR100A-72 of de Zyxel Prestige 2602R-61. Hiervan zou ik ook graag het maximale aantal nat entries weten, en ervaringen over hoe hij presteerd met de BDCM lijnkaarten zouden ook leuk zijn. :)

Als er nog iemand een andere suggestie heeft mag dat natuurlijk ook. Ik stel de volgende eisen: ADSL2+ compatible (uiteraard moet hij de 12/1 gewoon gaan halen, maar een upgrade naar 20/1 moet hij toch ook overleven...), minstens 2 100mbit poorten en het liefst onbeperkt nat entries. Op zijn minst 25 iig... Wireless als extra optie is ook geen bezwaar. :)

Alvast bedankt als iemand wat nuttige ervaringen te delen heeft!

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 06-12-2005 18:23 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:08

BHQ

Die 546 kan volgens mij een redelijke berg NAT entries hoor :)

• Xander
Yapser schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:20:
Die 546 kan volgens mij een redelijke berg NAT entries hoor :)
Gewoon evenveel of meer als de 510? Dan zou het goed zijn. (De 510 begint alleen moeilijk te doen, alles boven de 25 is niet meer te bewerken... maargoed dat boeit niet echt. :P)

Hm, dan zou de 546 iig een goede kandidaat zijn. :) Alleen laat ik de 3Com ook nog even niet vallen, spreekt me opzich ook wel aan... En ik blijf het stom vinden dat zo'n maximaal aantal NAT entries niet gewoon in de specsheet staat. :{

[ Voor 20% gewijzigd door Xander op 07-12-2005 12:50 ]

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Een 546 ondersteunt 64 NAT templates en 300 portmaps.

De GUI heeft trouwens een handige page om portmaps/services te configureren; zie onder Game & Application Sharing. Je kan daar 150 services definieren met in totaal 300 portmaps en die toekennen aan een toestel op je LAN.

[ Voor 68% gewijzigd door TaXaN op 07-12-2005 13:13 . Reden: GUI toevoeging ]

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• Xander
TaXaN schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:08:
De GUI heeft trouwens een handige page om portmaps/services te configureren; zie onder Game & Application Sharing. Je kan daar 150 services definieren met in totaal 300 portmaps en die toekennen aan een toestel op je LAN.
Kijk, dat zocht ik.

Thanks _o_

Ik denk trouwens dat het de Alcatel 546 gaat worden en toch niet de 3Com. Er is simpelweg niet zoveel over die 3Com te vinden, en op GoT zijn het meestal problemen. Daarnaast heeft een door KPN ondersteund modem ook zo zijn voordelen. :)

Verwijderd

Al eens aan Draytek gedacht de nieuwe 2800 series?

• Xander
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:32:
Al eens aan Draytek gedacht de nieuwe 2800 series?
Nu wel, maar het goedkoopste model is meteen weer 166 euro... En features als een usb printserver heb ik niet echt nodig (heb al een Canyon CN-PRINT2 staan). Overigens is Draytek wel duidelijker qua specs. Oke, er staat niet in hoeveel nat entries hij ondersteund, maar wel een "Up to 24Mbps downstream and 1Mbps upstream". Die heb ik bij de speedtouch nog niet gezien, al lijkt me dat voorzelfsprekend bij een adsl2+ modem... :+

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Eigenlijk is het ronduit belachelijk dat je nieuwe aparatuur moet aanschaffen, omdat KPN onderdelen heeft vervangen waardoor de kwaliteit van het signiaal minder is geworden. KPN kan dan eigenlijk niet meer voldoen aan wat geleverd zou moeten worden als ik dit zo lees, maar ja wat doe tegen een bedrijf als KPN. :'(

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Xander
_Dune_ schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:44:
Eigenlijk is het ronduit belachelijk dat je nieuwe aparatuur moet aanschaffen, omdat KPN onderdelen heeft vervangen waardoor de kwaliteit van het signiaal minder is geworden. KPN kan dan eigenlijk niet meer voldoen aan wat geleverd zou moeten worden als ik dit zo lees, maar ja wat doe tegen een bedrijf als KPN. :(
Tsja, weinig... Maar opzich vind ik een investering van 70 euro (Spedtouch 546) ook niet heel erg als die weer tot de 24mbit meegaat...

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
verleng je abbo met 1 jaar als je Planet of xs4all hebt en krijg gratis een Alcatel 546.
heb ik ook gedaan... Kging ineens van 750down naar 850 down en van 85up naar 105up

>PC specs<

• Xander
KappeNou schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:50:
verleng je abbo met 1 jaar als je Planet of xs4all hebt en krijg gratis een Alcatel 546.
heb ik ook gedaan... Kging ineens van 750down naar 850 down en van 85up naar 105up
Ik heb xs4all... maar ik lees nergens iets over die actie op de xs4all site :?

Overigens, mijn huidige abo bij xs4all loopt nog geen jaar... ik denk dat dat lastig gaat worden dan.

(Lang verhaal trouwens; komt er in het kort op neer dat de enige manier om van isdn naar analoog over te stappen zonder enige downtime het aanvragen van een 2e abo is en later de 1e opzeggen... Ben dus al wel een aantal jaren klant, maar het huidige abo komt uit februari...)

[ Voor 37% gewijzigd door Xander op 07-12-2005 13:54 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

XanderH schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:53:
[...]

Ik heb xs4all... maar ik lees nergens iets over die actie op de xs4all site :?

Overigens, mijn huidige abo bij xs4all loopt nog geen jaar... ik denk dat dat lastig gaat worden dan.

(Lang verhaal trouwens; komt er in het kort op neer dat de enige manier om van isdn naar analoog over te stappen zonder enige downtime het aanvragen van een 2e abo is en later de 1e opzeggen... Ben dus al wel een aantal jaren klant, maar het huidige abo komt uit februari...)
Je kunt op 1 lijn/aansluiting niet twee maal een ADSL aansluiting aanvragen. Dus je zult zo-ie-zo downtime krijgen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

@XanderH

zoek je nog een 546? Vanwege telefonie van Wanadoo moet ik overstappen naar de Livebox. Mijn 546 is 2,5mnd oud en moet 50 euro opleveren (incl. kabels en splitter).

• Xander
_Dune_ schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:56:
[...]

Je kunt op 1 lijn/aansluiting niet twee maal een ADSL aansluiting aanvragen. Dus je zult zo-ie-zo downtime krijgen.
offtopic:
Er lagen meerdere lijnen, een ISDN lijn en een analoge lijn. Ik wilde het adsl abo van die isdn lijn af en op die analoge lijn. Is imo goed mogelijk toch? Kpn maakt de analoge lijn gereed voor adsl, xs4all zet mijn abo over... maar dat ging kennelijk niet... Volgens mij niet omdat het technisch niet kon, meer omdat ze er gewoon geen zin in hadden...
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:58:
@XanderH

zoek je nog een 546? Vanwege telefonie van Wanadoo moet ik overstappen naar de Livebox. Mijn 546 is 2,5mnd oud en moet 50 euro opleveren (incl. kabels en splitter).
Thanks voor het aanbod, maar zoiets hoort opzich niet thuis in een GoT topic, daar is V&A voor. ;)
Ik heb bij XS4all gevonden hoe ik aan een gratis modem zou moeten komen, ga daar eerst eens mee spelen.

Mijn vraag is trouwens volledig beantwoord. En ik heb mijn keuze voor de 546 gemaakt. :)

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 21:03

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Hé XanderH waar heb je dat gevonden, want als er iets gratis te krijgen is moet ik dat natuurlijk ook weten :9

edit: Al gevonden.

Enige nadeel is dat je dan accoord gaat met de nieuwe tarieven, zijn toch weer bijna 10 euro duurder dan wat er nu betaald wordt bij mij thuis.

[ Voor 44% gewijzigd door thegeronimo op 07-12-2005 14:25 ]

The only thing to fear is fear itself

• Xander
thegeronimo schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:20:
Enige nadeel is dat je dan accoord gaat met de nieuwe tarieven, zijn toch weer bijna 10 euro duurder dan wat er nu betaald wordt bij mij thuis.
Tja, tariefverhoging is hier dus al geweest toen ze me min of meer dwongen een nieuw account af te sluiten... :P

Maakt hier niets uit.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d6f17f9edbcd894a41f935ba097130eb/full.jpg
:)

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
XanderH schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:29:
[...]

Tja, tariefverhoging is hier dus al geweest toen ze me min of meer dwongen een nieuw account af te sluiten... :P

Maakt hier niets uit.
[afbeelding]
bij planet krijg je die wireless gratis als je 2 jaar verlengt :o

>PC specs<

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:55
KappeNou schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:12:
[...]

bij planet krijg je die wireless gratis als je 2 jaar verlengt :o
Maar zelfs voor je verdriet neem je toch nog geen planet ? :r Als ik ergens niet tegenkan, is het een helpdesk die niet weet hoe ze moeten helpdesken, zeg maar. Alles gaat daar door elkaar en ze weten eigenlijk niet waar ze het over hebben en hoe ze een probleem moeten opsporen. Bovendien is het blokkeren van poorten vanuit de provider (Planet blokkeert inkomend poort 25 SMTP verkeer) uit den boze !!!

• Xander
Massiefje schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:21:
[...]

Maar zelfs voor je verdriet neem je toch nog geen planet ? :r Als ik ergens niet tegenkan, is het een helpdesk die niet weet hoe ze moeten helpdesken, zeg maar. Alles gaat daar door elkaar en ze weten eigenlijk niet waar ze het over hebben en hoe ze een probleem moeten opsporen. Bovendien is het blokkeren van poorten vanuit de provider (Planet blokkeert inkomend poort 25 SMTP verkeer) uit den boze !!!
Zucht. Moet dat planet gerant in mijn topic? :P

Heb bij xs4all trouwens alles geregeld. Mijn contract liep eigenlijk nog niet af, maar is toch gewoon verleng naar 29 januari 2007. :) Nice!

[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 07-12-2005 19:23 ]

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 21:03

thegeronimo

Ich bun ut mer....

XanderH schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:29:
[...]

Maakt hier niets uit.
[afbeelding]
Das toch een andere pagina als ik gevonden had.
Nog us effe zoeken.
Edit: toch dezelfde :P Alleen daar staat op dat er al nieuw tarief wordt betaald. Toch eens even nachecken bij Paps.

[ Voor 13% gewijzigd door thegeronimo op 09-12-2005 00:28 ]

The only thing to fear is fear itself

Pagina: 1