Draadloze huistelefoon automatisch ophangen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.836 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 07:27
Weet iemand of gebruikt iemand een dect draadloze huistelefoon die automatisch kan ophangen? Deze functie moet de verbinding verbreken als bijvoorbeeld de tegenpartij ophangt of als de lijn een paar minuten niet aktief is, net als bij mobiele telefonie.

De draadloze telefoon(s) die ik gebruik moeten altijd handmatig 'opgehangen' worden door op het desbetreffende toets te drukken. Helaas heb ik een paar huisgenoten (lees: schoonouders 8)7 ) die volledig technobeet zijn. Vaak is de lijn voor de rest van de dag open als zij gebruik hebben gemaakt van een van de draadloze toestellen thuis, met als gevolg dat accus van de telefoons nutteloos worden leeggezogen en het huisalarm niet uit kan bellen bij onraad. En natuurlijk iedereen klagen dat ik altijd onbereikbaar ben...

Vandaar dat ik zoek naar toestellen met een dergelijke functie. Het lijkt mij ondenkbaar dat ik de enige ben die er behoefte aan heb :9

Heb in GoT en Google gezocht, maar gebruik misschien verkeerde zoekwoorden. Kan er iig niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Philips DECT311 telefoontoestel doet dit, na ongeveer een halve minuut tuut-tuut-tuut te hebben gehoord hangt hij vanzelf op. Ik denk echter niet dat hij ook ophangt na een tijdje stilte ofzo (dus bij inactiviteit), aangezien je dan net zo goed in de wacht kan staan of iets dergelijks.

Btw, deze functie is nergens in de handleiding te vinden ofzo, hij doet het gewoon (ik vind het niet erg fijn, maarja). Het is ook niet aan of uit te zetten. Daarom zal je er waarschijnlijk nergens iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Tjah, jammer dat het dan niet als een speciale functie wordt gezien, want dan had het vast een naam waarmee ik kan zoeken of navragen in de winkels. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal inderdaad op ervaringen van anderen moeten afgaan. Ik denk ook dat de meeste fabrikanten ervan uitgaan dat je na een gesprek op ophangen duwt... :/ Je kan ook niet echt op merk zoeken, aangezien wij 3 Philips DECT telefoons hebben gehad, waarvan 2 wel vanzelf ophingen (1e wel, 2e niet, 3e wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 23:11
Vroeger had ik siemens telefoons en die hadden dat probleem ook niet, nu heb ik van die Panasonic bagger dingen en klinkt het probleem redelijk bekend :(

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
Wat ik mij verder afvraag is of deze functionaliteit in het basisstation of in de handset zit. De analoge lijn zit immers op het basisstation aangesloten. Ik kocht vroeger in Duitsland veel goedkoper de handsets in en 'sloot deze aan' op een Nederlandse basisstation, waardoor nummerweergave (in NL DTMF en in Duitsland FSK) toch mogelijk was.

Als deze functionaliteit in het basisstation zit hoef ik alleen maar naar een geschikte DECT/GAP basisstation te zoeken en werken alle aangemelde handsets op dezelfde wijze... :9~

[ Voor 24% gewijzigd door BellySM op 07-12-2005 21:44 ]

Pagina: 1